رئیس جمهوری امریکا، فضای سیاسی حاکم بر واشنگتن را به شکنندگی 4 سال قبل توصیف و به شکست سیاست‌های‌ خود در تغییر جو سیاسی در واشنگتن اعتراف کرده است.


اوباما در گفت و گویی ضبط شده با شبکه تلویزیونی سی بی اس که روز یکشنبه( 25 تیر) پخش شد، گفت:" اگر از من بپرسید که چیزی که بیشتر از همه در چهار سال اخیر مرا مایوس کرده، نخواهم گفت که سختی کار یا تصمیم گیری‌ها یا کندی کار بوده است. آن چه مرا سرخورده کرده ، این بوده که نتوانستم جو حاکم بر واشنگتن را تغییر بدهم به طوری که بتواند احساس و خواست واقعی مردم عادی را چه دموکرات، چه جمهوری‌خواه و چه افراد مستقل انعکاس دهد. به نظر من آن‌ها فقط می خواهند که رهبر کشورشان مشکلات‌اشان را حل و فصل کند."

اوباما،همچنین وعده داد تا درصورت پیروزی دوباره در انتخابات، به تلاش‌ها برای بهبود اوضاع نابسامان اقتصادی و بهبود وضعیت قشر متوسط جامعه ادامه دهد.

رئیس جمهوری امریکا یادآورشد" مهمترین مساله‌ای که ما با آن روبرو هستیم این است که چطور می‌توانیم اقتصادی بنا کنیم که اقشار متوسط در آن قوی و رو به رشد باشند و آن‌هایی که برای کار سخت مصمم هستند بتوانند به سطح قشر متوسط راه یابند."

میت رامنی نامزد محتمل جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، روز پنجشنبه از اوباما به دلیل ناتوانی وی در بهبود اوضاع اقتصادی انتقاد کرد.

رامنی افزود:" رئیس جمهوری بودن، داستان پردازی نیست. رئیس جمهوری بودن رهبری کردن است و رئیس جمهور اوباما در رهبری شکست خورده است."

هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز هفته گذشته با انتشار تحلیلی نوشت، شانس پیروزی دوباره اوباما درانتخابات بسیار ضعیف است چرا که وی نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

اشپیگل در این مقاله از بحران اقتصادی امریکا به عنوان اولین مانع در روند مبارزه انتخاباتی وی نام برد . این درحالی است که عملکرد اوباما در حل و فصل بحران روز افزون بیکاری و سرخوردگی گسترده در میان شهروندان امریکایی که جنبش گسترده تصرف وال استریت را موجب شده، ضعیف ارزیابی شده است.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,