سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :2
کل بازدید :300179
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/4    ساعت : 8:42 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

هم‌زمان با انتشار گزارش‌ها درباره آمار کشته شدن ده‌ها غیر نظامی درحملات ناتو در لیبی، این سازمان از حملات مرگ‌بار خود دفاع کرده است.



دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد که درجریان حملات 7 ماهه ناتو در لیبی، فقط در 8 مورد حمله از سری حملات این سازمان، ده‌ها غیر نظامی کشته شده‌اند. 

اوانا لونگیسکو سخنگوی ناتو روز دوشنبه در بیانیه‌ای در بروکسل ، صرفا گفت :" ما قویا از تلفات در عملیاتی که ما مسئول آن بوده‌ایم ، متاسفیم."

سخنگوی ناتو با اشاره به این که این حملات با" مراقبت و دقت بی‌سابقه‌ای" اجرا شدند، ادعا کرد که ناتو هرآن‌چه را که می‌توانسته در زمینه به حداقل رساندن تلفات غیر نظامیان انجام داده است.

این مقام ناتو ادامه داد که در یک عملیات نظامی پیچیده، خطر هرگز نمی‌تواند به صفر برسد.

وانا لونگیسکو همچنین گفت که ناتو نمی‌تواند آمار ارائه شده از سوی دیده بان حقوق بشر را تائید کند.

جنگنده‌های ناتو، فقط از مارس 2011 تا اکتبر 2011 میلادی، 26 هزار و 500 سورتی پرواز از جمله 9 هزار و 700 ماموریت بمباران در لیبی انجام دادند.

به گفته مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی، از فوریه 2011 تا اکتبر 2011 میلادی، حدود 25 هزار تن از مردم کشته و 50 هزار نفردیگر زخمی شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر بامداد دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که بنابر تحقیقات این گروه فقط در 8 مورد حمله ناتو، 72 غیر نظامی کشته شده‌اند و این ائتلاف نظامی باید مسئولیت این تلفات را برعهده بگیرد.

دیده بان حقوق بشر همچنین در این گزارش 76 صفحه‌ای از ناتو خواست تا به خانواده‌های غیر نظامیانی که در حملات این سازمان نظامی کشته و یا زخمی شده و یا خسارت مالی دیده‌اند، غرامت پرداخت کند.

بازرسان دیده بان حقوق بشر در بازرسی‌های خود از محل حملات هوایی ناتو، کشته‌شدن 72 غیر نظامی از جمله 20 زن و 24 کودک را تایید کرده‌اند.

این گروه حقوق بشری مستقر در نیویورک افزود:" تا به امروز، ناتو از تائید تلفات و یا توضیح درباره چگونگی و علت مرگ این افراد خودداری کرده است."

وزارت بهداشت لیبی می‌گوید که بیش از 850 غیر نظامی در حملات ناتو علیه رژیم دیکتاتوری معمر قذافی کشته شدند.

عفو بین‌الملل نیز در ماه مارس اعلام کرد که این سازمان مرگ 55 غیرنظامی از جمله 16 کودک و 14 زن را در حملات هوایی ناتو در لیبی ثبت کرده است.

منبع:پرس تی وی


      

پلیس امریکا 8 معترض مخالف ناتو را در مقابل ستاد مبارزات انتخاباتی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، در شیکاگو بازداشت کرده است. 


بر اساس این گزارش، معترضان صبح دوشنبه (25 اردیبهشت، 14 می) در حالی که سعی داشتند وارد ساختمان ستاد مبارزاتی اوباما شوند و پیام خود را مستقیما به مسولان آن برسانند، بازداشت شدند. 

بر اساس این گزارش، معترضان به علت امتناع ورزیدن از ترک ساختمان بازداشت شدند.

گروهی به نام "کارگران کاتولیک" این راهپیمایی را سازمان‌دهی کرده و می‌گویند باید پول کمتری صرف جنگ شود و بیشتر به افراد فقیر کمک شود.

سازمان دهندگان این راهپیمایی هفته جاری را در اعتراض به اجلاس ناتو که قرار است یک‌شنبه و دوشنبه آینده برگزار شود، "هفته بدون سرمایه داری" نامیدند. 

یکی از معترضان گفت: "ما انسان‌های با ایمانی هستیم و خواستار پایان جنگ هستیم، معتقدیم ناتو به جنگ دامن می‌زند و جنگ‌های تازه‌ای به راه می‌اندازد." 

