سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :27
کل بازدید :300033
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/1/30    ساعت : 10:49 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

سردبیر ارشد وترنز تودی به پرس تی وی گفت اقدامات امریکا در دایر کردن زندان در دیگر کشورها و بازداشت شهروندان آن کشور، نقض کنوانسیون ژنو به شمار می آید.



گوردون داف روز پنج شنبه (21 اردیبهشت) در گفت‌وگو با بخش امریکای وب سایت پرس تی وی گفت: "دولت امریکا تصور می‌کند به هر کشوری می‌تواند برود و هر کسی را که بخواهد بازداشت و تا هر زمان که بخواهد در زندان نگه دارد. این اقدامات امریکا نقض آشکار کنوانسیون‌های سازمان ملل و نقض آشکار کنفوانسیون ژنو است."

گوردون داف گفت همچنین افراد بازداشت شده در زندان‌های امریکایی از "هیچ حقی" برخوردار نیستند. 

داف به عنوان مثال به زندان امریکا در لهستان اشاره کرد و گفت: "هرگز نمایندگان صلیب سرخ از این زندان دیدن نکرده‌اند؛" هم اکنون هزاران نفر در این زندان نگه‌داری می‌شوند و هیچ کس از این زندانیان اطلاعی ندارد.

منبع:presstv


      

 
رئیس جمهور روسیه به وزارت خارجه این کشور دستور داده است، روش‌هایی را برای حل و فصل منحصرا دیپلماتیک مناقشه بر سر برنامه انرژی هسته‌ای ایران پیدا و بررسی کند.


بنا بر حکم ریاست جمهوری روسیه، در رابطه با اقداماتی برای تحقق خط مشی سیاست خارجی فدراسیون روسیه که به امضای پوتین رسید، وزارت خارجه روسیه دستور دارد به دنبال حل‌و‌فصل مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران با تکیه بر ابزار دیپلماتیک و سیاسی باشد. 

بنابر اعلام وب‌سایت رسمی رئیس‌جمهور روسیه، هدف از این دستور اجرایی "اجرای خط مشی منسجم فدراسیون روسیه است که از منافع ملی‌اش حمایت می‌کند."

این تحول در حالی است که ایران و گروه 1+5 متشکل از کشور‌های انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و امریکا به علاوه آلمان در این مذاکرات شرکت کرده‌اند.

آخرین دور مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 در استانبول، پایتخت ترکیه در چهاردهم آوریل برگزار شد. هر دو طرف، این گفت‌و‌گو‌ها را مثبت و سازنده خواندند.

قرار است دور بعدی مذاکرات در بغداد، پایتخت عراق در 23 می 2012 برگزار شود.

امریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از متحدان آن‌ها تهران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. واشنگتن و تل آویو همواره تهران را با "گزینه" حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای غیرنظامی این کشور تهدید کرده‌اند.

ایران ضمن رد این اتهامات تاکید می‌کند، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وجود انجام بازرسی‌های متعدد از تاسیسات هسته‌ای ایران تا کنون مدرکی دال بر انحراف در برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور نیافته است


      

دولت سوریه،اسامی 26 تروریست خارجی را که در خشونت‌های اخیر در این کشور دخالت داشته‌اند به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل روز پنجشنبه به شورای امنیت سازمان ملل گفت 26 نفر که تعدادی از آن‌ها وابسته به القاعده هستند اعتراف کرده‌اند که تروریستند و برای اجرای حملات تروریستی وارد سوریه شده‌اند.

وی افزود: "در عملیات تروریستی در سوریه اثر انگشت القاعده به چشم می‌خورد."

 الجعفری یادآور شد تروریست‌ها در بازداشت دولت سوریه هستند و اعترافات آن‌ها از تلویزیون سوریه پخش خواهد شد.

وی افزود 12 تروریست خارجی نیز در درگیری‌های اخیر با نیروهای امنیتی سوریه کشته شده‌اند.

بشار جعفری به شورای امنیت گفت:" ما فهرستی داریم که اسامی 12 تروریستی خارجی که درسوریه کشته شدند از جمله یک شهروند فرانسوی، یک شهروند انگلیسی و یک شهروند بلژیکی را در بر می‌گیرد."

