سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :29
کل بازدید :300185
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 2:37 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر
به گفته فرمانده قرارگاه سایبری آمریکا، حملات رو به رشد در فضای سایبر آن را به فضای پنجم درگیری جهانی مبدل نموده و این امر علتی شده تا دکترین دفاعی آمریکا در فضای سایبر تدوین گردد.
به گزارش مشرق؛ فرمانده قرارگاه سایبری آمریکا در روزهای اخیر اعلام کرد که دکترین جدیدی توسط ستاد مشترک در دست بررسی است که قواعد مقابله در برابر حملات فضای سایبری را تعیین و وضع خواهد نمود.
ژنرال کیت الکساندر در کنفرانس انجمن امنیت سیستم‌های بین‌المللی در برابر خبرنگاران خاطر نشان کرد: این دکترین که به تصویب نیز رسیده است، کمک خواهد کرد تا شرایطی در نظر گرفته شود که ارتش قادر به اتخاذ حالت تهاجمی در برابر تهدیدات سایبری باشد و اقدامات ویژه‌ای را بتواند مدنظر قرار دهد.
وی در ادامه افزود: این دکترین از استراتژی وزارت دفاع برای انجام عملیات در فضای سایبری و استراتژی بین‌المللی فضای سایبری باراک اوباما پشتیباتی خواهد کرد.به محض اینکه دکترین مورد تایید قرار گیرد، فرماندهی سایبری برنامه آموزشی خود را برای کادر نظامی خود به اجرا خواهد گذاشت و این مطلب را که "چگونه در فضای سایبری می‌توانیم عملیات انجام دهیم" را مورد توجه قرار خواهد داد و برنامه آموزشی خود را براساس آن تنظیم خواهد نمود. در این میان، قوانین جنگ در خشکی و قانون جنگ مسلحانه برای فضای سایبری نیز مورد انطباق قرار می‌گیرد.
او توضیح داد که چالش فعلی این است که چگونه قوانینی که در فضای فیزیکی حکفرما هستند در فضای سایبری باید تفسیر و منطبق گردند. در حال حاضر این فضا قلمرو پنجم درگیری محسوب می‌شود.از جمله مباحثی که در وزارت دفاع تحت بررسی می‌باشد این است که چه چیزی، جنگ در فضای سایبری را شکل می‌دهد.
ژنرال الکساند در ادامه گفت: ایالات متحده همچنین باید مشخص سازد که چه عملی نشان دهنده واکنش متناسب و معقول در مقابل حمله سایبری است. قانون درگیری مسلحانه، مجاز به دفاع معقول و متناسب در برابر حمله فیزیکی از سوی کشور دیگر است. با بسط این قانون در فضای سایبری، هنوز مشخص نیست آیا این قانون صلاحیت دارد یک شبکه کامپیوتری را از کار بیندازد حتی اگر این شبکه توسط مهاجم سایبری مخرب به قصد تخریب تحت کنترل قرار گرفته شود.
موضوع دیگری که کماکان بدون پاسخ باقی مانده است این موضوع است که چه کسی این صلاحیت را در اختیار خواهد داشت: اف بی آی، آژانس امنیت ملی، ارتش، ارائه دهنده خدمات اینترنتی و یا نهادی دیگر.این چیزی است که سیاست گذاران در حال حاضر باید آن را روشن سازند.
ژنرال همچنین بیان داشت که دکترین، قوانین، خط مشی و قواعد جاری مقابله، این مباحث را مورد خطاب قرار می‌دهد و مباحث دیگر نیز چگونگی آموزش دادن ارتش به کادر نظامی سایبری خود را شکل خواهند داد.فرماندهی سایبری نیروی ما را با استاندارد لازم آموزش خواهد داد و ضمانت خواهد کرد که ما این اقدامات را به صورت دقیق انجام خواهیم داد. وی بر اهمیت کسب این قابلیت برای مبارزه در مقابل آرایش روبه رشد تهدیدات سایبری بسیار خطرناک، تاکید کرد.
در پایان وی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که دولت‌های ملی، بازیگران غیر دولتی و گروه‌های هکری در حال ایجاد ابزارهایی هستند که این ابزارها به طور فزاینده‌ای مقاوم تر و تهدیدکننده تر هستند و ما باید در مقابل این تهدیدات و ابزارها آماده باشیم.

