در ادامه اعتراضات مردم مصر به فرمان اخیر رئیس جمهور این کشور در خصوص بازنگری در قانون اساسی و درگیری‎های مربوط به آن، یک تن کشته و حدود یکصد تن نیز زخمی شده‎اند.


در جریان ادامه تظاهرات مردم معترض مصر به فرمان اخیر محمد مرسی در رابطه با بازنگری در قانون اساسی این کشور که منجر به افزایش اختیارات و قدرت وی می‎شود، نیروهای پلیس روز سه‎شنبه به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان حاضر در میدان تحریر قاهره پایتخت مصر، وارد عمل شدند.

نیروهای پلیس به سوی صدها تن از مردم معترض که در میدان قاهره تجمع کرده بودند، گاز اشک‎‏آور شلیک کردند که در جریان این امر یکی از تظاهرکنندگان در اثر استنشاق گاز اشک آور جان خود را از دست داد و حدود یکصد تن دیگر نیز در نتیجه برخورد خشونت‎آمیز نیروهای امنیتی مصر مجروح شدند.

محمد مرسی رئیس جمهور مصر در اوایل ماه جاری فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن دادگاه‎ها و سیستم قضایی این کشور با محدودیت‎هایی روبرو شده و دیگر نمی‎توانند تصمیمات شخص رئیس جمهور را به چالش کشند.

صدها هزار تظاهرکننده معترض مصری از روز جمعه، هر روز در میدان تحریر قاهره تجمع می‎کنند و علیه فرمان مرسی تظاهرات اعتراض‎آمیز برگزار می‎کنند.

یاسر علی سخنگوی رئیس جمهور مصر روز دوشنبه اعلام کرد که محمد مرسی بر فرمانی که صادر کرده اصرار دارد و به همین خاطر فرمان وی به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

برخی از مصری‎ها بر این باورند که مرسی انقلاب این کشور را ربوده و در رساندن انقلاب به اهدافش ناکام مانده است.

این درحالی است که برخی دیگر نیز محمد مرسی را متهم می‎کنند که او با قدرت‎طلبی‎های بی حد و مرز خود به فرعونی جدید برای مصر تبدیل شده است.