به گزارش خبرگزاری کره شمالی، این کشور از نیروهای مسلح خود خواست برای «جنگی مقدس» جهت نابودی امریکا و دست نشاندگان آن در منطقه در یک اقدام قاطع و سریع آماده باشند.


بر اساس بیانیه‌ای که فرماندهی عالی ارتش خلق کره روز سه شنبه (6 فروردین، 26 مارس) منتشر کرد، دشمنان کره شمالی «پا را بسیار فراتر از خط خطر گذاشته ‌و به مرحله یک جنگ حقیقی رسیده‌اند.»

ارتش کره شمالی اکنون در وضعیت آماده باش کامل است تا «به محض دستور، دشمنان را در یک اقدام قاطع و سریع منهدم کند.»

هان جونگ نام، یک افسر ارتش به خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفت: «در پی تروریسم سیاسی نفرت انگیز توسط "انجمن سرنگون کردن مجسمه‌ها" در سال گذشته، ما آنهایی را که به خود جرات دادند منزلت رهبر عالی را هدف قرار داده و به تندیس‌های فرماندهان کل حمله موشکی کنند، هرگز نخواهیم بخشید.»

در ادامه بیانیه آمده است، یگان‌ها برای حمله به «تمام پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه شامل کشور اصلی امریکا، هاوایی، گوام» و کره جنوبی آماده هستند.

فرماندهی عالی ارتش خلق کره همچنین در بیانیه خود آورده است: « تمام نیروهای توپخانه‌ای شامل یگان‌های موشکی راهبردی و یگان‌های توپخانه‌ای دور برد در وضعیت آماده باش برای جنگ قرار می‌گیرند.»

بیانیه ارتش در حالی منتشر شده است که سئول و واشنگتن چند روز پیش در پاسخ به آنچه که آن را اقدامات تحریک آمیز سطح پایین پیونگ یانگ خواندند، یک پیمان نظامی جدید را امضا کردند.

سئول و واشنگتن 11 مارس علی رغم هشدارهای پیونگ یانگ، یک رزمایش نظامی سالانه را در نزدیکی شبه جزیره کره آغاز کردند. در این رزمایش که یک هفته به طول انجامید، 10 هزار سرباز کره‌ای و حدود 3 هزار سرباز امریکایی شرکت کردند.

با وجود این، کره شمالی ضمن محکوم کردن این رزمایش، آن را نقطه آغازین یک «جنگ هسته‌ای» توصیف کرد. پیونگ یانگ همچنین ضمن قطع ارتباطات تلفنی مستقیم خود با سئول، اعلام کرد که در اعتراض به این رزمایش نظامی قرار داد صلح موقت سال 1953 و دیگر قراردادهای صلح با سئول را فسخ کرده است.