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین "برخی از" کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی " را به اعزام شبه نظامیان، تامین مالی و تسلیحاتی "گروه‌های تروریستی" در سوریه متهم کرد.

جعفری همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای جلوگیری از تمامی فعالیت‌های تروریستی در سوریه و اعمال فشار بر کشورهایی که تروریست‌ها را تحریک و آن‌ها را تامین مالی می‌کنند، تدابیر فوری و ضروری اتخاذ کند.

در حملات انفجاری که اوایل روز پنج شنبه در منطقه القزاز در دمشق روی داد، 55 نفر کشته و نزدیک به 400 نفر دیگر زخمی شدند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز با محکوم کردن این حملات، تمامی طرف‌ها را به اجرای فوری و فراگیر طرح صلح شش ماده‌ای کوفی عنان فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب فراخواند. 

روز چهارشنبه ( 9 می) نیز یک کامیون نظامی سوریه که کاروان ناظران سازمان ملل را اسکورت می‌کرد، در نزدیکی شهر درعا در جنوب غرب سوریه هدف بمب‌گذاری قرار گرفت. شش سرباز نیز در این حمله زخمی شدند. 

سرلشگر رابرت مود، رئیس هیات اعزامی سازمان ملل به سوریه نیز از اعضای این کاروان بود اما در این حمله به او و ناظران آسیبی نرسید.

تعدادی از ناظران سازمان ملل در حال حاضر بر روند اجرای آتش‌بس در سوریه نظارت می‌کنند. سوریه از 12 آوریل آتش‌بس را به اجرا گذاشته است. 

اجرای آتش بس در سوریه، بخشی از طرح صلح شش ماده‌ای کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در ماه مارس است. 

نخستین گروه از ناظران سازمان ملل 15 آوریل به دمشق وارد شدند. ماموریت این ناظران بر اساس قطعنامه 2042 شورای امنیت سازمان ملل که 14 آوریل تصویب شد، مورد تایید قرار گرفت.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل 21 آوریل به اتفاق آرا، قطعنامه 2943 را تصویب و با اعزام 300 ناظر به سوریه موافقت کردند


      

هزاران دانش آموز و دانشجوی اسپانیایی با اجتماع و اعتراض در سراسر کشور، علیه برنامه های جدید دولت برای کاهش بودجه تحصیلی تظاهرات کرده‌اند. 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران دانشجو، دانش آموز و معلم روز پنج شنبه (21 اردیبهشت) در این تظاهرات که از سوی اتحادیه ملی دانشجویان در بیش از 50 شهر اسپانیا سازمان دهی شده بود، شرکت کردند.

توهیل دلگادو رئیس اتحادیه دانشجویان اسپانیا گفت: "این تظاهرات را واکنشی اولیه مقابل حمله به تحصیل عمومی که در 35 سال اخیر بی سابقه بوده است، می‌نامیم."

صدها دانشجوی معترض در خیابان‌های شهر مادرید پایتخت اسپانیا اجتماع و با حمل پلاکاردها علیه سیاست‌های دولت تظاهرات کردند.

همچنین شمار زیادی از دانش آموزان مقطع دبیرستان با تجمع مقابل وزارت آموزش، علیه اصلاحات اخیر تظاهرات کردند. آن‌ها معتقدند سیستم تحصیلی اسپانیا در حال نابودی است. 

دانشجویان و دانش آموزان اسپانیایی تاکنون بارها با برگزاری اجتماعات، به اقدامات شدید ریاضتی دولت ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور علیه نظام آموزشی، اعتراض کرده اند.

پس از آخرین اعتراضات دانشجویی در تاریخ 29 فوریه، دولت اسپانیا از اصلاحات جدید و کاهش سه میلیارد یورویی هزینه‌ها و همچنین افزایش هزینه متوسط شهریه تحصیلی از 1000 یورو به 1500 یورو خبر داد.

