سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :9
کل بازدید :298515
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 8:29 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

 

پرسیدم از هلال چرا قامتت خم است ؟
آهی کشید و گفت ماه محرم است


      

امان از دل مادر ...! انتظار را باید از مادر شهید پرسید ...! ما چه میدانیم معنی دلتنگی را ...!


      


      

 

مشروح مهمترین محورهای سخنان سعید جلیلی در راهپیمایی روز 13 آبان 1392 به شرح ذیل است:

* در اندیشه و آرمان امام استقلال و آزادی به صورت متعالی مطرح می‌شد.
* اندیشه امام به قدری متعالی بود که امروز که دشمنان نمی‌توانند به مقابله با آرمانهای امام برخیزند، به مقابله با اصل اندیشه و آرمان بر آمده‌اند. و مطلق اندیشه و آرمان را نفی کرده و ادعا میکنند عرصه سیاست و سیاست خارجی عرصه واقعیت‌هاست و نه عرصه آرمان‌ها.
* دشمنان با شعار واقع‌بینی می‌خواهند به مقابله با اندیشه امام و آرمان امام بپردازند.
* بزرگترین هنر امام این بود که درک صحیح از واقعیت را به جهان نشان داد و اجازه نداد واقعیت‌ها را تحریف کنند. امام اجازه نداد کسانی به میل خود آن درک از واقعیت که دوست دارند را به ملت‌ها تحمیل کنند. امام منکر واقعیت ها نبود. اتفاقا هنر امام واقع‌بینی صحیح و دقیق مبتنی بر یک اندیشه صحیح بود.
* اگر تقوای الهی باشد، آنگاه است که شما می توانید واقعیت ها را بخوبی ببینید. هنر امام این بود.
* امام دقیقا روی واقعیت ها دست گذاشت و اینکه نظام تصمیم‌گیری در دنیا در سیاست خارجی و مناسبات قدرت در عرصه بین الملل را به مردم دنیا نشان بدهد.
* نقطه قوت امام و انقلاب این بود که پیشتاز بود در درک واقعیت ها و معرفی آن به جهان. امام می فرمود مستکبرین جهان را با دید استکباری خود و بیماری روحی که در آنهاست نگاه می کنند. این دید مستکبری این است که سایر اقشار مردم را نبینند. این منطق امام بود در ارائه واقعیت ها. شاهد روشن آن همین رویداد امروز است که اینجا جمع شده‌ایم.
* 34 سال پیش مردم ایران گفتند سفارتخانه‌های آمریکا لانه جاسوسی است. این را امام و ملت بیان کردند. امروز بعد از 34 سال می بینیم آن واقعیتی که امام به خوبی نشان داد و دید، حتی متحدین آمریکا به آن اعتراف می‌کنند.
* اولین و شاید یکی از مهمترین واقعیاتی که امام به دنیا نشان داد و به ملت‌های آزادیخواه نشان داد این است که تنها با قطع استبداد داخلی نمی توان به آزادی و استقلال رسید. اگر میخواهیم به استقلال واقعی برسیم و به آزادی واقعی برسیم، باید ریشه ها و پشتیبانان مستبدین و دیکتاتورها را پیدا کنیم که ریشه در استکبار جهانی دارد. برای همین امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید. امام درک صحیح و واقع‌بینانه از تاریخ داشت و میدانست چرا نهضت مشروطه به سرانجام رسید. چرا که هدف این نهضت فقط استبداد داخلی بود و متوجه پشتیبانان خارجی آن نبود.
* تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که انقلاب مسیر خود را درست می رود و فقط به دیکتاتور توجه ندارد بلکه به پشتیبانان دیکتاتور هم توجه داشت و نوک حمله را متوجه مانع اصلی استقلال و آزادی کشور کرد.
* امام میدانست این استقلال و آزادی کشورها بدون قطع کردن دست استکبار ممکن نیست. 
