با توجه به اینکه ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد، آمریکا همچنان تحریم می کند. این امر به اقتصاد آمریکا ضربه می زند و موجب می شود مبارزه انتخاباتی برای اوباما سخت تر شود.
به گزارش مشرق، جام به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت:«در زمانی که اوباما خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند، افزایش تنش میان آمریکا و ایران، تهدیدات جدیدی در حوزه سیاست برای رئیس جمهور آمریکا ایجاد کرده است. در همین حال اوباما به خاطر مسائل اقتصادی زیر با انتقادات فراوانی مواجه شده است.»
این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «تصویب تحریم نفتی ایران از سوی اوباما در روز عید سال نو، این تنش ها را افزایش هم داده است. در همین حال اوباما دست متحدان آمریکا را در اعمال این تحریم ها بازگذاشته است که این امر موجب شده مخالفان وی، رئیس جمهور را به ضعیف عمل کردن در مقابله با ایران متهم کنند.»
نیویورک تایمز افزود: «میت رامنی، نامزد جمهوری خواهان، تهدید کرده است با گزینه نظامی مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهد شد و اوباما را به خاطر عدم ایستادگی کافی در برابر ایران مورد انتقاد قرار داده است. دولت اوباما عمیقاً نسبت به استفاده از گزینه نظامی در برابر ایران بی میل است.»
این روزنامه در ادامه نوشت: «با توجه به اینکه ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد، آمریکا همچنان تحریم می کند. این امر به اقتصاد آمریکا ضربه می زند و موجب می شود مبارزه انتخاباتی برای اوباما سخت تر شود. البته با توجه به پایان جنگ عراق و کشته شدن اسامه بن لادن، اوباما توانسته در زمینه امنیت ملی خود عمل کرده و نسبت به دیگر روسای جمهور دموکرات کمتر ضربه پذیر باشد.»
نیویورک تایمز در پایان نوشت: «در حال حاضر ترس از افزایش قیمت نفت باعث شده که کاخ سفید با تحریم های بسیار جدی علیه بانک مرکزی ایران مخالفت کند.»