      
آیت الله مصباح در دیدار با دانشجویان تاکید کرد: اگر اسلام نبود، حرمله ها و شمرها نیز پیدا نمی شدند و تا وقتی که خوبی هست بدی نیز هست و مطمئن باشید هرجا حقی سر برآورد ناحقی هم سر بر خواهد آورد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، صبح امروز دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تربیت معلم، گلستان و لرستان به دیدار آیت الله مصباح رفتند.

در این دیدار آیت الله مصباح با تاکید بر این نکته که در این عالم حق و باطل با یکدیگر آمیخته است گفت: باطل همچون کف روی آب است که نمی گذارد ما آب زلال را مشاهده کنیم ولی مطمئن با شید که این کف‌ها ماندنی نیستند و از بین می روند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی مسائل جامعه ما هم همینطور است. نگران نباشید و مطمئن باشید که همه چیز سر و سامان خواهد گرفت.

آیت الله مصباح در ادامه گفت: اگر اسلام نبود، حرمله ها و شمرها نیز پیدا نمی شدند و تا وقتی که خوبی هست بدی نیز هست و مطمئن باشید هرجا حقی سر برآورد ناحقی هم سر بر خواهد آورد به عنوان مثال تا وقتی آب و باران باشد آن کف و گل و لای و ناخالصی هم خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بنای این عالم این است که حق و باطل باهم مخلوط باشند تا امتحان شوید وبا جهاد می شود از این امتحان سالم و سربلند خارج شد. امتحانی که آسان و ساده و بدون پیچیدگی باشد دیگر امتحان و آزمون نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: امتحان آن است که حق و باطل با هم آمیخته باشد تا آدم های بصیری از این امتحان سربلند بیرون بیایند.

آیت الله مصباح با بیان این نکته که کاری که به دست خدا سپرده شد دیگر خود خدا نخواهد گذاشت که از بین برود گفت: مطمئن باشید که خدا نمی گذارد که کارها و تلاشهای ما باطل شود ولی ما نیز باید وظایف خود را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: وقتی که سیل می آید، اول خانه هایی که استحکام ندارند را از بین می برد پس وظیفه ما این است که اول برای انسان هایی که بی سر پناه مانده اند، سرپناه ایجاد کنیم و سپس آبهای آلوده را تصفیه کنیم.

آیت الله مصباح با تاکید بر تلاش فراوان دشمنان اسلام برای پیدا کردن نقطه ضعفی در رهبر معظم انقلاب برای تخریب شخصیتشان گفت: ما رهبری داریم که دشمنان با تمام تلاششان نتوانستند یک نقطه سیاه از او پیدا کنند و این در حالی است که در دیگر کشورها اینطور نیست و.ما باید قدر ایشان را بدانیم.

وی در پایان تاکید کرد: این انقلاب با نام اسلام شروع شد و با نام اسلام به پیروزی رسید و قوام این حکومت و ملت در اسلامی بودن آن است.


      
پخش سری جدید برنامه گفتگو محور «راز» با اجرا نادر طالب‌زاده و تهیه کنندگی مجید یوسفی با ایجاد تنوع در شکل و ساختار برنامه بزودی آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، مجید یوسفی در گفت‌وگو با شبکه ایران از ابراز تمایل دست‌اندرکاران این برنامه برای ساخت سری جدید «راز» خبر داد و اعلام کرد: در تدارک ساخت سری جدید برنامه با رویکری متفاوت به لحاظ محتوا و فرم هستیم و احتمالا طی یک ماه آینده تولید سری چهارم آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر استقبال زیاد مخاطبان از قسمت‌های قبلی برنامه افزود: در سری جدید برنامه به دنبال گسترده کردن دایره جذب مخاطب هستیم و علاوه بر ایجاد تنوع در شکل و ساختار برنامه به موضوعاتی خواهیم پرداخت که برای عموم مردم قابل توجه باشد.

