فرود موشک‌های جنبش مقاومت حماس در سرزمین‌های اشغالی این سوال را برانگیخته است که این رژیم در صورت حملات تلافی‌جویانه ایران چگونه از خود محافظت خواهد کرد.

 

 فرود موشک‌های جنبش مقاومت حماس در سرزمین‌های اشغالی این سوال را برانگیخته است که این رژیم در صورت حملات تلافی‌جویانه ایران چگونه از خود محافظت خواهد کرد.



این در حالی است که بمباران گسترده نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل توجه‌ها را از کمپین تبلیغاتی تل‌آویو برای حمله به ایران منحرف کرده است.

گزارشی از سوی «ان پی آر»، رادیوی سراسری امریکا در روز پنجشنبه (2 آذر، 22 نوامبر) با توصیف کردن حملات موشکی تلافی جویانه جنبش مقاومت فلسطین، به بزرگترین شهرهای سرزمین‌های اشغالی و مراکز مالی آن به عنوان «یک پیام نمادین نیرومند به اسرائیل»، سوالات اساسی بسیاری را درباره سیستم دفاع موشکی رژیم اسرائیل، موسوم به گنبد آهنین به وجود آورد.

این شبکه رادیویی با استناد به کارشناسان سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل و امریکا، برآورد رژیم تل‌آویو و واشنگتن را مبنی بر اینکه این سامانه ضد موشکی بیش از 90 درصد موشک‌های حماس را ردیابی کرد، رد کرده و می‌گوید که آمار دقیق‌تر از میزان کارآمدی این سامانه چیزی بین 50 تا 75 درصد است.

این گزارش به نقل از مایکل روبین، «تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه» و طرفدار رژیم اسرائیل، تاکید می‌کند که «این مشاجره موشکی» می‌تواند نمایی از مقابله احتمالی ارتش رژیم اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران را ارائه دهد و ایرانی‌ها تصویر بهتری از عملکرد و کارآمدی «گنبد آهنین» که بسیار برای آن تبلیغ شده بود، به دست آوردند.

این گزارش افزون بر کم ارزش کردن ادعای رژیم تل‌آویو برای «در بوق و کرنا کردن پیروزی خود بر موشکهای حماس»، با استناد به کارشناسان دیگر تاکید می‌کند که «بخش عمده آمادگی رژیم اسرائیل برای جنگ با ایران این است که مردم خود را متقاعد کند که از آنان محافظت خواهد شد.»

«اسرائیل برای آرام کردن مخاطبان داخلی خود باید نشان دهد که قصد ندارد این مراکز جمعیتی را در معرض خطر قرار دهد و اینکه کاری درباره آن انجام می‌دهد.»

این گزارش در پایان بار دیگر تصریح کرد که محاسبات رژیم اسرائیل درباره میزان خطر از سوی چنین موشک‌های دور بردی، برای تصمیم گیری درباره «آمادگی برای وارد جنگ شدن با ایران» قابل انتقاد خواهد بود. افزون بر این در این گزارش ذکر شد که مقامات دفاعی ایران «توانایی خود را به کار خواهند بست تا اسرائیل را وادار به تاوان دادن بکنند.»

منبع: پرس تی وی