قرار است اجلاس ناتو 20 و 21 می در شیکاگو برگزار شود.

انتظار می‌رود ده‌ها هزار تظاهرکننده ضد جنگ در اعتراض به این اجلاس در شیکاگو گرد هم آیند. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پلیس شیکاگو برای کنترل تظاهرکنندگان صلح‌جو در چند ماه اخیر، 1 میلیون دلار صرف تجهیزات ضد شورش کرده است


      

 

هزاران اسرائیلی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین در اعتراض به هزینه های بالای زندگی و نابرابری‌های اجتماعی تظاهرات کرده‌اند.



حدود 5 هزار معترض اسرائیلی بعد از ظهر روز شنبه (23 اردیبهشت، 12 می) در بزرگ‌ترین تظاهراتی که از تابستان گذشته تا کنون در اراضی اشغالی برگزار شده است، در میدان مرکزی رابین در تل آویو تجمع کردند.

دست‌کم 9 نفر از تظاهرکنندگان به علت مسدود کردن خیابان‌ها دستگیر شدند.

علاوه بر تل آویو، تظاهرات‌های مشابهی نیز در شرق بیت‌المقدس، حیفا، ایلات و چند شهر دیگر برگزار شد.

حدود هزار معترض در چهار راهی در نزدیکی محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در شرق بیت‌المقدس تجمع کردند و با راه‌پیمایی به سوی محل اقامت وی در مقابل در این ساختمان به اعتراض پرداختند.

شماری از معترضان ضمن متهم کردن نتانیاهو به ناتوانی در کاهش فاصله‌های اجتماعی خواهان کناره گیری وی شدند.

تابستان گذشته یک جنبش اعتراضی در سراسر اراضی اشغالی روی داد و صدها هزار نفر از مردم در مراکز شهرها اقدام به احداث اردوگاه‌های اعتراضی کردند.

به گفته فعالان راه‌پیمایی‌های سال گذشته تاثیری در تغییر اوضاع نداشته است.

آمنون رابینوویتز، یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات تصریح کرد:"من احساس نا امیدی می‌کنم. ما (تابستان گذشته) درخواست‌های زیادی را مطرح کردیم اما هیچ یک محقق نشد.

منبع:پرس تی وی

 


      

شیخ یوسف القرضاوی، مفتی اهل سنت جهان که زندگی وی از سوی رژیم قطر تأمین می شود، ادعا کرده است که اگر حضرت محمد(ص) دوباره مبعوث می شد، دست خود را در دست ناتو می گذاشت.

 بنا بر اعلام وزیر اوقاف فلسطین، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان اخیرا در سخنانی گستاخانه مدعی شد است که اگر حضرت محمد دوباره مبعوث می شد، دست در دست ناتو می گذاشت!

به گزارش خبرگزاری النخیل، "محمود الهباش" وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه گذشته در اظهارات تندی علیه یوسف القرضاوی گفت که کسی که فکر می کند می تواند مفاهیم جهاد و اسلام را به انحصار خود بگیرد، اشتباه می کند.

وی با اشاره به تلاش های این افراد بر تخریب وجهه شهدای فلسطینی گفت که این تلاش های شکست خورده برای احتکار دین و حقیقت در مخالفت با شرع مقدس الهی است؛ این خداوند است که حقیقت محض را دارد، نه قرضاوی و قرضاوی وامثال وی نمی توانند ادعای نمایندگی خدا در زمین را بکنند.

الهابش ادامه داد: قرضاوی همیشه حرف های خود را نقض ی کند؛ او مدتی قبل گفته بود "اگر پیامبر اسلام(ص) دوباره مبعوث شود، با ناتو ائتلاف می کند" قرضاوی این اظهارات را از کجا آورده است.

وی افزود که این در حالی است که وی هرگز ازموضوع اسیران حرف نزده است و به مسائل مربوط به آنها نپرداخته و حتی از اشغالگری دشمن نیز چیزی نمی گوید.

یوسف القرضاوی، پیش از این نیز بارها با بیان عبارات خلاف واقع و غیر اسلامی، خشم مسلمانان را برانگیخته بود.

منبع:مشرق نیوز


      

یک خبرنگار به پرس تی‌وی گفت، باراک اوباما درباره اعتصاب غذای اسرای فلسطینی سکوت کرده تا رای حامیان اسرائیل را در انتخابات ماه نوامبر از آن خود کند.


