نتیجه تشریح پزشکی قانونی لیبی نشان داد که معمر القذافی به دلیل اصابت گلوله به سر، جان خود را از دست داده است.

به گزارش مشرق، تیم پزشکی قانونی لیبی امروز یکشنبه کار خود را در تشریح جسد سرهنگ معمر القذافی به پایان رساند و در نتیجه کار، اعلام کرد که وی بر اثر اصابت گلوله به سر جان خود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان، گزارش پزشکی قانونی ثابت کرد که قذافی به دلیل گلوله‌ای که سر او را شکافته است کشته شد.

قذافی عصر روز پنجشنبه پس از بازداشت به دست نیروهای شورای انتقالی لیبی در زادگاه خود شهر سرت بازداشت و سپس کشته شد. برخی منابع اعلام کردند که وی به دلیل جراحت‌های وارده جان خود را از دست داده است.

بنا بر این گزارش، پزشکان پزشکی قانونی که مامور تشریح جسد قذافی بودند جزئیات زیادی از این ماموریت خود اعلام نکردند.

دکتر عثمان الزنتان در این خصوص اعلام نکرد که سرهنگ به هنگام درگیری زخمی شده است یا پس از بازداشت و عمدا کشته شده است.

الزنتانی اعلام کرد که گزارشی از کار خود را برای دادستانی ارسال خواهند کرد. وی افزود که جسد قذافی در بیمارستانی در مصراته و در حضور مسئولان دفتر دادستانی تشریح شد و هیچ مسئول بیگانه یا مستقلی در روند تشریح حضور نداشت.

بنا بر این گزارش، در کنار قذافی، جسد معتصم پسر وی و همچنین ابوبکر یونس وزیر دفاع او نیز که در تبادل آتش با مخالفان کشته شدند، تشریح شد.

الزنتانی اعلام کرد که پس از اتمام کار، جسد قذافی باز هم به سردخانه گوشت بازار مصراته فرستاده می‌شود تا باز هم برای بازدید مردم به نمایش گذاشته شود مانند کاری که مسئولان شورای انتقالی در دو سه روز گذشته انجام دادند و جنجال زیادی بر پا کرد.

هنوز روشن نیست جسد معمر القذافی چه زمانی و در کجا دفن می‌شود اما اعلام شده است که جسد وی به بستگان وی تحویل خواهد شد.