* وقتی حرکتی علیه استبداد صورت می‌گیرد، اگر به عقبه خارجی آن و به دست استکبار متوجه نباشد نمی‌تواند فرجام صحیح یابد. در نهضت ملی شدن صنعت نفت هم شاهد بودیم که آن را تحمل نکردند. در بیداری اسلامی کشورهایی که فقط به قطع دست دیکتاتورهای داخلی بسنده کردند، دیدید چه فرجامی پیدا کردند. دیدند که مستکبرین نه تنها برایشان کاری نکردند بلکه دیکتاتورهای دیگر را از دریچه‌ای دیگر وارد کردند.
* اگر 13 آبان نبود، میتوانست چنین انحرافی برای انقلاب بوجود بیاید. ولی 13 آبان جلوی انحراف انقلاب اسلامی را گرفت.
* استکبار دشمنی عمیق با منافع و ارزشهای ملت ها دارد. امام فهم دقیقی از این موضوع داشت. به جز آنچه آمریکا در لانه جاسوسی انجام می داد، نه تنها این دشمنی‌ها را پس از انقلاب متوقف نکرد و حتی پس از تسخیر لانه جاسوسی متوقف نکرد بلکه اقدامات براندازانه دیگری همچون حمایت از صدام و تخصیص بودجه برای براندازی و بلوکه کردن دارایی و ... انجام داد. آمریکا تلاش کرد حتی خط لوله گاز از ایران عبور نکند. در یک سال 39 مورد موضع‌گیری توسط آمریکا علیه عبور خط لوله گاز از ایران صورت گرفت. 
* آمریکا به دنبال این است که حداقل رفتارهای هویت‌بخش انقلاب اسلامی تغییر کند و به همین دلیل با همه ظرفیت می‌خواهند، ظرفیت و قدرت منطقه‌ای ایران را تهی کنند.
* سند دفاع موشکی بالستیک، سند ارزیابی دفاع 4 ساله، سند ارزیابی استراتژیک آمریکا و ...، همه شان مسئله محوری را تهدید ایران معرفی میکنند و در گناهی نابخشودنی حتی رئیس جمهور آمریکا ایران را تهدید به حمله اتمی می کند. منطق آنها همان منطق فرعون است. نگرانند با ظهور انقلاب اسلامی، مدل آنها در حوزه های سیاسی و اقتصادی که برای ملت ها تجویز کردند برچیده شود. اینجاست که امام درک عمیقی از رفتار دشمن دارد. (قرائت کلام امام درباره علت رویایی آمریکا با ایران) امام می فرمایند نزاع ایران و آمریکا، نزاع دو اندیشه است.
* امام به خوبی روشن میکند که دشمنان ما منطق صحیح ندارند. اینکه آنها به ملت ایران جسارت کرده و با تعابیر زشت یاد می‌کنند، همان زمان ملت ایران را با تعبیر زشت خطاب قرار داده بودند، امام فرمودند در مرام آنها وحشی آن است که رام آنها نباشد. 
* امام می فرمودند اینها به کمتر از اینکه ما از مسیری که برداشته‌ایم دست برداریم رضایت نمی‌دهند.
* قدرتهای استکباری مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را تحمل نکردند. امروز می بینند که ملت ایران در عرصه های مختلف پیشرفت‌های بسیاری کسب کرده و به همین دلیل در برابر این پیشرفت های کشورمان هرچه دارند بسیج می‌کنند. 

      

با پیگیری‌های یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، قرار بود طی مراسمی در روز عید غدیر مجسمه محمد خاتمی در باغ‌موزه قصر تهران نصب شود که با مخالفت‌های گسترده، این مراسم لغو شد.

خیلی جالبه طرف تو زمان ریاستش پروژه هسته ای رو متوقف کرد که به گفته ی پدر شهید احمدی روشن شهید اشک میریختند برای توقف این پروژه خون دل میخوردند و فردی که این همه کار های ناشایست انجام داد حالا میخواستند مجسمه ی ایشان رو هم نصب کنن اونم تو چه روزی توی روز غدیر.به جای این که از یه جانباز مملکت از یک عالم بزرگ تجلیل کنند ......

 


      

 

عید غدیر واسه عربا هست
هالووین واسه ایرانی های اصیل !!!؟

خوب اخه بی انصاف اگه عید غدیر برا عربا هست و تو ایرانی هستی هالووین هم مال تو نیست.چرا بعضیها اینقدر احمق تشریف دارن؟


      


      

علمـــــــــدار ...... دست دلم را بگیر که زیر بار گنــــــاه نفس نمیکشـــــــد


      
<      1   2