یک مولف امریکایی بهپرس تی‌وی گفته است، پس از یازدهم سپتامبر، اسلام‌هراسی و حمله‌ها علیه مسلمانان در امریکا افزایش یافته است.


استفان لندمن، نویسنده و تحلیل‌گر امریکایی در گفت وگوی تلفنی با بخش امریکای شبکه پرس تی‌وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل افزایش حمله‌ها علیه جوامع اسلامی در امریکا گفت، پس از حمله‌های یازدهم سپتامبر مسلمانان به هدف و «دشمن شماره یک» تبدیل شده‌اند.

استفان لندمن یادآور شد: «نژاد پرستی افراطی در امریکا وجود دارد که سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها و مسلمانان را هدف قرار می‌دهد. هدف قرار دادن مسلمانان نیز ریشه‌ای دیرینه دارد.»

لندمن در عین حال یادآورشد، افزایش اسلام هراسی در امریکا ربطی به مذهب ندارد بلکه این مساله با این تفکر پیوند دارد که امریکا برای توجیه سیاست امپریالیستی‌اش، نیاز به دشمن دارد.

این مولف امریکایی افزود، مقام‌های امریکا در تمامی سطوح دولتی، فدرال و محلی، همگی ادامه این روند را خواستارند تا مردم را در نگرانی شدید نگاه ‌دارند و بدین ترتیب بتوانند هر آن‌چه را که می‌خواهند، انجام دهند.»

گروه‌ی خرابکار بامداد یک‌شنبه مسجد اعظم «اوکلاهاما سیتی» را هدف گلوله توپ‌های رنگی قرار دادند. خراب‌کاران قبل از بازداشت متواری شدند.

این درحالی است که پلیس تصاویری از این حادثه را که با دوربین‌های مداربسته ضبط شده‌اند در اختیار دارد.

شورای روابط اسلامی - امریکایی به تازگی در پی اقدامات خرابکارانه در مسجدی در رودآیلند، آتش‌سوزی مشکوک در مسجدی در جوپلین ایالت میسوری و تیراندازی به معبد سیک‌ها در ایالت ویسکانسین، مساجد را به اتخاذ تدابیر احتیاطی فراخوانده است

منبع:پرس تی وی