خوزه ایگناسیو ورت وزیر تحصیلات اسپانیا تاکید کرده است کاهش هزینه‌ها برای ارتقاء کیفیت تحصیلی و کاهش کسری بودجه دولت ضروری است. 

همچنین اتحادیه‌های اصلی معلمان اسپانیا قصد دارند در تاریخ 22 می اعتصاب یک روزه برگزار کنند. انتظار می‌رود این اعتصاب با استقبال گسترده مخالفان کاهش هزینه‌های دولت روبرو شود.


      

مقام‌های اندونزیایی از کشف لاشه هواپیمای ناپدید شده سوخوی روسی، دراین کشور خبر داده‌اند. 



هواپیمای سوخوی روسی با 50 سرنشین، روز چهارشنبه از فرودگاه جا کارتا به پرواز درآمد اما 50 دقیقه بعد، از صفحه رادار محو شد.

مقام‌های اندونزیایی روز پنجشنبه اعلام کردند که لاشه این هواپیما در کوه‌های "گانانگ سالاک " واقع در استان جاوه پیدا شده است.

کیتوت پاروا، رئیس سازمان امداد و نجات جاکارتا با اعلام این خبر افزود::" بالگردها تکه‌های این هواپیما را پیدا کردند و ما تایید می‌کنیم که این تکه‌ها متعلق به سوخو هستند."

بر اساس این گزارش، درباره سرنوشت سرنشینان این هواپیما هیچ اطلاعی دردست نیست اما تیم‌های امداد و نجات برای پیدا کردن سرنشینان ناپدید شده در تلاش هستند.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو رئیس جمهوری اندونزی گفت:" باید تحقیقات فوری و کاملی انجام شود. عملیات امداد و نجات برای یافتن بازماندگان باید دراولویت قرار گیرد."

هشت خلبان روسی وهمچنین گروهی از مهندسان و مقامات سفارت روسیه و نمایندگان شرکت هواپیمایی اندونزی و خبرنگاران از جمله سرنشینان این هواپیمای دوموتوره سوپر جت 100 بودند.

این هواپیمای مسافربری که محصول سرمایه گذاری مشترک سوخوی روسیه و آلنیا آئروناتیکای ایتالیاست است، اولین پرواز تجاری خود را سال گذشته میلادی انجام داد.

پرواز این هواپیما در اندونزی بخشی از تور آسیایی به منظور تبلیغ و فروش آن به کشورهای منطقه بود.

این هواپیما که به میانمار، پاکستان و قزاقستان رفته بود قصد داشت پس از اندونزی عازم لائوس و ویتنام شود.

منبع:presstv


      

در ادامه سرکوب 99 درصدی‌ها، پلیس امریکا پنج معترض دیگر را که قصد هجوم به مقر "بانک امریکا" در کارولینای شمالی داشتند، بازداشت کرده است.



هم زمان با برگزاری اجلاس سالانه سهام‌داران "بانک امریکا"، حدود 500 معترض با تجمع در مقابل مقر این بانک در شارلوت، مراتب خشم خود را از نقش این بانک در به وجود آوردن بحران مسکن، ضبط وام‌ها و همچنین دیگر شیوه‌های ناعادلانه در قبال اقشار متوسط جامعه ابراز داشتند.

به گفته معترضان، سیاست مصادره منازل وام‌گیرندگان در حالی ادامه دارد که این بانک از کمک مالی گسترده دولت امریکا برخوردار است و از این امر سود سرشاری به دست آورده است.

بارابارا بوش، فعالی که با مالکانی که مسکن آن‌ها توقیف شده هم‌کاری می‌کند، می‌گوید که تعامل با "بانک امریکا" بسیار دشوار و مایوس کننده است.

این فعال امریکایی افزود:" ما دریافتیم که هیچ‌کس نیست که با او صحبت کنیم چرا که هیچ‌کس پاسخ ما را نمی‌دهد."

معترضان نماینده اعضای جنبش تصرف وال استریت، دارندگان مسکن، دانشجویان، مهاجران، فعالان محیط زیست، کارگران، سازمان‌های مدافع حقوق زنان و فعالان صلح هستند.

