رهبر سابق کوبا با هشدار درباره اینکه حمله به ایران به جنگ جهانی منجر می شود تاکید کرد که جمهوری اسلامی از دو فاکتور مهم جمعیت و توان نظامی برای پاسخگویی به هرگونه تهدید برخوردار است.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا در مقاله ای در یک روزنامه این کشور نوشت: هرگونه اقدام نظامی از سوی اسرائیل علیه ایران به جنگ خونین و جهانی منتهی می شود که عواقب آن تمامی کشورهای جهان را درگیر خواهد کرد.

این سیاستمدار کهنه کار 85 ساله که پنج سال پیش ریاست جمهوری کوبا را به دلیل کهولت و بیماری به رائول کاسترو برادرش تحویل داد در مطلب خود آورده است: ایران سوریه یا عراق نیست که اسرائیل بتواند با یک حمله هوایی، مسئله را تمام کند این کشور از دو فاکتور مهم قدرت یعنی "جمعیت" و "توان نظامی" برخوردار است و هرگونه اقدام علیه آن نتایج و پیامدهای بسیار پیچیده ای به بار خواهد آورد و بسیاری از کشورها را درگیر خواهد کرد.

کاسترو با انتقاد از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید: با توجه به اینکه اسرائیل خود کلاهک های اتمی اعلام نشده زیادی دارد و با آن می تواند هر نقطه از جهان را هدف قرار دهد، این گزارش جهان را به جنگ اتمی نزدیک می کند.

فیدل کاسترو در مطلب خود مدعی است که ناتو با پایان دادن عملیات نظامی خود در لیبی در حال آماده کردن خود برای عملیات در ایران است.