وزارت خارجه روسیه پس از انتشار اطلاعای از حضور نیروهای ویژه انگلیسی و قطری در سوریه بشدت ابراز نگرانی کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، الکساندر لوکاشویچ سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه (9 فوری) اعلام کرد که مسکو از شنیدن اطلاعات و اخباری از اعزام نیروهای قطری و انگلیسی به سوریه بشدت ابراز نگرانی می‌کند.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در هفته‌ای که گذشت از قصد کشورش برای تجهیز کردن افراد مسلح به سلاح‌های بیشتر خبر داده بود. امری که در نوع خود اعلام جنگ علیه سوریه به شمار می‌رود.

این مقام روس اعلام کرد که کشورش از اعزام نیروهای ویژه این دو کشور به سوریه برای حمایت از افراد مسلح که با دولت در حال مبارزه مسلحانه هستند، نگران است.

پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم با اعلام این خبر به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود که مسکو در اطلاعات به دست آمده در این خصوص بشدت تحقیق می‌کند.

پایگاه خبری دبکا که به منابع اطلاعاتی صهونیستی نزدیک است دیروز فاش کرد که قطر و انگلیس نیروهای ویژه‌ای به سوریه و دقیقا شهر حمص اعزام کرده‌اند که مشغول حمایت تاکتیکی و لوجستیکی از افراد مسلحی هستند که در شهر حمص بشدت مشغول حملات مسلحانه هستند.

تلویزیون روسیه دو روز پیش اعلام کرد که گروهک‌های مسلح در حمص به مساجد و بیمارستان‌ها حمله خمپاره ای کردند و پس از تخلیه آن،‌ این مکان‌ها را محل پناه گرفتن خود و حمله به نیروهای ارتش سوریه کرده‌اند.

روسیا الیوم به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما این اخبار را خود نخوانده‌ایم اما در خصوص این اخبار کاملا دقت نظر به خرج می‌دهیم. این اخبار بشدت نگران کننده است.

دبکا با اشاره به سفر اخیر سرگی لاوروف به سوریه اشاره کرد که این موضوع یکی از محورهای اصلی مذاکرات دمشق مسکو بود.