سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :28
کل بازدید :298525
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 1:29 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر
مقتدی صدر مخالفت خود را با استفاده از اراضی عراق برای حمله به هر کشوری اعلام کرد.
به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از خبرگزاری براثا نوشت: رهبر جنبش صدر در عراق در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش درباره اخبار مربوط به استفاده از خاک عراق در جنگ احتمالی علیه ایران گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که تحت هیچ بهانه‌ای از خاک عراق برای حمله به کشوری استفاده شود.
برخی رسانه‌های معاند غربی و مراکز تحقیقاتی غرب در تحلیل‌ها و اخباری مدعی شدند که از حریم خاکی و هوایی عراق برای حمله احتمالی به ایران استفاده خواهد شد.

      
معاونت جهاد خود کفایی نیروی زمینی ارتش گفت: بارزترین ویژگی های نسل جدید تانک ذوالفقار 3 چیز است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در روز رژه نیروهای ارتش درروز 29 فروردین و همچنین رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، نسل جدید تانک ذوالفقار به نمایش گذاشته شد و مورد دید همگان قرار گرفت بدین منظور خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق گفتگویی اختصاصی با امیر سید مسعود زواره ای معاونت جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داده است تا بیشتر با تغییرات عمده این تانک آشنا شویم.
امیر زواره ای بارزترین ویژگی های نسل جدید نفربر ذوالفقار را 3 چیز عنوان کرد: 1- بالا رفتن دقت آتش، 2 - افزایش حفاظت و 3- بالا رفتن قدرت تحرک که این ویژگی ها، خصوصیات های منحصر به فرد نسل جدید تانک ذوالفقار است که روی آن سرمایه گذاری های کلان شده است.
وی ادامه داد: سازه برای داشتن تحرک و آتش بالا باید استبلایزر، سامانه کنترل آتش و سیستم خاصی داشته باشد که بتواند در حین حرکت آتش را روی هدف نگه دارد. استبلایز برای پایدار کردن وسیله در حرکت و کنترل آتش برای هدف گیری دقیق با در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر دقت شلیک لازم است. برای شلیک در حال حرکت نیز باید تغییرات نسبی تانک و هدف به صورت دائم به سامانه کنترل آتش اطلاع داده شده و جهتگیری لوله توپ اصلاح شود که این سامانه نیز در این تانک وجود دارد.
معاونت جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش بیان کرد: حفاظت بالا و مناسب باعث سنگین شدن سازه می شود بنابراین باید قدرت تحرک تانک نیز افزایش یابد. ما برای هر وسیله زرهی یک ضریبی داریم، به نام «نسبت توان به وزن» و این عدد هر چه بالاتر رود موبیلیتی یا توان تحرک آن هم بالاتر می رود و در نسل جدید تانک ذوالفقار این عدد بالا رفته که یکی دیگر از مهمترین تغییرات ذوالفقار نسبت به نسل گذشته اش است.
امیر زواره ای در مورد ویژگی بسیار مهم دیگر نسل جدید تانک ذوالفقار گفت: قابلیت دقت در هدفگیری، زمان هدفگیری، احتمال اصابت به هدف و تحرکش افزایش پیدا کرده است.
معاونت جهاد خود کفایی نیروی زمینی ارتش در پایان عنوان کرد: روی بیسیم و سیستم اینترکام(ارتباط داخلی) نسل جدید تانک ذوالفقار در حوزه فناوری کار شده است که نسبت به نسل قبل خود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

      
بنابر اعلام منابع عربی، رزمایش مشترک دریایی بحرین با آمریکا با هدف انحراف افکار عمومی از سرکوب مردم توسط رژیم آل خلیفه و در تضاد با امنیت خلیج فارس از امروز در این منطقه آغاز شد.

به گزارش مشرق ، مهر به نقل از خبرگزاری بحرین نوشت : رزمایش مشترک آمریکا و رژیم آل خلیفه موسوم به "واکنش سریع" از امروز آغاز شد و تا 23 نوامبر جاری(دوم آذرماه) ادامه می یابد.