تهیه‌کننده برنامه گفتگو محور «راز» ادامه داد: پرداختن به موضوعاتی که دغدغه منطقه ، انقلاب و کشور است با بیانی شفاف و زلال از وظایف این برنامه به عنوان یک رسانه است و عوامل تولید در حال بررسی و رفع نواقص جهت ایجاد چنین فضایی در برنامه هستند.

وی با تاکید بر تداوم مباحث چالشی در حوزه‌های مختلف خاطرنشان ساخت: آقای نادر طالب‌زاده که از مهمترین عوامل توفیق برنامه در بخش‌های قبلی برنامه بودند همچنان به عنوان مجری و کارشناس برنامه حضور خواهند داشت.

یوسفی در پایان با بیان این نکته که برنامه از حالت صرفا گزارشی خارج شده و در بخش گزارش به سمت مستندسازی خواهیم رفت، ابراز امیدواری کرد: امیدوارم که «راز» همچنان که در سری قبل توانست انبوهی از مخاطبان را با خود همراه کند باز هم بتواند به رسالت انقلابی خود جامه عمل بپوشاند.


      
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از واژه هایی از قبیل "هیپی ، تهوع آور و کثیف" برای توصیف معترضان آمریکایی استفاده می کند.

به گزارش مشرق، واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی نوشت: عملکرد شبکه فاکس نیوز در تمسخر معترضان آمریکایی و توهین به آنها، موج عظیمی از خشم برضد این شبکه نزدیک به نومحافظه کاران آمریکایی به راه بیفتد.

میزان واکنش ها به عملکرد فاکس نیوز به حدی شدید شده که گروه هکرهای اینترنتی موسوم به "گمنام" اعلام کرده است قصد دارد پنجم نوامبر ، پایگاه اینترنتی این شبکه تلویزیونی را هک کند.

علل زیادی برای هدف قراردادن این شبکه آمریکایی وجود دارد که به روپرت مورداک(غول رسانه ای جهان و معروف به چنگیز رسانه ها) وجود دارد اما علت تصمیم اخیر گروه هکرهای گمنام برای هک کردن پایگاه اینترنتی فاکس نیوز نوع پرداختن این شبکه تلویزیونی به جنبش معترضان آمریکایی موسوم به جنبش تسخیر وال استریت است.

فاکس نیوز تبلیغات نومحافظه کاران دارای گرایش های راستگرایانه را در آمریکا تبلیغ می کند.

گروه هکرهای گمنام اعلام کرده است دیگر نمی توان این رویکرد فاکس نیوز را تحمل کرد.

شبکه فاکس نیوز تلاشهای زیادی برای بدنام کردن جنبش تسخیر وال استریت انجام داده است.

البته این واکنشها به عملکرد فاکس نیوز فقط به گروه هکرهای گمنام محدود نیست بلکه گروههای دیگری هم به عملکرد این رسانه روپرت مورداک اعتراض کرده اند. تظاهراتی با همین منظور باعنوان "تسخیر فاکس نیوز" در شهر لس انجلس ایالت کالیفرنیا اغاز شده است.

این معترضان امریکایی، روپرت مورداک را در این تظاهرات خود هدف قرار داده اند.

قرار است مدیران و سهامداران فاکس نیوز در این شهر برای بررسی عملکرد ان تشکیل جلسه بدهند.به هرحال ، مردم امریکا بیدار شده و متوجه شده اند که فاکس نیوز نگرشهایی را اشاعه می کند که مطلوب نظر مردم نیست و در جهت منافع انها قرار دارد. به هرحال، فاکس نیوز همچنان به تمسخر جنبش تسخیر وال استریت ادامه می دهد.


