یک تحلیلگر فلسطینی با تقدیر از سخنان اخیر فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت کاش سران عرب نیز از مقاومت شیعی ایران و حزب الله لبنان علیه دشمن صهیونیستی درس بگیرند.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، یک پایگاه خبری عربی در یادداشتی به قلم دکتر "فائز ابوشماله" به اظهارات اخیر سرتیپ پاسدار "امیرعلی حاجی زاده" علیه دشمن صهیونیستی اشاره کرده و این اظهارات را شجاعانه خوانده و آن را ستوده است.

سردار حاجی زاده بتازگی در اظهاراتی تأکید کرده بود: «از بزرگترین آرزوهای ما این است که اسرائیل به ایران حمله کند، چرا که ما در این صورت تمام کارهایی که از مدت ها قبل به دنبال آن بودیم، انجام خواهیم داد و دشمن اسلام و مسلمین را به زباله دان تاریخ خواهیم انداخت.»

ابوشماله در مطلب خود تأکید کرد: «من این فرمانده ایرانی را می ستایم چرا که از اسرائیل نمی هراسد، در اندیشه واکنش اسرائیل نیست و شجاعانه آن را به زوال و نابودی تهدید می کند. من وی را می ستایم، چرا که اگر حرف های وی تنها تهدید توخالی هم باشد و ایران نتواند آسیبی به اسرائیل برساند، باز هم همین کافی است که وی شکست در برابر اسرائیل را رد می کند و تهدید هایی را علیه این رژیم مطرح می کند که تن یهودی ها را به خود می لرزاند.»

وی در این یادداشت می افزاید: «برخی مدعی هستند که این سخنانی توخالی و لفاظی است و ایران نمی تواند کاری علیه اسرائیل بزرگ! انجام دهد اما من به عنوان یک فلسطینی مسلمان و عرب معتقدم که اسرائیل بر روی جنازه پاره پاره من بنا نهاد شده و حتی اگر این کلامی تو خالی باشد نیز همین کافی است که وی مطرح می کند که اسرائیل دشمن عرب ها و مسلمانان است. همین کافی است که وی از اسرائیل با اصطلاحاتی چون "طرف دیگر" یا "همسایه اسرائیلی ما" یا "شریک ما در روند سازش" نام نمی برد، بلکه اسرائیل را دشمنی می خواند که سرنوشت حتمی آن زباله دان تاریخ است.»

این تحلیلگر عرب تأکید کرد: «سخنان سردار حاجی زاده مرا به یاد اظهارات سمیر قنطار آزاده و مبارز لبنانی انداخت، همو که حزب الله وی را بعد از سی سال از زندان های دشمن صهیونیستی آزاد کرد در سخنانی در گردهمایی "کمک به زندانیان فلسطینی در الجزایر" که در دسامبر 2010 میلادی تشکیل شد، گفت: «چقدر سخن درباره آزادی اسرا زیباست و چقدر جشنواره و برگزاری همایش برای آزاد کردن آنها جالب است اما تمامی این اظهارات حتی یک اسیر را از زندان های اسرائیل آزاد نمی کند، بلکه تنها مقاومت است که اسرا را آزاد خواهد کرد و من از خدا می خواهم که اسرائیل وارد جنگ دیگری علیه مقاومت در لبنان شود زیرا در آن زمان من تضمین می کنم که تمامی اسرای فلسطینی از زندان های اسرائیل آزاد خواهند شد.»

ابوشماله در ادامه یادداشت خود می افزاید: «من از تمامی کسانی که اسرائیل را تهدید می کنند قدردانی می کنم زیرا آنها از اسرائیل نمی ترسند. ما بدون اینکه شیعه باشیم و بدون اینکه مذهب خود را تغییر داده باشیم از مقاومت شیعه قدردانی می کنیم، ما امیدواریم که حکام عرب نیز از رفتار یاد بگیرند و در مبارزه با اسرائیل پا جای پای آنها بگذارند. ما نباید چشمان خود را ببندیم و پشت سر کسانی راه بیفتیم که تنها برای به دست آوردن 22 درصد از خاک فلسطین اشغالی با دشمن مذاکره می کنند؛ این بالاترین هدفی است که گروه سازشکار فلسطینی به دنبال آن است.»