رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند، دشمنان امت اسلامی با ترفندهای پیچیده‌تر و با همه قوا برای به شکست کشاندن تحولات وارد میدان شده‌اند، اما ملت‌های مسلمان، توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.


حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز (29 مرداد) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، تحولات اخیر در دنیای اسلام را عجیب و بی نظیر دانستند و افزودند: این تحولات که مسیر آینده دنیای اسلام را تعیین می‌کند، به فضل الهی، با همین آهنگ ادامه خواهد یافت.

ایشان با تجلیل از حرکت درخشان، به موقع و بجای ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس خاطرنشان کردند: این حرکت عظیم بدون شک تأثیرات بزرگی در دنیای اسلام به همراه خواهد آورد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به هم‌آهنگی و هم‌صدایی گسترده‌تر ملت‌های مسلمان با ملت ایران در روز قدس افزودند: امسال ملت‌های مسلمان بیشتری به ویژه در کشورهای بیدار شده اسلامی، به میدان دفاع از فلسطین آمدند و انشاءالله این جریان ادامه خواهد داشت.

ایشان راهپیمایی روز جهانی قدس را جاری شدن خون تازه در رگ‌های امت اسلامی خواندند و افزودند: با توجه به تلاش مستمر دشمنان اسلام برای فراموش شدن مسئله فلسطین، راهپیمایی روز قدس، معنایی بسیار عمیق یافته است.

رهبر انقلاب اسلامی تحولات اخیر در دنیای اسلام را عجیب و بی‌نظیر دانستند و افزودند: این تحولات که مسیر آینده دنیای اسلام را تعیین می‌کند، به فضل الهی، با همین آهنگ ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت شناخت عمیق حوادث و پرهیز از خطا در تحلیل تحولات خاطرنشان کردند: هرجا امریکا، صهیونیسم و سردمداران رژیم‌های جبار حرکتی را آغاز می کنند، آن حرکت و آن جهت بی‌تردید غلط و باطل است و دقت در این واقعیت، مانع از اشتباه و خطا در تحلیل می‌شود.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولین نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی در تهران، با تأکید بر لزوم موقعیت‌شناسی شرایط حساس و سرنوشت‌ساز کنونی منطقه و هوشیاری در قبال توطئه‌های بسیار پیچیده جبهه استکبار، ‌خاطرنشان کردند: مسئله اصلی دنیای اسلام قدس شریف و موضوع فلسطین مظلوم است که به برکت بیداری اسلامی برجسته شده و همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی، ‌باید مراقب توطئه خطرناک پنهان‌سازی مسئله اصلی مسلمانان و واقعیت‌سازی‌های دروغین از طریق ایجاد اختلاف میان امت اسلامی، باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به غفلت سال‌های متمادی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و تسلط قدرت‌های سلطه‌گر بر سرنوشت آن‌ها و ایجاد غده سرطانی صهیونیستی در قلب دنیای اسلام، افزودند: امروز به برکت بیداری اسلامی و حوادث مهم منطقه، این پرده غفلت در حال کنار رفتن است که باید این موضوع را مغتنم شمرد.

ایشان با تأکید بر این‌که موضوع فلسطین و قدس، در قلب حوادث کنونی منطقه قرار دارند، خاطرنشان کردند: این موضوع اصلی نباید به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شود؛ زیرا بسیاری از مشکلات دنیای اسلام بواسطه وجود رژیم جعلی صهیونیستی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امسال در راهپیمایی روز جهانی قدس، به برکت بیداری اسلامی، ملت‌های منطقه توانستند موضع خود را در این قضیه بیان کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ترفندها و توطئه‌های پیچیده دشمنان برای پنهان‌سازی مسئله اصلی مسلمانان، خاطرنشان کردند: امروز بار دیگر قدرت‌های استکباری همان ابزار قدیمی یعنی «اختلاف بیانداز و حکومت کن» را به کار گرفته‌اند، بنابراین دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بویژه نخبگان سیاسی و فرهنگی و روشنفکران و علمای دین باید حقیقت و واقعیت را برای مسلمانان تبیین کنند.

ایشان صهیونیسم را خطری برای همه بشریت خواندند و افزودند: در حالی‌که دشمن تلاش دارد تا با عمده کردن اختلاف‌های طبیعی در قومیت، نژاد و مذهب، میان مسلمانان ایجاد اختلاف و با واقعیت‌سازی، خطرهای دروغین ایجاد کند، امت اسلامی باید همت و تلاش خود را بر عمل به اسلام و حفظ و تقویت وحدت و برادری و سرپیچی از اراده قدرت‌های بزرگ و در رأس آن امریکا قرار دهند.

رهبر انقلاب اسلامی، ‌اختلاف میان ملت‌های مسلمان را سم مهلک دانستند و تأکید کردند: همواره باید معیار مسلمانان، موقعیت و جایگاه دشمن آشکار باشد که آن‌جا به یقین جبهه باطل است و مقابل آن، جبهه حق قرار دارد.