درحالی که رکود اقتصادی در سال گذشته میلیون‌ها نفر را در امریکا بی‌کار کرده ، پیش بینی شده که فقر در این کشور به بالاترین سطح خود در طول نیم قرن گذشته برسد.


بنابر تحقیقات آسوشیتدپرس که نتایج آن روز یکشنبه(اول مرداد) منتشر شد، آمار فقر با احتساب خانواده‌های حاشیه‌نشین، کارگران بی‌کار و کودکان که آسیب پذیرترین اقشار هستند، به بالاترین میزان در 46 سال گذشته رسیده است.

این آمار براساس نظرات بیش از 10 کارشناس و اقتصاددان در امریکا به دست آمده است. انتظار می‌رود این آمار درست چند هفته مانده به شروع انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر منتشر شود.

براساس اطلاعات اولیه، نرخ رسمی فقر برای سال 2011 میلادی، 15.7 درصد پیش بینی شده است که این آمار از افزایش 6 درصدی نرخ فقر در مقایسه با سال گذشته میلادی حکایت دارد.

پیتر ادلمان، مدیر مرکز بررسی فقر و نابرابری و سیاست عمومی در جرج تاون گفت :" خیلی سخت است که بگویم که ما به همان نقطه‌ای که در دهه 1960 بودیم، بازگشته‌ایم."

وی افزود:" برنامه‌هایی که ما تصویب کردیم، تفاوتی فاحش را موجب شده است. مشکل این است که موج بی‌کاری ما را غرق کرده است و مشکل دست‌مزدها نیز به این زودی‌ها حل و فصل نخواهد شد."

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی کارشناسان، حدود 47 میلیون نفر از مردم در امریکا یعنی یک نفر از هر شش نفر، در سال گذشته میلادی در فقر به سر برده است.

بالاترین نرخ فقر در امریکا در سال 1959 میلادی، زمانی که دولت بررسی آمار فقر در این کشور را آغاز کرد، 22.4 درصد گزارش شده بود.

بر اساس نتایج این تحقیقات، شمار امریکایی‌هایی که نیاز به کوپن غذایی(برنامه بهبود تغذیه تکمیلی) دارند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,