جمعی از نمایندگان مجلس اسپانیا، دولت آن کشور را متهم کرده‌اند که طبق دستور لابی صهیونیستی در آمریکا اقدام به قطع شبکه‌های ایرانی پرس تی وی و هیسپان تی‌وی کرده است. 


نمایندگان حزب چپ متحد از دولت آن کشور خواسته‌اند دلیل حذف شبکه‌های ایرانی از ماهواره هیسپا ست را کتبا به پارلمان توضیح دهد. 

آن‌ها همچنین دولت اسپانیا را به سرکوب آزادی بیان و دخالت در امور شرکت‌های خصوصی بر خلاف قوانین داخلی آن کشور و اتحادیه اروپا متهم کرده‌اند. 

در نامه نمایندگان مجلس اسپانیا به دولت آن کشور از بیانیه کمیته یهودیان آمریکا در تجلیل از حرکت مادرید در قطع شبکه‌های ایرانی یاد شده و از دولت خواسته شده است، توضیح دهد که آیا در دیدار ماه اکتبر وزیر خارجه با آن لابی صهیونیستی طرح قطع شبکه‌های ایرانی بررسی شده است یا خیر.

همچنین در این نامه از دولت خواسته شده است مبنای حقوقی استناد شده در قطع شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی را به روشنی اعلام کند، چرا که اتحادیه اروپا رسما در نامه‌ای از این ماجرا سلب مسئولیت کرده و شرکت اروپایی یوتل ست را مسئول حمله به رسانه‌های ایرانی جلوه داده است. 

نمایندگان مجلس اسپانیا نیز در نامه خود به تابعیت اسرائیلی رئیس شرکت یوتل ست اشاره کرده و وی را جلودار حملات اخیر به رسانه‌های ایران در اروپا معرفی کرده‌اند. 

همچنین این نمایندگان به دولت هشدار داده‌اند شبکه‌های هیسپان تی‌وی و پرس تی‌‌وی می‌توانند طبق قوانین آن کشور از دولت اسپانیا شکایت کنند.

شرکت هیسپا ست اسپانیا در دسامبر سال 2012 طی یک اقدام بحث‌برانگیز، شبکه پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی ایران را از پخش ماهواره‌ای آن کشور حذف کرد. 

این اقدام در حالی صورت گرفت که شبکه هیسپان تی‌وی به عنوان یک مؤسسه رسانه‌ای رسما در کشور اسپانیا و طبق قوانین اتحادیه اروپا مشغول فعالیت رسانه‌ای است. 

هیسپاست متعلق به شرکت‌های مخابراتی خصوصی شامل تلفونیکا و یوتل ست و بخش دولتی اسپانیایی شامل انستیتو ملی فن‌آوری هوافضا و شرکت دولتی صنایع سنگین است.

مدیر این شرکت خانم النا پیسانرو است که پیش از این مشاور اقتصادی نخست وزیر اسپانیا و سخنگوی اقتصادی یکی از احزاب عمده آن کشور بوده است. وی در سال 2012 مسئولیت ریاست هیسپا ست را به عهده گرفته و با هماهنگی معاون مخابرات دولت، ویکتور کالبو سوتلو، و با دستور سهامدار عمده اسرائیلی- فرانسوی شرکت به حملات گسترده‌ای علیه رسانه‌های ایرانی در اسپانیا و آمریکای لاتین دست زده است. 

تلویزیون اسپانیایی زبان ایرانی هیسپان تی‌وی در فعالیت یک سال گذشته خود موفق شده است مخاطبین بسیاری در کشورهای اسپانیایی زبان دنیا جذب کند؛ این شبکه با بهره‌گیری از فناوری HD و خبرنگاران حرفه‌ای و مطرح در اسپانیا و آمریکای لاتین جای خود را در میان رسانه‌های اسپانیایی زبان دنیا باز کرده تا پیام صلح و عدالت‌خواهی مردم ایران را در این مناطق جاری سازد. 

همچنین تلویزیون انگلیسی زبان ایران، پرس تی‌وی، با حضور در تمامی نقاط حادثه‌خیز دنیا و با پوشش گسترده رویدادهای جهان با نگاهی نو، خشم سران کشورهای غربی را برانگیخته چنان که این شبکه در چندین کشور اروپایی از جمله اسپانیا، انگلیس و آلمان مورد هجوم دولت‌های به ظاهر طرفدار آزادی بیان قرار گرفته است.

در امریکا نیز باراک اوباما، رئیس جمهور آن کشور پس از امضای لایحه نظامی 2013، برای اولین بار تحریم‌‌های شدیدی علیه رسانه‌های ایرانی وضع کرد.