پایگاه خبری "المستقبل" عراق به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که نیویورک بتازگی شاهد جلسات طولانی مدت مسؤولان بلندپایه چهار کشور بزرگ با رئیس جمهور عراق، برای بحث و بررسی پرونده تشکیل کشور کردستان بوده است.
به گزارش گروه بین الملل مشرقبه نقل از این وبگاه، این منابع فاش کردند که این جلسه که در حاشیه اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد برگزار شد، شش ساعت به طول انجامیده و طی آن، مسؤولان بلندپایه چهار کشور آمریکا، انگلیس، چین و روسیه با جلال طالبانی، پرونده دولت کردی را از زوایای گوناگون به طور گسترده و مفصل، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منابع آگاه اعلام کردند دراین نشست که عده ای از همراهان کُرد طالبانی نیز در آن حضور داشتند، یک شخصیت سیاسی یهودی، شمایی خلاصه وار را از نقشه راه تشکیل کشور کُردی با هماهنگی و توافق طرف کردی که نام وی ذکر نشده، ارائه کرده است. این پروژه که تنها مبلغ شش میلیون دلار برای آماده سازی واژگان آن تخصیص داده شده، شامل ترسیم نقشه کامل اعلام کشور کُردی در طی 10 سال و تا سال 2016 میلادی است به نحوی که سال 2016، سال آغاز پروژه کشور کردستـان خواهد بود و مطابق با برنامه زمان بندیی که تعدادی از آنها به انجام رسیده و تعدادی دیگر در حال اجراست، پیش خواهد رفت.

این منابع تأکید کردند که بر اساس نقشه این پروژه که یک یهودی معروف به "ابوعربی" یا "ابوعرب" آن را آماده کرده است در سال 2012 میلادی مراحل مهم و بزرگ این نقشه جنگی به مرحله اجرا در آمده و پیش بینی می شود در سال 2013 میلادی نیز درگیری های شدیدی بین کردها و اعراب بر سر اجرای این توطئه به وجود آید که دستاویزی برای فراخوان جداسازی مناطق کردنشین در محدوده چهار کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه و زمینه ساز تشکیل کشور مستقل کردستـان خواهد شد.

این منابع فاش کردند که در نشست رئیس جمهور عراق با نمایندگان این چهار کشور که در برهه زمانی حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد برگزار شد، موضوع بمباران برخی مناطق کردنشین شمال عراق توسط ایران و ترکیه (سرکوب گروهک های تروریستی پژاک و پ.ک.ک) نیز مورد بحث قرار گرفت و در این جلسه ادعا شد که این عملیات ها، نقشه مشترک بین ایران و ترکیه بوده که بدون موافقت آمریکا اجرا شده بویژه آنکه ترکیه تلاش فراوانی دارد تا پروژه تشکیل کشور کردی را به شکست بکشاند.
این نقشه که با عنوان کشور مستقل کردسـتان از سوی حکومت اقلیم کـردستان عراق توزیع شده
شامل مناطق وسیعی از عراق تا نزدیک بغداد و شامل بخش هایی از ایران، سوریه و ترکیه است.
تا لحظه مخابره این مطلب، دولت عراق یا اقلیم کردستان عراق، واکنشی در قبال صحت و سقم این خبر از خود نشان نداده اند.
این خبر در شرایطی منتشر می شود که شبکه سعودی "العربیه" دیروز به نقل از "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق که قرار است بزودی به تهران سفر کند، اعلام کرد: اگر ملت کردستان از طریق رفراندم به استقلال اقلیم کردستان رأی دهند از آن دفاع خواهیم کرد و هزینه احتمالی آن را پرداخت خواهیم کرد، حتی اگر این کار به جنگ منجر شود.

وی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه، از کردهای ایران و ترکیه خواست برای رسیدن به آنچه از آن با عنوان "حقوق کُردها" نام برد، به روش مسالمت آمیز روی آورند.