سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :9
کل بازدید :298511
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 5:15 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر


      
نتیجه تشریح پزشکی قانونی لیبی نشان داد که معمر القذافی به دلیل اصابت گلوله به سر، جان خود را از دست داده است.

به گزارش مشرق، تیم پزشکی قانونی لیبی امروز یکشنبه کار خود را در تشریح جسد سرهنگ معمر القذافی به پایان رساند و در نتیجه کار، اعلام کرد که وی بر اثر اصابت گلوله به سر جان خود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان، گزارش پزشکی قانونی ثابت کرد که قذافی به دلیل گلوله‌ای که سر او را شکافته است کشته شد.

قذافی عصر روز پنجشنبه پس از بازداشت به دست نیروهای شورای انتقالی لیبی در زادگاه خود شهر سرت بازداشت و سپس کشته شد. برخی منابع اعلام کردند که وی به دلیل جراحت‌های وارده جان خود را از دست داده است.

بنا بر این گزارش، پزشکان پزشکی قانونی که مامور تشریح جسد قذافی بودند جزئیات زیادی از این ماموریت خود اعلام نکردند.

دکتر عثمان الزنتان در این خصوص اعلام نکرد که سرهنگ به هنگام درگیری زخمی شده است یا پس از بازداشت و عمدا کشته شده است.

الزنتانی اعلام کرد که گزارشی از کار خود را برای دادستانی ارسال خواهند کرد. وی افزود که جسد قذافی در بیمارستانی در مصراته و در حضور مسئولان دفتر دادستانی تشریح شد و هیچ مسئول بیگانه یا مستقلی در روند تشریح حضور نداشت.

بنا بر این گزارش، در کنار قذافی، جسد معتصم پسر وی و همچنین ابوبکر یونس وزیر دفاع او نیز که در تبادل آتش با مخالفان کشته شدند، تشریح شد.

الزنتانی اعلام کرد که پس از اتمام کار، جسد قذافی باز هم به سردخانه گوشت بازار مصراته فرستاده می‌شود تا باز هم برای بازدید مردم به نمایش گذاشته شود مانند کاری که مسئولان شورای انتقالی در دو سه روز گذشته انجام دادند و جنجال زیادی بر پا کرد.

هنوز روشن نیست جسد معمر القذافی چه زمانی و در کجا دفن می‌شود اما اعلام شده است که جسد وی به بستگان وی تحویل خواهد شد.


      
اعضای بدن یک جوان بسیجی که در اثر سانحه رانندگی از دو هفته پیش به کما رفته بود، با موافقت خانواده‌اش به 13 بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، اعضای بدن مرحوم «محمد نظربلند» که دچار مرگ مغزی شده بود، به 13 بیمار نیازمند اهدا شد تا زندگی دوباره به آنها اهدا شود.

یکی از بستگان نزدیک مرحوم نظربلند گفت که این بسیجی متولد 1360 در قزوین بوده و از سه‌شنبه دو هفته پیش بعد از مجروحیت در سانحه تصادف و در اثر برخورد با یک دستگاه پراید به اغما رفته بود.

وی اضافه کرد: بعد از اطلاع از فوت این بسیجی در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، والدین وی موافقت کردند اعضای بدن فرزندشان در اختیار بیماران نیازمند پیوند اعضا قرار گیرد.
مرحوم «محمد نظربلند» فرمانده گردان حوزه «ولیعصر (عج)» قزوین بود که اقدامات مهمی برای آبادانی روستاهای اطراف این شهر انجام داده بود. مراسم ازدواج این بسیجی جوان نیز قرار بود امروز (اول آبان) انجام شود.

      
براساس آمارهای بانک جهانی، عربستان سعودی سالیانه 30 میلیارد دلار از موسم حج درآمد کسب می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، کشور عربستان سعودی با بیش از 21 میلیون جمعیت که براساس برآورد صندوق بین المللی پول امسال بیش از 320 میلیارد دلار درآمد نفتی خواهد شد، سالانه از برگزاری موسم حج بیش از 30 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند.

عربستان که هم اکنون به طور متوسط روزانه 9.5 میلیون بشکه نفت خام تولید و از این میزان حدود 6.2 میلیون بشکه آن را صادر می‌کند، سالیانه پذیرانی 22 میلیون زائر از کشورهای مختلف اسلامی است که از این تعداد، بیش از 2 میلیون زائر مربوط به حج تمتع است.