چگونگی برخورد با انفجارها، تمرینات دریایی، مبارزه با مین های دریایی، آمادگی و برنامه ریزی رزم دریایی و چگونگی اتخاذ موضع دفاعی از جمله محورهای این رزمایش است.

اجرای تمرین های ویژه با جدیدترین تکنولوژی ها برای آمادگی در برابر وضعیتهای مختلف جنگی و بالا بردن توان نیروی دریایی بحرین از اهداف این رزمایش عنوان شده است.

شایان ذکر است که ناوگان پنجم آمریکا در بحرین قرار دارد و کاخ سفید در قبال سرکوب ملت محروم بحرین نه تنها واکنشی نشان نداده است بلکه از رژیم حمایت قوی به عمل آورده است.


      
شیخ الاسلامی که تمام اقدامات قانونی را در این مورد انجام داده بود به این نتیجه رسید که این کار ثمری ندارد. ایشان قرار بود یک میلیون پوند به دانشگاه کمک کند که بعد از این ماجرا منصرف شده وگفته بهتر است پول را به جای دیگری هدیه کنم.
به گزارش مشرق به نقل از جام، شبکه دولتی صدای آمریکا در برنامه "تفسیر خبر" 13نوامبر(22آبان) به موضوع پذیرفته شدن "مهدی هاشمی" در آکسفورد پرداخت.
"بیژن فرهودی" مجری این برنامه به نقل از مقاله "ساندی تایمز" ((The Sunday Times گفت: «یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه "آکسفورد" (Oxford) به نام "رضا شیخ الاسلامی" به خاطر اینکه این دانشگاه اجازه داده که "مهدی هاشمی" علی رغم ادعاهای مربوط به تقلبی بودن درخواست نامه پذیرشش، در این دانشگاه معتبر پذیرفته شود از اهدای کمک یک میلیون پوندی به این دانشگاه منصرف شد.»
"کاوه موسوی" (حقوقدان و پژوهشگر دانشگاه آکسفورد) کارشناس برنامه گفت: «نزدیک یک سال است که از این اتفاق غیر منتظره می گذرد، مهدی هاشمی را با یک دسیسه کاملا روشن توانستند وارد دانشگاه کنند. من و رضا شیخ الاسلامی به عنوان دو عضو هیئت علمی این دانشگاه نزدیک یکسال است که با مسئولین این دانشگاه مکاتبات مکرر داشتیم تا این پرونده را باز کنیم که او (مهدی هاشمی) یک متهم است.»
وی در ادامه گفت: «من تهدید کردم که مسئله را به دادگستری خواهم کشاند. مطبوعات هم موضوع را پیگیری کردند. آقای شیخ الاسلامی هم که تمام اقدامات قانونی را در این مورد انجام داده بود به این نتیجه رسید که این کار ثمری ندارد. ایشان قرار بود یک میلیون پوند به دانشگاه کمک کند که بعد از این ماجرا منصرف شده وگفته بهتر است پول را به جای دیگری هدیه کنم.»

      
نیروهای ارتش چین که داوطلب عضویت در نیروهای ویژه این کشور هستند بایستی سختی های زیادی را تحمل کنند.


      
به تازگی عکسی از شاهزاده ولید بن طلال، برادر زاده ملک عبد الله بدست آمده که او را در کنار "مایکل جکسون"، خواننده آمریکایی متهم به فساد اخلاقی نشان می‌دهد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، اخیرا تصویری از شاهزاده ولید بن طلال شاهزاده متمول سعودی که برادر زاده ملک عبدالله نیز محسوب می‌شود، منتشر شده که او را در کنار مایکل جکسون نشان می‌دهد.

شاهزاده طلال یکی از شاهزداگان متمول و معروف سعودی است که در جایگاه بیست و ششم ثروتمندان جهان قرار دارد و با این عکس هم می توان به علایق خادمان حرمین شریفین پی برد.

وی متولد مونیخ آلمان بوده و تابعیت آلمانی و اسپانیایی دارد و اخیرا متهم به تجاوز به یک مدل 23 ساله آلمانی نیز شده است.

