یک هفته نامه آمریکایی نوشت: دخالت نظامی آمریکا در بحران سوریه می تواند به یک جهنم منتهی شود.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، هفته نامه آمریکایی "نیوزویک" از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا خواست تا با حکمت و تأمل بیشتری در امور داخلی سوریه دخالت کند.
این مجله آمریکایی با انتقاد از سیاست های خشن آمریکا علیه سوریه نوشت که هواداران دخالت کشور در بحران سیاسی و گروه های حقوق بشر و دیگر کشورها شاید دوست داشته باشند مانند لیبی به سوی سوریه نیز گسیل شوند، اما آنها هیچ توجهی به خطرات احتمالی این اقدام بر ملت آمریکا که در راستای دخالت های فزاینده در سوریه ایجاد می شود، ندارند.
نیوزویک درباره کسانی که به دنبال دخالت [نظامی] در بحران سوریه هستند، نوشت: آنها مانند کسانی هستند که بدون داشتن برنامه و طرح کافی، قمار می کنند؛ آنها می خواهند و تلاش می کنند که معارضان سوری را مسلح کنند، اما در مورد پیامدهای آن چیزی نمی دانند.
این مجله تأکید کرد که درخواست آمریکایی ها برای دخالت در امور داخلی سوریه از طریق تحریم هوایی و موشکباران تأسیسات نظامی این کشور، می تواند زمینه را برای ایجاد جهنم در سوریه فراهم کند.
نیوزویک می افزاید: براندازی بشار اسد، ممکن است اما اقدامی سخت و بسیار مشکل است زیرا این اقدام، پیامدهای زیادی برای مرحله بعد از سقوط اسد خواهد داشت زیرا مخالفان سوریه عمدتاً اختلافات زیادی در دیدگاه های خود دارند.