معترضان امریکایی با استفاده از شعار "ما 99 درصد هستیم" قصد دارند خود را از یک درصد جمعیت امریکا که بخش عمده ثروت این کشور را در اختیار دارند، متمایز کنند. 

"جنبش 99 درصد‌ی‌ها"، 17 سپتامبر 2011 زمانی آغاز شد که گروهی از مردم در اعتراض به طمع ورزی شرکت‌ها، فساد در سطوح عالی و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی در امریکا، با شعار "وال استریت را تصرف کنید" در منطقه تجاری نیویورک تجمع کردند. 

از زمان شروع این جنبش تا کنون ،بیش از 7 هزار نفر در 114 شهر سراسر امریکا بازداشت شده‌اند.


      

نتایج نظرسنجی اخیر در پنج کشور اروپایی حاکی از آن است که بیشتر مردم این کشورها مخالف تحریم نفتی ایران هستند.


در مجموع 2100 بالغ بزرگ‌سال در آلمان، فرانسه، اتریش، سوئد و لهستان در نظرسنجی تلفنی مؤسسه مارشال آلمان که در روزهای 23 تا 26 آوریل 2012 (4 تا 7 اردیبهشت 1391) برگزار شد، شرکت کردند.

نتایج این نظرسنجی روز دوم می 2012 (13 اردیبهشت 1391) منتشر شده است. 

61 درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "آیا با تحریم نفت ایران موافق هستید؟"، گفته اند، آن‌ها با این تحریم مخالف هستند.

این در حالی است که 35 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با تحریم نفت ایران موافق بوده اند.

همچنین 4 درصد از سؤال شوندگان نیز نظری درباره این موضوع نداشتند. 

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا 23 ژانویه 2012 در بروکسل دیدار و تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کردند که براساس آن کشورهای عضو این اتحادیه از هر گونه واردات نفت خام از ایران و همکاری تجاری با بانک مرکزی ایران منع شدند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بخش نفتی ایران از اول جولای اجرایی خواهد شد. 

این درحالی است که تهران پیش‌تر در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا و در اقدامی ضد تحریمی، صادرات نفت خام به شماری از کشورهای اروپایی را متوقف کرده است.

کشورهای غربی می‌گویند این تحریم‌ها با هدف تضعیف اقتصاد ایران صورت می‌گیرد، درحالی که تهران می‌گوید چنین اقداماتی اثرات منفی برای غرب به دنبال دارد و موجب افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی می‌شود. 

در همین حال، افکار عمومی و رسانه‌های گروهی در اروپا از دولت‌های این قاره به خاطر قطع واردات نفت خام از ایران، انتقاد کرده‌اند. 

مردم اروپا بیم آن دارند که افزایش بهای سوخت که در پی قطع نفت ایران حاصل شده، تاثیرات منفی بر شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی که هم اکنون در تلاش برای خروج از بحران اقتصادی هستند، بگذارد.

کارشناسان معتقدند تحریم نفت ایران از سوی اروپا بر اقتصاد ایران بی تاثیر است، زیرا تهران می‌تواند مشتریان دیگری برای فروش نفت خام خود بیابد


      

به گزارش شین هوا، مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت:" حدود 967 هزار کودک زیر پنج سال به سوء تغذیه حاد مبتلا هستند."

این نهاد جهانی همچنین جامعه بین‌المللی را به کمک به میلیون‌ها نفر از مردم آسیب پذیر یمن که به شدت از نظر مراقبت‌های بهداشتی، آب آشامیدنی و بهداشت اولیه و تغذیه در مضیقه هستند، فراخواند.

نهادهای امداد رسان در یمن برای کمک به 267 هزار کودک، حدود 40 میلیون دلار درخواست کرده‌اند. 

بر اساس این گزارش گفته شده است در صورتیکه به وضعیت این کودکان رسیدگی نشود، همگی آنان با خطرمرگ روبرو هستند.