کارول گولد به پرس تی‌وی گفت: "اوباما به طور کامل در مورد این موضوع سکوت کرده است."

وی افزود: "یک مبارزه انتخاباتی در جریان است و رومنی و اوباما، هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به رای 70 میلیون مسیحی انجیلی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، وابسته‌اند."

گولد همچنین از دولت اوباما به دلیل خلف وعده در رابطه با بستن زندان گوانتانامو انتقاد کرد.

وی گفت: "همچنین اگر کشوری به اوباما بگوید چرا کاری در مورد فلسطینی‌ها انجام نمی‌دهی، اوباما چه می‌تواند بگوید؟ امریکا همچنان گروه زیادی زندانی در خلیج گوانتانامو نگه داشته است که از 8 تا 11 سال در این زندان بوده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها هنوز محاکمه هم نشده‌اند؛ بنابراین وی (اوباما) پاسخ چندانی برای این سوال ندارد."

صدها زندانی فلسطینی ماه گذشته در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه و حبس انفرادی توسط رژیم تل آویو، دست به اعتصاب غذا زدند.

چندین تظاهرات در سراسر کرانه اشغال شده باختری و نوار غزه به منظور اعلام همبستگی با زندانیان فلسطینی برگزار شده است.


      

یک اندیشمند امریکایی تدریس دوره های ضد اسلامی در دانشکده ستاد مشترک وزارت دفاع امریکا را شرم آور خوانده است.


جیمز اچ فتزر، اندیشمند امریکایی و تفنگدار پیشین نیروی دریایی امریکا در اورگان روز شنبه (23 اردیبهشت، 12 می) در گفت‌وگو با بخش امریکای پرس تی‌وی درباره علت اقدام وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در برگزاری چنین دوره هایی در دانشکده ستاد مشترک در راستای دامن زدن به شعله های اسلام هراسی در میان سربازان امریکایی توضیح داد.

فتزر خاطرنشان کرد:" تدریس این دوره ها که در قالب تبلیغات ضد اسلامی صورت می‌گیرد شرایطی را در پنتاگون به وجود آورده است که به نظر می‌رسد از نفوذ گسترده نو محافظه کاران نشات می‌گیرد، نو محافظه کارانی که در هیات مشاوران وزارت دفاع هستند و از دیک چنی تا دونالد رامسفلد و پل ولفوویتز را در برمی‌گیرد و همچنین افرادی نظیر ژنرال ریچارد میرز که زمانی به عنوان رئیس ستاد مشترک فعالیت می‌کرد را نیز شامل می‌شود."

وی تصریح کرد تلاشی برای دامن زدن به شعله های آن‌چه که جنگ تمدن‌ها محسوب می‌شود به چشم می‌خورد، جنگی که غرب را ضد خاورمیانه وارد مبارزه می‌کند تا هزینه های بی‌شمار (نظامی) و افزایش بودجه دفاعی را توجیه ‌کند، بودجه ای که از بودجه دفاعی تمامی کشورهای دیگر بیش‌تر است."

فتزر افزود تدریس چنین دوره هایی نوعی رسوایی و فضاحت است و "نباید هیچ‌گاه اجازه چنین اقدامی صادر می‌شد و این امر از فقدان بازرسی از بالاترین رده ارتش تا پایین‌ترین سطح حکایت می‌کند. هیچ تفسیر دیگری برای این موضوع وجود ندارد. من به عنوان یک تفنگدار پیشین نیروی دریایی امریکا از تدریس چنین دوره هایی در هر شعبه از دانشکده و در هر سطحی از نیروهای ارتش امریکا احساس شرم می‌کنم."

سرهنگ دوم متیو ای دولی که یک واحد درسی اختیاری را در دانشکده ستاد مشترک پنتاگون تدریس می‌کند آغاز جنگ علیه اسلام را پیشنهاد کرده است، جنگی که "جمعیت غیرنظامی را هم در هر جایی که لازم باشد" هدف قرار می‌دهد.

وی این جنگ را به بمباران درسدن و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تشبیه کرده است.

در همین حال ژنرال مارتین دمپسی، افسر عالی‌رتبه و رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا تدریس این دوره را به شدت محکوم کرده است


      

به گزارش پرس تی‌وی، پلیس ایتالیا با معترضان مخالف اقدامات ریاضتی در شهر ناپل در جنوب این کشور وارد درگیری شده است.