برآوردها نشان می‌دهد که سالانه ایرانیان در موسم حج به طور متوسط بیش از 5 میلیارد دلار در عربستان سعودی هزینه می‌کنند.

درسالجاری 97 هزار زائر ایرانی به موسم حج تمتع می‌روند، ضمن اینکه تعداد عمره گزاران در سال 90 به مرز 800 هزار نفر رسیده است.


      
پس از دستگیری معتصم قذافی عکس‌هایی از وی گرفته شده که در آن او آخرین سیگار خود را کشیده، آب خورده و بعد از شدت جراحات جان باخته است.

به گزارش مشرق، «ایسنا» به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت: در این تصاویر معتصم قذافی، پنجمین پسر معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی با لباس‌های خونین به دیواری تکیه داده است اما به نظر می‌رسد جراحات وی شدید نیست.

اما تصاویری که چند دقیقه بعد از معتصم گرفته شد، نشان دهنده بدن زخمی اوست که از ناحیه گردن و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

 

انتشار تعدادی از عکس‌های گرفته شده با تلفن همراه پرسش‌هایی را در خصوص مرگ معتصم به وجود آورد.

مقام‌های دولت موقت لیبی در ابتدا اعلام کردند، این پسر 34 ساله قذافی در درگیری‌ مسلحانه و در آخرین لحظات درگیری‌ها برای تسخیر سرت کشته شده‌ است.

همچنین اخبار ضد و نقیضی در این مورد وجود دارد که معتصم پس از آن که می‌کوشیده به همراه پدرش از شهر سرت فرار کند، زنده دستگیر شده است.

تصاویر نشان می‌دهد، در حقیقت معتصم زنده دستگیر شده اما اتفاقاتی که به کشته شدن وی منجر شده، مشخص نیست.


      

آخرین اخبار دریافتی رجانیوز از بهبود شرایط جسمانی حاج محمود کریمی ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) و ترخیص وی از بیمارستان حکایت دارد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که صبح امروز اخباری مبنی بر جراحت شدید حاج محمود کریمی بر اثر سانحه رانندگی منتشر شد، پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که جراحت این مداح اهل بیت (علیهم السلام) چندان جدی نبوده به نحوی که وی از بیمارستان ترخیص شده و در حال حاضر در منزل تحت مداوا قرار گرفته است.
این گزارش می‌افزاید، حاج محمود کریمی، چهارشنبه شب گذشته در حالیکه در بزرگراه شهید صدر با موتور سیکلت شخصی مشغول رانندگی بوده است، دچار سانحه رانندگی شده است که بر اثر این سانحه، استخوان‌های پهلوی وی دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.
کریمی پس از انتقال به بیمارستان به مدت یک شب تحت نظر پزشکان قرار داشته و پس از آن به منزل انتقال یافته است و اکنون در منزل تحت مداوا قرار گرفته و حال عمومی وی خوب توصیف می‌شود.
این در حالی است که بر خلاف اخبار منتشر شده ، برنامه‌های این مداح دل‌سوخته و خوش ذوق اهل بیت علیهم السلام در ایام محرم و صفر برقرار خواهد بود.
در همین حال سایت فطرس نیز که برنامه‌های محمود کریمی را پوشش می‌دهد، با انتشار خبری، از برقراری برنامه‌های کریمی در ایام عزاداری سالار شهیدان خبر داده است.

      
یک جوان انقلابی لیبیایی ، یک میلیون دلار پول نقد از حفره‌ قذافی پیدا کرد و تمامی این مقدار پول را تحویل مقامات شورای انتقالی دولت لیبی داد.
به‌ گزارش مشرق به نقل از فارس، نیروهای انقلابی لیبی در حفره‌ای که‌ سرهنگ قذافی در آن پنهان شده‌ بود ، یک میلیون دلار پول کشف کردند.
کشف یک میلیون دلار در حفره‌ قذافی توسط یکی از نیروهای انقلابی
"سلمان العالمی" جوان انقلابی لیبی که‌ توانسته‌ بود در حفره‌ای که‌ قذافی در آن پنهان شده‌ بود ، یک میلیون دلار پول نقد پیدا کند، به‌ خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: وقتی که‌ همه‌ نیروهای انقلابی مشغول قذافی بودند و داشتند آن را با خود به‌ داخل ماشین حمل می کردند ، من وارد حفره‌ای شدم که‌ قذافی خودش را در داخل آن پنهان کرده‌ بود.