      
پایگاه خبری "المستقبل" عراق به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که نیویورک بتازگی شاهد جلسات طولانی مدت مسؤولان بلندپایه چهار کشور بزرگ با رئیس جمهور عراق، برای بحث و بررسی پرونده تشکیل کشور کردستان بوده است.
به گزارش گروه بین الملل مشرقبه نقل از این وبگاه، این منابع فاش کردند که این جلسه که در حاشیه اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد برگزار شد، شش ساعت به طول انجامیده و طی آن، مسؤولان بلندپایه چهار کشور آمریکا، انگلیس، چین و روسیه با جلال طالبانی، پرونده دولت کردی را از زوایای گوناگون به طور گسترده و مفصل، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منابع آگاه اعلام کردند دراین نشست که عده ای از همراهان کُرد طالبانی نیز در آن حضور داشتند، یک شخصیت سیاسی یهودی، شمایی خلاصه وار را از نقشه راه تشکیل کشور کُردی با هماهنگی و توافق طرف کردی که نام وی ذکر نشده، ارائه کرده است. این پروژه که تنها مبلغ شش میلیون دلار برای آماده سازی واژگان آن تخصیص داده شده، شامل ترسیم نقشه کامل اعلام کشور کُردی در طی 10 سال و تا سال 2016 میلادی است به نحوی که سال 2016، سال آغاز پروژه کشور کردستـان خواهد بود و مطابق با برنامه زمان بندیی که تعدادی از آنها به انجام رسیده و تعدادی دیگر در حال اجراست، پیش خواهد رفت.

این منابع تأکید کردند که بر اساس نقشه این پروژه که یک یهودی معروف به "ابوعربی" یا "ابوعرب" آن را آماده کرده است در سال 2012 میلادی مراحل مهم و بزرگ این نقشه جنگی به مرحله اجرا در آمده و پیش بینی می شود در سال 2013 میلادی نیز درگیری های شدیدی بین کردها و اعراب بر سر اجرای این توطئه به وجود آید که دستاویزی برای فراخوان جداسازی مناطق کردنشین در محدوده چهار کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه و زمینه ساز تشکیل کشور مستقل کردستـان خواهد شد.

این منابع فاش کردند که در نشست رئیس جمهور عراق با نمایندگان این چهار کشور که در برهه زمانی حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد برگزار شد، موضوع بمباران برخی مناطق کردنشین شمال عراق توسط ایران و ترکیه (سرکوب گروهک های تروریستی پژاک و پ.ک.ک) نیز مورد بحث قرار گرفت و در این جلسه ادعا شد که این عملیات ها، نقشه مشترک بین ایران و ترکیه بوده که بدون موافقت آمریکا اجرا شده بویژه آنکه ترکیه تلاش فراوانی دارد تا پروژه تشکیل کشور کردی را به شکست بکشاند.
این نقشه که با عنوان کشور مستقل کردسـتان از سوی حکومت اقلیم کـردستان عراق توزیع شده
شامل مناطق وسیعی از عراق تا نزدیک بغداد و شامل بخش هایی از ایران، سوریه و ترکیه است.
تا لحظه مخابره این مطلب، دولت عراق یا اقلیم کردستان عراق، واکنشی در قبال صحت و سقم این خبر از خود نشان نداده اند.
این خبر در شرایطی منتشر می شود که شبکه سعودی "العربیه" دیروز به نقل از "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق که قرار است بزودی به تهران سفر کند، اعلام کرد: اگر ملت کردستان از طریق رفراندم به استقلال اقلیم کردستان رأی دهند از آن دفاع خواهیم کرد و هزینه احتمالی آن را پرداخت خواهیم کرد، حتی اگر این کار به جنگ منجر شود.

وی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه، از کردهای ایران و ترکیه خواست برای رسیدن به آنچه از آن با عنوان "حقوق کُردها" نام برد، به روش مسالمت آمیز روی آورند.

