آقایان از روزی بترسید که آتش به فرمان ، تبدیل به آتش به اختیار شود...
به گزارش غریو جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز با توزیع بیانیه ای اعتراض خود را به انتصاب های جدید در درانشگاه نشان دادند!
متن این بیانیه به شرح زیر است

دیکتاتورها به  صحنه برگشتند؛

ما به این لانه،  ظن فساد برده ایم...

«خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند»

این جمله ی مقام معظم رهبری را دانشجویانی که حکم اخراج را در اوایل دهه ی 80 ؛ از آقای رییس دانشگاه آزاد دریافت کردند؛ بیش از هرکس دیگری درک می کنند.مریدی که برای دست بوسی مرادش و تحقق این فراز از منویات مراد خاطره باز وخاطره سازش، 13دانشجو را به مسلخ کشید: «دانشجو را چه به سیاست و فرهنگ!؟ همه بهتر است درسشان را بخوانند تا برای سازندگی مفید باشند.»

گمان بردیم حقیقت نداشته باشد. اما ظاهرا حقیقت دارد. دیکتاتور ها با کودتا به صحنه برگشتند. آری کسانی که برای سرکوب آزاد اندیشی، از به مسلخ کشیدن جوانان این مرز و بوم ابایی ندارند بازگشته اند تا انتقام فضای باز دانشگاه در دوره ی قبل را از دانشجویان بگیرند و این بار با شعار تدبیر، آزاد اندیشی را به قربانگاه مصلحت بفرستند.

بلدوزر اعتدال به دانشگاه آزاد شیراز رسید چند مدیر ارزشی را یک شبه برکنار کرد و به همه مفهوم تصمیمات کارشناسی و مدیریت جهادی را نشان داد. اما به راستی چه اتفاقی افتاد که یکباره بلدوزر به جان دانشگاه افتاد.

موضوع بسیار ساده است. مرد خاطره باز و خاطره ساز؛ و سینه چاکان و مریدانش بر خلاف شعار زنده باد مخالفِ من خود؛ یک بحث علمی و تاریخی را برنتافتند و بار دیگر به سان 88 نشان دادند که زنده باد مخالف من؛ چماقی ماتیک مالیده است که عند الزوم بر سر مخالف فرود می آید و در صورت بالفعل شدن؛ توان سوزاندن تمام سطل زباله های ایران را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حمید روحانی؛ رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی،در پی یک سخنرانی چند هفته قبل در دانشگاه آزاد شیراز چند گزاره ی تاریخی در خصوص کسی که رئیس جدید دانشگاه وی را ستون نظام و مصلحی او را از سران فتنه خواند؛بیان می کند. حال این شیخ خاطره باز به جای پاسخ به سوالات، در فرار به جلویی شتاب زده، تمام کسانی که در برگزاری این برنامه نقش داشته اند را برکنار می کند. از رئیس دانشگاه و دانشکده تا چند مسئول و استاد و حتی  آبدارچی هایی که پذیرایی برنامه را به عهده داشتند.(برای دیدن متن و فیلم سخنرانی اینجا را کلیک کنید)

براستی لعنه ا... هایی که به دنبال ایجاد فضای خفقان در دانشگاه هستند؛ در پازل چه کسی بازی می کنند.

برکناری یک شبه ی اساتید ارزشی دانشگاه چه پیامی را صادر می کند؟!

براستی چه اتفاقی افتاده است ؟! آقایان از چه چیز هراسان شدند؟ از کدام پرونده؟ از کدام سند؟ ما به این لانه، ظن فساد برده ایم و صریح و طلبکارانه، مطالبه خواهیم کرد.

باید یک بار برای همیشه پشت پرده ها و فساد ها روشن شود. باید روشن شود هزینه ی فتنه از جیب دانشجویان کدام دانشگاه خارج شده است؟! در پرونده های زمین خواری و معدن چه کسانی دخیل بوده اند؟ هزینه ی کباب و دیگ پلوی کاندیدای سنتی نمایندگی مجلس این شهر از کجا تامین می شود؟! نسبت آقایان با ارزش های انقلابی چیست که یکباره اساتید ارزشی دانشگاه برکنار می شوند، اما همین ها امثال هراتی ها و احسان نراقی را مایه افتخار می دانند؟!

 سوالی که بیش از همه مورد توجه است این است که در آستانه ی جشن ملی اعتدال در کشور؛ چه کسانی به مصاف امید دانشجویان رفته اند؟ چه کسی پشت پرده ی این التهاب آفرینی ست؟ چه کسی به دنبال ایجاد فضای آشوب و درگیری در دانشگاه است؟ و ده ها سوال دیگر که علاوه بر دادگاه عدل الهی باید در برابر افکار بیدار دانشجویان به آن پاسخ داده شود.

اما نکته ای که آقایان از آن غفلت کرده اند؛ ماهیت و توان جنبش دانشجویی شیراز است. این جنبش علی رغم تمام اختلاف سلیقه ها بر روی آرمان های امام و اسلام ناب اتفاق نظر دارد. دانشجویان انقلابی و حزب اللهی شیراز همانگونه که شمه ای از فعالیتشان در حال و گذشته دیده شده ؛ قطعا در برابر ورود جریان فساد و دیکتاتوری هم خواهند ایستاد. و از دادن هر هزینه ای دریغ نخواهند کرد.آقایان از روزی بترسید که آتش به فرمان ، تبدیل به آتش به اختیار شود.

به آقایان توصیه می شود از همان راهی که آمده اند برگردند تا در اسرع وقت به پرونده هایشان بدون حاشیه رسیدگی شود و بیش از این بر ذنب عظیم خود نیفزایند.