به گزارش پرس تی‌وی، پلیس آلمان دست‌کم 400 معترض مخالف سرمایه ‌داری را که علیه سیاست‌ریاضتی اروپا تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرده است.



بیش از یک هزارمعترض سوسیالیست و مخالف سرمایه داری در چارچوب اعتراضات چهار روزه موسوم به "Blockupy" بامداد پنجشنبه با تجمع در مقابل سالن اجتماعات شهرداری در فرانکفورت، مراتب خشم خود را از اقدام برلین در اتخاذ سیاست ریاضتی ابرازداشتند.

پلیس فرانکفورت برپایی این تجمع را غیرقانونی اعلام کرده بود.

به گفته مقام‌های پلیس، نیروهای پلیس ضد شورش 150معترض را به دلیل آن‌چه که از آن به عنوان "سرپیچی از منع برگزاری تجمع" نام برده شده، در جریان اعتراضات در مقابل سالن اجتماعات شهرداری بازداشت کردند.

تظاهرات موسوم به "Blockupy" از روز چهارشنبه و دراعتراض به سیاست آلمان برای مقابله با بحران بدهی یورو آغاز شد. سیاستی که بر زندگی میلیون‌ها تن از مردم عادی تاثیر منفی گذاشته است.

این اعتراضات پس از آن برگزار شد که دادگاهی در آلمان روز دوشنبه به معترضان اجازه داد تا تظاهرات خود را فقط در روزهای چهارشنبه و شنبه برگزار کنند. این دادگاه برگزاری تظاهرات را در روزهایی به غیر از روزهای مذکور رد کرد.

این درحالی بود که پلیس ضد شورش آلمان روز چهارشنبه با بیرون کشیدن حدود 240 معترض از اردوگاه‌های اعتراضی‌اشان در مقابل مقر بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت، 13 معترض را بازداشت کرد.

درهمین حال، در حالی اکه انتظار می‌رود بیش از 4 هزار معترض در تظاهرات ضد سرمایه داری و سیاست ریاضتی روز شنبه مشارکت کنند، اداره پلیس فرانکفورت برای اعزام نیروهای کمکی پلیس از دیگر ایالت‌ها فراخوان داده است.

بنابر این گزارش، قرار است حدود 5 هزار افسر پلیس به منظور کمک به نیروهای پلیس محلی شهر فرانکفورت برای مهار اعتراضات روز شنبه در این شهر مستقر شوند.

منبع:پرس تی وی