وی افزود: در انتهای این حفره‌ ، بسته‌ مقوایی پیدا کردم و آن را با خود به‌ بیرون آوردم ، وقتی که‌ بسته‌ را باز کردم ، دیدم یک میلیون دلار پول نقد در این جعبه‌ جاسازی شده‌ بود.

العالمی پس از پیدا کردن این مقدار پول و گرفتن عکس یادگاری با آن ، یک میلیون دلار پیدا شده‌ را تحویل شورای انتقالی دولت لیبی داد.

"معمر قذافی" دیکتاتور سابق لیبی در تاریخ 20 اکتبر 2011 و پس از ماه‌ها درگیری و فرار از دست انقلابیون لیبی در شهر محل زادگاه خود سرت دستگیر شد و اندکی بعد کشته‌ شد.

از نکات جالب و شگفت انگیز زندگی معمر قذافی اینکه وی در سال 1942 متولد شد و 42 سال بر لیبی حکومت کرد ، در سال 1969 کودتا کرد و در حالی که 69 سال داشت در شهر محل تولد خود یعنی سرت کشته شد.


      
روایت است که قبر مادر و همسر امام رضا (ع) در محله‌ای در مدینه منوره واقع شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، همیشه شنیده بودیم که قبر مادر و همسر امام رضا (ع) در مدینه منوره است. با کلی پرس‌وجو از اهالی شهر پیامبر به قبرستانی رسیدیم که دور تا دور آن دیوار کشیده شده و بر روی آنها نیز دل‌نوشته‌های فراوانی به یادگار مانده است.


محل دفن مادر امام رضا (ع) در مدینه منوره

می‌گویند اینجا قبر مادر امام هشتم شیعیان است و روایت‌ها وجود دارد؛ قبرستان متروکه‌ای که در خیابان العوالی یا علی ابن ابی طالب مدینه منوره که بیشتر شیعیان در این منطقه سکونت دارند، واقع شده است.

در این میان، روایت است مشربه ام ابراهیم، خانه‌ای بود که پیامبر اسلام(ص) یکی از همسرانش را در آن سکنی داد. مادر ابراهیم برای اینکه از حسادت دیگر زنان پیامبر (ص) که پسر به دنیا نیاورده بودند، دور باشد به این منطقه دور از مسجد النبی منتقل شد.

پدر امام رضا(ع) موسی بن جعفر هفتمین امام شیعیان و مادرش طبق روایات مختلف نام‌ها، کنیه‌ها و لقب‌های "ام‌البنین، نجمه، سکن و تکتم" را دارد. زادگاه علی بن موسی شهر مدینه بود و در توس به شهادت رسید.

سبیکه نام همسر علی بن رضا (امام هشتم شیعیان) و مادر محمد تقی (امام نهم شیعیان) است که براساس برخی روایت، قبر وی نیز در مدینه منوره است، علی بن رضا او را "خیزران" نامید. از جمله نام‌های او سبیکه‏، سکن مریسیه‏، نوبیه، سکینه (احتمالا صورت تصحیف شده سبیکه)، خیزران (نامی که علی بن رضا به او داد)، دُرّه (نامش به هنگام کنیزی و پیش از ازدواج)، ریحان و قبطی و مکنی به «ام‌الحسن» است.

سبیکه مادر امام جواد در آفریقا زندگی می‌کرد و از روستایی در مصر به نام مِریسه بود. او از خاندان ماریه قبطیه مادر ابراهیم (پسر پیامبر اسلام) بود. سبیکه یکی از زنان نمونه در اسلام بود. به گفته‌ علی‌بن موسی‌الرضا او در فضایل اخلاقی بسیار شبیه مریم بوده ‌است. به هنگام رفتن علی بن رضا از مدینه، او همسر و فرزندانش را با خود نبرد و آن‌ها در مدینه ماندند. بر اساس شواهد، قبر سبیکه در مدینه است، هرچند که کمبود منابع مانع قطعیت در این موضوع است.

