نشریه «فارین پالسی» پس از گذشت حدود یک هفته از تصرف هواپیمای امریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ماموریت این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را فاش کرد.
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، بر اساس گزارش این نشریه ماموریت هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز آسمان ایران، شامل شناسایی چهار حوزه مهم از فعالیت های نظامی و دفاعی ایران بوده است .

بر اساس این گزارش ، اولین ماموریت این هواپیما شناسایی موقعیت و فعالیت های تمام سایت های هسته ای شناخته شده و یا مشکوک هسته ای ایران بوده است . در همین راستا در این هواپیما از سنسورهایی استفاده شده است که از راه دور آثار فعالیت های هسته ای را نشان می داده است .
بر اساس این گزارش ، دومین ماموریت این هواپیمای ساقط شده شناسایی موقعیت و فعالیت های مجتمع های ساخت موشک های بالستیک ایران و بررسی میزان برد و کارایی آنان بوده است .

سومین ماموریت هواپیمای جاسوسی آمریکا شناسایی اردوگاه ها و مکان هایی است که در آنجا گروه های و افراد سازمان های مقاومت در خاک ایران است !

«فارین پالسی» همچنین می افزاید که چهارمین ماموریت این هواپیمای بدون سرنشین شناسایی ویژگی های سیستم های دفاع هوایی ایران است . در این چارچوب قدر انتقال و پوشش هوایی سیستم های راداری ایران و موشک های زمین به هوای ایران نیز باید مورد بررسی قرار می گرفته است .
این نشریه آمریکایی همچنین افروده است که فارغ از شکست ماموریت های چهارگانه این هواپیما اکنون دغدغه آمریکا فروش اطلاعات ساخت و عمکرد این هواپیما از سوی ایران به رقبای آمریکا است اتفاقی که پیشتر هم در کشورهای دیگر دنیا افتاده است و مثلا کشوری چون چین در سال 1998 با دستیابی به یک نوع موشک آمریکایی در خاک افغانستان به طراحی این مدل از موشک ها دست یافت ، موضوعی که هم اکنون هم به شدت ذهن مقامات آمریکایی را به خود مشغول کرده است .