دکتر جلیلی سرپرست تیم مذاکره کننده ایران با گروه 5+1 در مذاکرات استانبول به خاطر تاخیر 10 دقیقه ای نمایندگان آمریکا و انگلیس، آنها را تنبیه می کند.

--------------------------------

با وجود اینکه حدود 5 ماه از آخرین مذاکرات ایران و گروه 5+1 (با سرپرستی دکتر #جلیلی) می گذرد، بیان خاطره ای غرور آمیز از این مذاکرات که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی وفت به سرپرستی تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 در آن مذاکرات شرکت می کند، جالب توجه است.

در این نشست نمایندگان آمریکا و انگلیس با 10 دقیقه تاخیر سر میز مذاکره حضور می یابند و جلیلی خطاب به آنها می گوید الان وقت هواخوری بنده هست و میز مذاکره را ترک و در محوطه شروع به قدم زدن می کند که در این هنگام نماینده انگلیس به نماینده آمریکا می گوید به نظر شما جلیلی چه کار می کند؟ و نماینده آمریکا نیز پاسخ می دهد جلیلی در حال هوا خوری است.

نماینده انگلیس خطاب به نماینده آمریکا می گوید ساعت 3 بعد ازظهر و در جمهوری اسلامی هواخوری! اینگونه نیست، بلکه به خاطر اینکه ما 10 دقیقه با تاخیر آمدیم جلیلی دارد ما را تنبیه می کند.

در این هنگام نماینده آمریکا از جلیلی که در حال قدم زدن بوده می پرسد که ما تا کی باید منتظر بمانیم؟ و جلیلی پاسخ می دهد شما 10 دقیقه دیر آمدید بنابراین بنده 20 دقیقه دیگر می آیم. و اینگونه آنها را به خاطر تاخیر، تنبیه می کند در حالی که قبل از سال 84 نماینده ایران را 3 ساعت و نیم پشت در نمایندگی ایتالیا نگاه داشته بودند.

.