همچنین بنا به برخی اسناد و روایت‌های محلی در جمهوری آذربایجان، زیارتگاه و مسجد "بی بی حکیمه" که در جمهوری آذربایجان واقع شده، خواهر امام رضا (ع) بوده است.
مسجد بی بی حکیمه در جمهوری آذربایجان

این زیارتگاه دقیقا در منطقه شیخ اف و در بخش جنوبی شهر باکو و در جاده بزرگ آستارا- باکو قرار دارد. این مسجد سه ضلعی است. روایتهای محلی حاکی از آن است که دختر امام رضا(ع) برای تبلیغ دین اسلام در قرن هفتم به باکو رفتند. نقشه و نگار مناره و زریح توسط ایرانی‌ها صورت گرفته است. روایت است که در این زیارتگاه "بی بی حکیمه" و سه نوه امام موسی کاظم(ع) دفن شده اند.


      
أحمد شیبانی جوان 18 ساله لیبیایی است که از مبارزان انقلاب لیبی به شمار می رود.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، سایت های خبری عرب زبان به نقل از سایت های خبری لیبی با انتشار عکس این جوان انقلابی، او را قاتل «معمر قذافی» دیکتاتور کشته شده لیبی معرفی کردند.

در این عکس، تعدادی از انقلابیون لیبی پس از کشته شدن قذافی، با خوشحالی «أحمد شیبانی» را بر بالای آغوش خود برداشته و با فریاد زدن او را قهرمان لیبی معرفی کرده اند. انقلابیون همچنین هنگام بالا بردن شیبانی، ندای «الله اکبر» سر دادند.

بنابر این گزارش، این جوان 18 ساله، کلتی طلایی رنگ در دست دارد که با آن به سمت جمجمه قذافی تیراندازی کرده و او را زخمی کرد. خونریزی قذافی بر اثر این زخم، موجب مرگ وی شد.

گفتنی است خبرگزاری رسمی فرانسه نیز عکس «أحمد شیبانی» را منتشر کرده است.


      
بازی«میدان نبرد» (Battlefield) که شهر تهران را صحنه نبرد میان ایران و آمریکا ساخته بود با تحریم خودجوش ایرانیان مواجه شد.
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در جدیدترین شماره از سری بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) کشور ایران و شهر تهران را تبدیل به صحنه جنگ کرده است و مردم ایران که از ساخت این بازی خشمگینند، در اقدامی خودجوش به تحریم این بازی روی آورده اند.

در این بازی نیروهای آمریکایی که همیشه نقش حامیان صلح و ثبات و حقوق بشر را در فیلم‌ها و بازی‌ها دارند، این بار به خود جرات داده و به جنگ با مردم ایران روی آورده‌اند. این بازی یک بازی تیراندازی اول شخص است و اگر یک ایرانی این بازی را انجام دهد، معنی آن این است که در فضای مجازی اسلحه به دست گرفته و به همراه آمریکایی ها علیه میهن خود و برادران هموطنش می جنگد!

میدان نبرد 3(Battlefield 3) در سایت های خارجی عرضه شده است و معمولاً متعاقباً انتظار می رفت این بازی در فروشگاه ها و سایت های داخلی بازی عرضه شود. امّا نکته ی جالب ماجرا این است که هیچکدام از این فروشگاه ها این بازی را عرضه نکرده است.
ابتدا از یکی فروشگاه ها شنیدیم که خرید و فروش این بازی مجازات 3 ماه زندان دارد(!) که بیشتر به شایعه می­مانست. فروشگاه دیگری که به فروش بازی می پرداخت دلیل عرضه نکردن این بازی را عِرق ملّی بیان کرد صحبت های متصدی آن فروشگاه به نوعی جالب بود. او اینگونه بیان کرد:«با حکومت و مسئولین کاری ندارم، حمله به ایران غیر قابل قبول است.» سایت دیگری هم که به نوعی پخش کننده ی اصلی بازی ها محسوب می­شود، در قسمت نخست سایتِ خود نوشت، "B.A.T.T.L.E.F.I.E.L.D.3 را عرضه نخواهد کرد ، لطفا سوال نفرمایید" و در ادامه لیست فروشگاه هایی که این بازی را عرضه نخواهند کرد به انضمام جمله ی "شما هم به ما بپیوندید" آورده است.
این کارِ سایت ها و فروشگاه های عرضه بازی در تحریم این بازی قابل تقدیر است باشد که مجلات این حوزه هم از نقد این بازی خودداری کنند.

      
<   <<   6