فیدل کاسترو در اظهاراتی باراک اوباما و دیگر رهبران آمریکا را فاشیست خواند و گفت برخی از آنها بر اساس تعریف و برخی بر حسب ضرورت فاشیست هستند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس ، "فیدل کاسترو"، رهبر انقلاب کوبا، در ویدئویی که از تلویزیون کوبا پخش شد، اظهار داشت: "باراک اوباما" و بسیاری دیگر از رهبران آمریکا فاشیست هستند.
 
کاسترو در هنگام معرفی کتاب جدید خاطراتش با نام "چریک زمانه"، درباره رهبران آمریکا اظهار داشت: "فرانکلین روزولت"، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ضد "هیتلر" بود، در حالی که این جماعت خودشان هیتلری هستند، فاشیست هستند، برخی بر اساس تعریف و بعضی بر حسب ضرورت.

 رهبر 85 ساله انقلاب کوبا افزود: اوباما یک فاشیست بر حسب ضرورت است، زیرا نمی‌توانم باور کنم او واقعا معتقد باشد که فاشیسم خوب بوده است.

 کاسترو که برای نخستین بار از آوریل سال 2011 در ملاء عام ظاهر شد، تاکید کرد: سایر آنها طبق تعریف فاشیست هستند و برخی از آنها احمق هستند.

 فیدل کاسترو که در نشست معرفی کتاب "چریک زمانه" به سوالات حاضرین پاسخ می‌داد، به اسرائیل نیز تاخت.

 وی در این خصوص گفت: به تو نمی‌گویند که اسرائیل 300 پروژه هسته‌ای بسیار مدرن دارد و می‌تواند آنها را در هر جای دنیا استفاده کند و هر آنچه بخواهد را انجام دهد.

 رهبر انقلاب کوبا ادامه داد: اوباما در این باره هیچ کاری نمی‌کند، او اسیر آنها است. آنها آدم‌های خارج از کنترلی هستند و می‌توانند به راحتی آتش جنگ را برافروزند.

 کتاب دو جلدی "چریک زمانه" کاسترو شامل کودکی وی تا سال 1958 است و به گفته وی می‌تواند برای درک شرایط کنونی جهان که بسیار سخت و دشوار است، سودمند باشد.

 این کتاب که ماحصل گفت‌وگوی کاسترو با "کاتیوسکا بلانکو"، روزنامه‌نگار کوبایی است، جمعه گذشته در سالن کاخ کنونسیونس هاوانا توسط "آبل پریه تو"، وزیر فرهنگ و "میگل بارنت"، رئیس اتحادیه نویسندگان و هنرمندان کوبا رونمایی شد.
منبع :مشرق