این درگیری‌ها روز جمعه (23 اردیبهشت) هنگامی روی داد که گروهی از اعضای اتحادیه‌ها و دانشجویان که نسبت به سیاست‌های مالیاتی دولت خشمگین بودند، مقابل اداره مالیات تجمع کردند.

پلیس به معترضان با باتوم حمله ور شد و مقابل تظاهرکنندگان نیز به سمت نیروهای امنیتی تخم مرغ و بطری پرتاب کردند.

از سوی دیگر، یک اعتصاب 24 ساعته در بخش حمل و نقل شهر رم، پایتخت ایتالیا در اعتراض به اصلاحات اقتصادی دولت، برای میلیون‌ها مسافر شهری مشکل و هرج و مرج به وجود آورد.

کارگران حمل و نقل مخالف اصلاحات اقتصادی دولت هستند؛ این اصلاحات قوانین کار را تغییر داده و سن بازنشستگی را دو سال افزایش می‌دهد.

اعتصاب کنندگان می‌گویند، اقدامات سخت دولت زندگی میلیون‌ها ایتالیایی بیکار و فقیر را تحت تاثیر قرار داده است.

اتحادیه کارگران ایتالیا تظاهرات و اعتصاب‌های گسترده‌ای را در اعتراض به برنامه اصلاحی ماریو مونتی نخست وزیر این کشور برگزار کردند.

به موجب این طرح، سن بازنشستگی افزایش یافته و کارگران جوان حقوق بازنشستگی کمتری نسبت به پدران و مادران خود دریافت می‌کنند.

طرح مونتی بخشی از بسته ریاضتی چند میلیارد دلاری ایتالیا است که در ماه ژانویه تصویب شد تا کشور ایتالیا از ورشکستگی نجات یابد. این بسته رشد و ریاضتی شامل کاهش بودجه، اصلاحات در نظام بازنشستگی و همچنین افزایش مالیات به ارزش 30 میلیارد یورو می‌شود.

سن بیکاری برای زنان از آغاز سال جاری میلادی از 60 سالگی به 62 سالگی می‌رسد و مردان نیز باید برای دریافت حقوق کامل بازنشستگی به جای 40 سال 42 سال کار کنند.

از سوی دیگر، مالیات بر ارزش افزوده در سه ماهه دوم سال 2012 میلادی، به 23 درصد افزایش خواهد یافت.

بر پایه این گزارش، رم برای دادن اطمینان خاطر به سرمایه گذاران که نگران حجم عظیم بدهی آن هستند، تحت فشار قرار گرفته است که دست به اصلاحات اقتصادی و اقدامات در راستای کاهش بودجه بزند. ایتالیا بعد از یونان دارای بیشترین میزان حجم بدهی در حوزه یورو است.

تحلیلگران می‌گویند، قصور ایتالیا در پرداخت بدهی هایش برای اروپا امری فاجعه بار خواهد بود.

ایتالیا که یکی از بزرگترین اقتصادهای حوزه یورو است، بعد از این که اقتصادش در سه ماه سوم سال 2011 میلادی 0.2 درصد کوچک شد و همچنین در سه ماهه چهارم همان سال نیز با انقباض 0.7 درصدی روبرو شد، وارد بحران اقتصادی شد.

بحران فزاینده بدهی کشورهای اتحادیه اروپا را بر این داشته است اقدامات سخت ریاضتی و اصلاحات سنگین اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهند. این اقدامات موجی از اعتراضات گسترده و ناآرامی‌های اجتماعی را در بسیاری از کشورهای اروپایی در پی داشته است

منبع:پرس تی وی



      

در ادامه تلاش واشنگتن برای ترویج اسلام هراسی، ارتش امریکا برای افسران خود دوره‌هایی را در این خصوص دایر و اسلام را دشمن معرفی کرده است.



ارتش امریکا با برگزاری دوره‌هایی برای افسران ارتش به آن‌ها می‌آموزد که اسلام به طور کلی دشمن امریکاست. در این دوره‌ها که نمونه دیگری از رواج اسلام هراسی در امریکاست، پیشنهاد قتل عامی مانند هیروشیما برای از بین بردن شهرهای مقدس اسلامی مکه و مدینه مطرح شده است.

این دوره موسوم به " دیدگاه اسلام و رادیکالیسم اسلامی " از سال 2004 میلادی تاکنون پنج بار در سال ارائه شده و در هر دوره حدود 20 دانشجو مشارکت داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که حدود 800 دانشجو، این واحد اسلام هراسی را قبل از حذف آن در اواخر آوریل گذرانده‌اند. 