      

سلام خسته نباشید

کاربران گرامی لطفا نظرات/پیشنهادات و انتقادات خود را در باره وبلاگ در قسمت نظرات این پست بنویسید

هدف:افزایش کیفیت وبلاگ

با تشکر از همکاری شما


      
فیس‌بوک با استفاده از فایل‌هایی ملقب به supercookies دست به رصد کلیه فعالیت‌های آنلاین کاربران خود، حتی در زمان عدم حضور آنها در این شبکه، می‌زند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شبکه اجتماعی فیس‌بوک که بر اساس اسناد موجود رابطه تنگاتنگی با سازمان‌های جاسوسی آمریکا دارد، متهم به ردیابی و رصد فعالیت‌های آنلاین کاربران خود حتی در زمانی که آنها در این شبکه حضور ندارند شد.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، هرچند فیس‌بوک در ابتدا این اتهامات را رد کرد اما سپس مشخص شد که این سایت از طریق فایل‌هایی موسوم به cookies‌ ــ که در واقع فایل‌های کوچکی هستند که وبگاه‌ها به هنگام بازدید شما از آنها به رایانه شخصی‌تان می‌فرستند ــ دست به ردیابی و رصد فعالیت‌های کاربران می‌زند.

در همین راستا، یک زن اهل می‌سی‌سی‌پی خواستار پیگرد قضایی فیس‌بوک در یک دادگاه فدرال شد. در این شکایت‌نامه آمده است: «فیس‌بوک مکاتبات الکترونیک و نوشتاری کاربران خود را ردیابی، جمع‌آوری، و ذخیره‌سازی می‌کند، ازجمله تاریخچه مربوط به مرورگر اینترنتی آنها حتی در زمانی که کاربران در فیس‌بوک حضور ندارند».

البته این نخستین باری نیست که فیس‌بوک متهم به چنین اعمالی می‌شود. نمونه‌های دیگری از این شکایات در ایالت‌های کانزاس، لوئیزیانا، و کنتاکی آمریکا روی داده است. هرچند فیس‌بوک تنها شرکتی نیست که متهم به نقض حقوق مربوط به حریم خصوصی کاربران شده است، اما این مسئله هنگامی شیوع بیشتری یافت که مارک زاکربرگ مؤسس و مالک فیس‌بوک ویژگی جدید این شبکه اجتماعی یعنی «Timeline and Ticker features» را در ماه سپتامبر معرفی کرد. وی به هنگام معرفی این ویژگی گفته است: «این ابزار روشی نوینی است برای اینکه بگویید شما کی هستید».

این شبکه اجتماعی اذعان کرده که سه تا از کوکیز‌های آن دارای شناسه‌هایی بوده است که به هنگام خروج کاربران از این شبکه فعالیت‌های آنها رصد می‌کرده است. با این حال اندرو نویس، مدیر بخش سیاست عمومی فیس‌بوک در واشنگتن، این کار را سهوی دانسته و اظهار کرده است که فیس‌بوک این مشکل را برطرف نموده است.

مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیک، اپیک، تصریح کرده است که فیس‌بوک از supercookies استفاده می‌نماید که بسیار بیشتر از کوکیزهای معمولیِ مورد استفاده وبگاه‌های تجاری می‌توانند مشکل‌آفرین باشند و حریم خصوصی افراد را نادیده بگیرند.

همچنین اپیک اظهار کرده است که فیس‌بوک هنگامی دست به برطرف ساختن این مشکل زده است که یک وبلاگ‌نویس استرالیایی به نام نیک کوبریلویک، مطلبی در این مورد منتشر ساخت و پس از یک سال این اقدام شرکت فیس‌بوک را به زیر سوال برد. دیوید یاکوبس از اپیک گفته است: «همراهی کاربران با تغییرات مکرر فیس‌بوک و تطابق تنظیمات خصوصی با آن کار مشکلی است و شرکت فیس‌بوک مشخص نکرده است که قصد دارد با این اطلاعات جدید و وافر بدست‌آمده از کاربران که در نتیجه ارائه ابزارهای جدید بوده است چه کار بکند».