مین و مهمات منفجر نشده که فقط در چهار ماهه اول سال 2012 ، 13 کودک را به کام مرگ برده ، از دیگر تهدیداتی هستند که کودکان یمنی با آن روبرو هستند


      



 ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا پس از این ملاقات در بیانیه‌ای که در وب سایت این وزارتخانه منتشر شد، در همین خصوص تصریح کرد که کلینتون روز چهارشنبه به گرمی از سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین استقبال و با وی درباره طیف وسیعی از مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گفت وگو کرده است.

نولاند افزود: "کلینتون دراین ملاقات بر تعهد بلند مدت امریکا در زمینه مشارکت قوی با مردم و دولت بحرین تاکید کرده است."

این ملاقات یک روز پس از آن انجام شد که رژیم آل خلیفه که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد، تهدید کرد سرکوب اعتراضات ضد دولتی در بحرین را گسترش دهد.

امریکا ازمحکوم کردن رفتار خشونت آمیز نیروهای رژیم بحرین علیه اعتراضات مسالمت آمیز مردم این کشور خودداری کرده است.

به گفته منابع محلی، از زمان شروع اعتراضات علیه رژیم آل خلیفه در فوریه 2011 میلادی تاکنون، ده‌ها نفردر برخورد خشونت آمیز نیروهای رژیم آل خلیفه علیه معترضان، کشته و صدها نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

تظاهرکنندگان بحرینی حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین را مسئول کشتار معترضانی می‎دانند که در جریان خیزش مردمی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.


      

یک رسانه مصری تصاویر سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم عدالت طلب بحرین از سوی نیروهای آل خلیفه با انواع گازهای سمی را منتشر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین که برای دستیابی به خواسته های مشروع خود ادامه دارد با سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر قرار گرفته است.

نیروهای آل خلیفه با گازهای سمی اهدایی غربی ها به شکل بی رحمانه ای هرگونه اعتراض مسالمت آمیز را سرکوب می کنند.

اخیرا یک جمعیت بحرینی مخالف آل خلیفه در گزارشی به اقدامات سرکوبگرانه این رژیم و استفاده گسترده از گازهای سمی و گلوله های مشقی از ابتدای انقلاب 14 فوریه تا پایان مارس 2012 اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای رژیم آل خلیفه، دو میلیون گلوله مشقی و گلوله های سمی به سوی تظاهرات مسالمت آمیز مردم شلیک کرده اند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به وحشیانه ترین شکل ممکن هر گونه خواسته مشروع مردمی را شیوه هایی مانند زندان، شکنجه، محاصره روستاها و حمله به منازل در نطفه خفه می کنند.
در این میان گازهای سمی و اشک آور، بیش از هر وسیله دیگری، برای سرکوب تظاهرات، اعتراضات و تجمعاتی که خواهان حقوق مشروع و گذر به دموکراسی است، به کار گرفته می شود.

علاوه بر این، مناطق بحرین، هرشب به دلیل پرتاب ناگهانی گازهای سمی به داخل منازل، در نوعی حالت آماده باش به سر می برند و گاهی اوقات شدت این گازها به اندازه ای زیاد است که باعث می شود لایه زردی آسمان این کشور را فرابگیرد.
حالتهای خفگی ناشی از این گازها بسیار زیاد و خطرناک است که منجر به بیهوشی کامل فرد می شود؛ به طوری که شخص مصدوم، قادر به نفس کشیدن نیست. به سبب استنشاق گازهای سمی توسط زنان حامله، کودکان و نوزادان زیادی با گازهای سمی نیروهای امنیتی آل خلیفه از پای درآمده اند.
استفاده از انواع گازهای اشک ‌آور و سمی اهدایی غربی ها به ویژه آمریکایی های مدعی دفاع از حقوق بشر، علیه تظاهرات‌ کنندگان بحرینی و  مناطق مختلف مسکونی این کشور در چارچوب مجازات جمعی بحرینی‌ها همچنان توسط ماموران رژیم آل‌خلیفه ادامه دارد و مناطق مسکونی این کشور بارها مورد حمله این گلوله‌ها قرار گرفته‌اند که رهاورد آن به شهادت رسیدن ده‌ها شهروند بحرینی در اثر استنشاق این گازها بود.

 


      
<      1   2   3   4      >