ارتش امریکا درپی اعتراضات گسترده در اواخر آوریل مجبور به حذف این دوره شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سرهنگ متیو دالی از مدرسان ارتش امریکا جولای گذشته در یکی از کلاس‌های دانشکده نیروهای مشترک امریکا در نورفولک ویرجینیا گفت: "آن‌ها(مسلمانان) از هرچیزی که شما( امریکایی‌ها) از آن حمایت کنید متنفرند، آن‎ها هرگز در کنار شما زندگی نخواهند کرد مگر آن که تسلیم شوید."

این دانشکده برای اعضای ارتش، به کارکنان دولت درارتش و افسران درباره موضوعاتی مرتبط با برنامه ریزی و اجرای جنگ، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

گفته می‌شود دالی هنوز هم دراین دانشکده سرگرم فعالیت است و برای پش‌برد تئوری برنامه جنگ خود تلاش می‌کند. دالی در تئوری جنگ خود گفته است که کنوانسیون ژنو که مفادی را برای درگیرهای مسلحانه وضع کرده ، دیگر موضوعیت ندارد.

دالی افزود:" گزینه احتمال برپایی دوباره جنگ علیه جمعیتی غیر نظامی در هرکجا که لازم باشد ممکن است.(احتمال تکرار وقایع تاریخی درسدن، توکیو، هیروشیما و ناکازاکی هنوز وجود دارد."

دالی در برنامه جنگی خود به پیامدهای احتمالی از جمله تهدید گرسنگی در عربستان.. تبدیل اسلام به وضعیت فرقه‌ای و"ویرانی" شهرهای مقدس مسلمانان مکه و مدینه اشاره می‌کند.

سرهنگ دالی همچنین در جولای 2011 در یکی ازمتون تدریس خود تحت عنوان" مقابله با جهاد" عنوان می‌کند که خیزش آن چه که وی از آن به عنوان " ارتش اسلام/ ظهور اسلامگرایان" نام می‌برد، امریکا را به اتخاذ تدابیر افراطی واداشته است.

نسخه‌ای از این متن تدریس شده در پایگاه Wired.com"s Danger Room blog منتشر شده است. 

بنابر این گزارش، مسئولان دانشکده درخواست‌های آسوشیتدپرس را برای دریافت نسخه‌هایی از متن این سخنرانی رد کرده‌اند اما سخنگوی پنتاگون وجود این اسناد را تائید کرده است.

دالی همچنین از گفت وگو دراین باره با خبرنگار آسوشیتدپرس خودداری کرد و با گفتن این عبارت که " نمی توانم با شماحرف بزنم، آقا" گوشی تلفن دفترش را قطع کرده است.

پلیس فدرال امریکا در سال گذشته میلادی نیز مجبور شد تا از ادامه تدریس یک واحد درسی که در انتقاد از اسلام بود، جلوگیری کند. مدرس این دوره آموزشی به دانشجویان خود در ویرجینیا گفته بود که هر چه یک مسلمان معتقدتر باشد احتمالا خشن تر نیز هست.

این گزارش کمتر از دوماه از انتشار گزارش‌ها درباره اقدام وقیحانه و اسلام هراسانه نیروهای امریکایی در افغانستان منتشر می‌شود. نیروهای امریکایی در 20 فوریه در پایگاه هوایی بگرام واقع در ولایت پروان افغانستان، نسخه‌هایی از قرآن کریم و دیگر کتب اسلامی را به آتش کشیدند.

اسلام هراسی به طور سیستماتیک در امریکا در حال ترویج و از حمایت مالی برخوردار است. نتایج تحقیقات مرکز پیشرفت امریکا تحت عنوان " هراس، ریشه‎های شبکه اسلام هراسی در امریکا" از تلاش جمعی گروه‌های صهیونیستی در ترویج اسلام هراسی پرده برداشته است. 

این تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های صهیونیستی که از حمایت مالی دولت امریکا برخوردارهستند، به طرق مختلف از جمله کتاب‌ها، گزارش‌ها، وب‌سایت ها ، وبلاگ‌ها و اظهارات حساب شده، برای ایجاد نفرت و ترس از اسلام تلاش می‌کنند.