      
یک دانش آموز کلمبیایی در جریان تظاهرات ضد دولتی در بوگوتا پلیس را در آغوش می گیرد


      
مسئول فنی و جانشین درمان بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم گفت: ‌شش مجروح حادثه انفجار در یکی از مکان های سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران سرپایی درمان و ترخیص شدند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، خسروی با اشاره به اینکه پنج نفر از مجروحان این حادثه هنوز در بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم بستری هستند افزود:‌ مجروحان این حادثه غالباً از ناحیه سر و صورت مجروح شده‌اند.
سه نفر از مجروحان این حادثه نیز حال عمومی خود را رضایت‌بخش اعلام کردند.

یکی از مجروحان گفت:‌ زمان جابه‌جایی مهمات در محل بودم که دچار موج انفجار شدم.

یکی دیگر از مجروحان حادثه دیروز نیز گفت:‌ در فاصله 10 تا 12 متری حادثه بودم که انفجار رخ داد. وی وضع خود را خوب توصیف کرد.

علاوه بر این یکی دیگر از مجروحان حادثه دیروز هم گفت:‌ من کار برق مجموعه را انجام می‌دادم که حادثه رخ داد و بیهوش شدم.

به گزارش خبرنگار مهر بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انفجار دیروز هنگامی صورت گرفت که یک محموله مهمات از زاغه در حال خارج شدن به سمت منطقه مورد نظر بود که متأسفانه به محض خروج از زاغه این حادثه اتفاق افتاد.آخرین آمار شهدا و مجروحین حادثه انفجار زاغه مهمات که در حوالی غرب تهران رخ داده بود تا این لحظه 33 نفر است.


      
نماینده سازمان حج و زیارت در عراق اسامی پنج نفر از مجروحان حادثه تروریستی در کاظمین عراق را که در بیمارستان بستری شده اند اعلام کرد.
به گزارش مشرق، جواد خانی در گفتگو مهر با بیان اینکه در حادثه تروریستی کاظمین عراق تمامی زائران زنده هستند گفت: تنها 12 نفر مجروح شدند.
وی افزود: از میان 12 مجروح هفت مجروح سرپایی درمان شده و پنج مجروح به بیمارستان منتقل شدند.
اسامی مجروحان حادثه تروریستی در کاظمین که در بیمارستان بستری شده اند:

1- خدیجه محمدی

2- صغری محمدی

3- صغری شعبان پور

4- طاهره راشدی

5- هدی سقل


      
پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارسال خبری از تغییر محل برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه سازمان خودکفایی سپاه خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در این خبر آمده است: درخبر تشییع پیکر شهدای حادثه سازمان خودکفایی سپاه در تهران به نقل از مسئول روابط عمومی سپاه، محل تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه سازمان خودکفایی سپاه در تهران مقابل حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه درج شده بود که به حسینیه فاطمه زهرا(س) ستاد فرماندهی سپاه نیروی هوا فضا، واقع در خیابان سپاه، خیابان پادگان ولی عصر تغییر یافته است.

براین اساس به گفته مسئول روابط عمومی سپاه مراسم تشییع و به خاکسپاری 17 شهید سازمان خود کفایی سپاه فردا 23 آبان ماه از مقابل حسینیه فاطمه زهرا(س) ستاد فرماندهی سپاه نیروی هوا فضا برگزار می شود.

سردار رمضان شریف افزود: پیکر پاک سرلشکر شهید حسن مقدم،مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه به همراه 16 شهید دیگر 30: 8 صبح فردا از مقابل حسینیه فاطمه زهرا(س) ستاد فرماندهی سپاه نیروی هوا فضا واقع در خیابان سپاه، خیابان پادگان ولی عصر به سمت بهشت زهرا(س) تشییع خواهد شد.
اصلاحیه:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای مکان و زمان جدید برای تشیع پیکر پاک شهیدان حادثه روز گذشته را اعلام کرد:
مراسم تشییع شهدای عزیز سپاه فردا دوشنبه مورخ 23 آبانماه 1390 از ساعت 30/8 صبح از حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه واقع در انتهای خیابان پیروزی میدان شهید کلاهدوز با حضور مقامات و شخصیت‌های کشوری و لشکری و آحاد ملت عزیز ایران به سمت بهشت زهرا (س) آغاز خواهد‌ شد.

      
<      1   2   3   4   5   >>   >