تاکنون دو نفر از نمایندگان کنگره آمریکا و ده گروه از وکیل‌مدافعان عضو کمیسیون تجارت فدرال آمریکا خواسته‌اند تا به این موضوع رسیدگی شود. اد مارکی و جو بارتون از نمایندگان کنگره در نامه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال بیان کرده‌اند: «از نظر ما ردیابی کاربران بدون اطلاع یا رضایت آنها سبب ایجاد نگرانی‌های جدی در مورد حریم خصوصی افراد می‌گردد. هنگامی که کاربران از فیس‌بوک خارج می‌شوند، آنها این تصور را دارند که فیس‌بوک دیگر فعالیت‌های آنان را رصد نمی‌کند. از نظر ما این تصور باید جامه عمل به خود بپوشاند».


      
به گفته سازمان هواشناسی ایرلند، ظرف 24 ساعت به اندازه بیش از یک ماه باران باریده است. باران‌های سیل‌آسا دوبلین، پایتخت ایرلند را زیر آب برد.

به گزارش مشرق به نقل از همشهری آنلاین، به خاطر این بارش‌ها خطوط حمل و نقل ریلی و خیابان‌ها مسدود شده و خانه‌ها و مغازه‌ها زیر آب رفته‌اند. بسیاری از مردم مجبورند در میان امواج به خانه‌های‌شان وارد شوند.

تعدادی از جاده‌های مواصلاتی هم بسته شده و پروازها هم لغو شده‌اند. به گفته سازمان هواشناسی ایرلند، ظرف 24 ساعت به اندازه بیش از یک ماه باران باریده است.

مسئولان شهری برنامه شرایط اضطراری را پیاده می‌کنند. نیروهای امدادی ساکنان مناطقی را که به شدت تحت تاثیر بارش‌ها قرار گرفته‌اند به محل‌های امن منتقل کرده‌اند.

آتش‌نشانان نیز دایم در حال انجام ماموریت هستند. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دوبلین نیز زیر آب رفته است. بر اساس گزارش رادیویی ایرلند، دو رود هم طغیان کرده‌اند.


      
متخصان بومی کشور موفق به طراحی و ساخت جدیدترین سیستم پرتاب گلوله بدون استفاده از چاشنی و خرج پرتاب با قابلیت های مهم و متناسب با اهداف مورد نظر شدند.

به گزارش مشرق به نقل از «فارس»، این سلاح با قابلیت‌هایی نظیر بهره‌گیری از تکنولوژی مغناطیس، بی نیاز از صدا خفه کن و بدون استفاده از باروت و چاشنی، بیشترین کارآیی را در زمینه حفاظت از شخصیت‌ها، محافظت از زاغه‌های مهمات، پالایشگاه‌های نفت و گاز، تاسیسات حیاتی و حساس، آموزش‌های تیراندازی، حفاظت از راه دور از اماکن نظامی و نیز در مواردی که نیاز به سلاحی با قابلیت ضدانفجار و بدون صدا باشد، دارد.

این سلاح بومی می تواند با نواخت تیر30 گلوله در هر دقیقه، گلوله‌های با کالیبر 8میلیمتری از جنس فولاد سخت را به سمت هدف شلیک کند.

سرعت ابتدایی هر گلوله در این سلاح 330متر بر ثانیه و مدت زمان شارژ مجدد آن نیز 2 ثانیه است.

قابلیت مغناطیسی این سلاح که موجب بی صدایی و نیز ضدانفجاری آن شده، می تواند یکی از مهمترین ویژگی های آن برای غافلگیر کردن دشمن در میادین نبرد باشد.

همچنین نواخت بالای تیر این سلاح در کنار سرعت شارژ مجدد آن نیز، سرعت عمل و انعطاف کاربر سلاح در مواجهه با دشمن را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.


      
مرکز زمین شناسی آمریکا از وقوع یک زلزله شدید به قدرت 7.3 ریشتر در جنوب شرق ترکیه خبر داد.تا کنون دست کم هزار نفر بر اثر زمین لرزه شدید امروز ترکیه جان باخته اند.









      
<      1   2   3   4   5   >>   >