بنابر این گزارش، آن‎چه که از آن به عنوان خیران وبنیادهای ثروتمند یاد شده نیز به طور مستقیم از گروه‌های بنیادی مخالف اسلام حمایت مالی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هزینه پروژه اسلام‌هراسی را که در ده سال گذشته بیش از 40 میلیون دلار صرف آن شده است، هفت بنیاد امریکایی تامین کردند که نام این بنیاد‌ها به این ترتیب است:- 1 بنیاد ریچارد ملون اسکایفی، 2 - بنیاد لینده و هری برادلی، -3 نیوتن و روشله بکر، -4 بنیاد وسازمان خیریه نیوتن و روشله بکر، 5 - بنیاد راسل بریه، صندوق خیریه لنگرگاه و ویلیام روزندال، -6 صندوق خانواده، -7 بنیاد فربروک.

منبع:پرس تی وی


      

به گزارش پرس تی‌وی، دبیر کل حزب الله تاکید کرده است که این جنبش اکنون قادر است تا هر موضعی را در "تل آویو و اراضی اشغالی فلسطین" هدف قرار دهد.



سید حسین نصرالله دبیر کل حزب الله این اظهارات را در نطقی تلویزیونی در حومه جنوبی بیروت و درمراسم جشن آخرین مرحله از بازسازی ویرانه‌های جنگ 2006 بیان کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان روز جمعه خطاب به هوادارن‌اش گفت، جنبش مقاومت اکنون قادر است مواضع مشخصی را نه فقط در تل آویو بلکه در هرجایی در اراضی اشغالی فلسطینی هدف قرار دهد.

نصرالله افزود:" در جنگ قبلی ما برای حفظ بیروت، به تل آویو حمله نکردیم اما من به اسرائیلی‌ها گفتم که اگرآن‌ها درهرجنگی در آینده هر هدفی را در جنوب بیروت هدف قرار دهند، تل آویو را هدف قرار می‌دهیم."

وی افزود: " برای هر خانه‌ای که در ضاحیه (منطقه ای در حومه جنوبی بیروت) ویران شود یک خانه در تل آویو ویران خواهد شد ."

نصرالله افزود که اسرائیل درجریان جنگ 33 روزه تلاش کرد تا جنبش مقاومت را درهم بشکند اما این جنگ در دست‌یابی به اهداف‌اش شکست خورد.

دبیر کل حزب‎الله لبنان در ادامه افزود:" دشمن اسرائیلی قصد داشت تا زندگی ما را به جهنم تبدیل کند."

حدود 1200 لبنانی و عمدتا غیر نظامیان، و بیش از 160 اسرائیلی در جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال 2006 میلادی کشته شدند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود:" امروز ما پیروزی بازسازی پس از جنگ را جشن می گیریم.

منبع:پرس تی وی


      

با ادامه سرکوب معترضان صلح‌جوی بحرینی از سوی نیروهای رژیم آل‎خلیفه، نیروهای بحرینی در چندین شهر و روستا اطراف منامه، به معترضان حمله کرده‌اند.



بر اساس این گزارش، معترضان اواخر روز جمعه (22 اردیبهشت، 11 می) خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه و آزادی فعالان زندانی مخالف دولت شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان تظاهرات شبانه مردم بحرین، نیروهای رژیم برای متفرق کردن معترضان گاز اشک آور شلیک کرده و آن‌ها را به رگبار گلوله بستند. 

در جریان این اعتراضات، چندین معترض مجروح شدند اما از ترس این که پلیس آن‌ها را دستگیر کند به بیمارستان منتقل نشدند.

فعالان حقوق بشر می‌گویند هنگامی که پلیس به معترضان حمله کرد، نیروهای دولتی در لباس شخصی در میان جمعیت حضور داشتند.

تظاهر کنندگان فریاد می‌زدند: "با خون و روحمان، انتقام شهدا را خواهیم گرفت" و "مرگ بر حمد." همچنین آن‌ها پارچه نوشته‌هایی را با مضمون "انتخاب مردم، دموکراسی است و" مردم تسلیم نخواهند شد" حمل می‌کردند.

دور جدید راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز در حالی آغاز شد که امریکا به فروش تسلیحات به بحرین ادامه می‌دهد. این در حالی است که سرکوب مرگبار معترضان ضد رژیم در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس همچنان ادامه دارد.

گروه‌های حقوق بشر این اقدام را محکوم کرده و آن را ضربه‌ای به اعتبار امریکا تلقی می‌کنند.

 بحرین از اوایل سال قبل صحنه انقلاب مردمی بوده است. از آن زمان ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شده‌اند.



      
<      1   2   3   4      >