سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :28
کل بازدید :300214
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 12:13 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

 

بیوگرافی منتشرنشده دکتر سعید  جلیلی
"دی نیوز":سعید جلیلی، متولد سال 1344 در شهرمقدس مشهد (منطقه طلاب)است. وی که تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به پایان رسانده، مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است.

جلیلی در دورانی که برخی افراد تحصیل در دانشگاه را، بر دفاع از اسلام وانقلاب مقدم می‌دانستند و این بحث به‌صورت جدی حتی در سطح مدیریت دانشگاه امام صادق نیز مطرح بود، با جمع میان این دو مقوله به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه‌های جنگ حضور یافت و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب به درجه جانبازی نایل آمد.

وی در دی ماه سال 1365دیده‌بان لشگر نصر خراسان بود که در عملیات کربلای 5 از ناحیه پا مجروح شد و در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه به دلیل فقدان امکانات و وضعیت اورژانسی پای راست خود را از دست داد. جلیلی پس از آن در واحد تدارکات لشکر به خدمت پرداخت.

جلیلی در بازگشت از جبهه‌های حق علیه باطل، رساله دکترای خود را با عنوان "اندیشه سیاسی در قرآن" در خصوص سیاست خارجی اسلام به رشته تحریر درآورد؛ رساله‌ای که پروفسور حمید مولانا، در مقدمه‌ای که بر آن نوشت، به تجلیل از شخصیت این دانش‌آموخته اقدام کرد. این رساله در کشور لبنان نیز به زبان عربی ترجمه و منتشر شده است.

جلیلی، در سال 68 به وزارت امور خارجه رفت و بعد از یک دوره 2 ساله، ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را بر عهده گرفت. مناصب جلیلی در وزارت امور خارجه عبارتند از:

1368: وابسته سیاسی
1370: رئیس اداره بازرسی
1371: دبیر سوم
1373: دبیر دوم
1374: دبیر اول
1376: رایزن سوم

پس از دوم خرداد 76 و تغییر اتوبوسی مدیران، وی به اداره امریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت. در سال 80 نیز به دفتر مقام معظم رهبری رفت و در سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبر انقلاب به ادامه خدمت پرداخت.

جلیلی که پس از انتخابات سوم تیر به عنوان گزینه مطرح و مورد نظر رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح بود، بنا به پاره‌ای مصالح عهده‌دار مهم‌ترین معاونت وزارت خارجه، معاونت اروپا و آمریکا شد. ضمن آن‌که در طول این دوره، ارتباط علمی خود با نهاد دانشگاه را قطع نکرد و به تدریس در دانشگاه ادامه داد.

وی که در زندگی شخصی به پرکاری و ساده‌زیستی شهرت دارد، تا پاسی از شب در جهت تقویت دیپلماسی کشور تلاش می کندو مورد اعتماد رهبر انقلاب حوزه سیاست خارجی و داخلی است.

جلیلی در مهرماه 86 پس از استعفای علی لاریجانی به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد. اما آنچه امروز صحبت از این دیپلمات جوان و متعهد انقلاب را بر سر زبان ها انداخته است، اداره هوشمندانه، مقتدرانه و متعهدانه پرونده هسته‌ای و نحوه مذاکره او و تیم همراهش در مواجهه با کشورهای 1+5 بود.

وی یکی از از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی در عرصه دیپلماسی کشور است و این شکوفایی جز در سایه تعهد، تخصص و تفکر انقلابی به دست نیامده است.

این فرد قرار است در 3 خرداد سال 1391 پیام ملت شریف ایران اسلامی را به غرب بدهد به امید پیروزی او از این امتحان سخت الهی(انشاالله)

تصاویر زیر عکس‌های منتشر نشده از وی است که سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن‌ها را بر روی خروجی خود قرار داده است.





منبع:دی نیوز


      

بیانیه کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع سعید جلیلی منتشر شد.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، متن بیانیه انصراف کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع سعید جلیلی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک خواهران و برادران مومن و انقلابی

با تبریک میلاد با سعادت امام جواد علیه السلام و در آستانه طلوع خورشید علوی علیه السلام در خانه ربوبی، با فروتنی و تواضع در برابر عظمت ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده‌های معظم شهدا‌، جانبازان و ایثارگران‌، اکنون که در آستانه ورود به انتخاباتی حماسی قرار گرفته‌ایم‌، لازم دانستم نکاتی را به محضر شما‌، عرضه نمایم.

انقلاب اسلامی میراث گرانسنگ امام المجاهدین و قدوه السالکین خمینی کبیر رضوان الله تعالی علیه و ودیعه‌ای الهی است و همه ما موظف به حفظ و پاسداشت آن هستیم.

انقلاب ما اکنون در مصاف با مستکبران در مرحله‌ای حساس قرار گرفته است. دشمنان دین خدا تمام توان خود را برای به زانو در آوردن این انقلاب به میدان آورده‌اند و از هیچ تلاشی در به عقب راندن و مهار این نهضت الهی مضایقه نکرده و نمی‌کنند.

از دشمنی دشمن‌، تعجبی نیست‌ اما خوش خیالی برخی از دوستان که مشت چدنی را در زیر دستکش مخملین دشمن نمی‌بینند و با توهم حل منازعات‌، ‌سیاست لبخند را توصیه می‌کنند و یا دیگرانی که ‌چسبندگی به قدرت تحلیل‌هایشان را به انحراف کشانده و یا کسانی که ‌درگیر و دار انانیت‌، بیراهه را به جای مسیر اصلی گرفته‌اند و یا آنانی که حزب‌گرایی را به جای اصولگرایی واقعی مبنا قرار داده‌اند، ‌جای تعجب دارد ‌که در این کشمکش حق و باطل‌، به جای منافع ملی و مصلحت نظام‌، جور‌چین دشمن را تکمیل می‌کنند و در جستجوی قدرت‌، هر کاری را مجاز می‌شمرند‌.

در چنین شرایطی بصیرت‌، درک صحیح از شرایطی که در آن به سر می‌بریم‌، از خود گذشتگی‌، اعتماد به مردم و رهبری الهی این انقلاب و از همه بالاتر ایمان به خدا‌، بالاترین سرمایه‌های ما هستند.

موسم کنونی‌، موسم لجاجت‌، تصمیم‌گیری‌های فردی‌، بی‌توجهی به مصالح کشور و بی‌اعتنایی به وظیفه همگانی در دفاع از این نظام مقدس نیست‌، ولو این اهمال‌ها به خیال عمل به تکلیف و با پوشش ادای دین به وطن باشد.

همه ما موظفیم همصدا و همگام در برابر فتنه‌آفرینی فتنه‌گران و انحراف منحرفان ‌قیام کنیم و نگذاریم این انقلاب برخلاف وصیت امام رضوان اله تعالی علیه ‌به دست نااهلان و نامردمان بیفتد.

قبلا هم گفته بودم حضور من در این انتخابات گفتمانی است و رقابت درون گفتمان انقلاب اسلامی را نا‌صواب می‌دانم. برهمین اساس ضمن تشکر از همه عزیزانی که در سراسر کشور نسبت به اینجانب ابراز محبت و بزرگواری نموده‌اند، به خصوص دانشگاهیان‌، نخبگان‌، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران‌، علمای اعلام و به ویژه حضرت علامه آیه‌الله مصباح یزدی دامت برکاته‌، با توجه به حضور قطعی برادر انقلابی و مومن جناب آقای دکتر جلیلی‌، با  کسب نظرمشورتی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی‌، برای دفاع از گفتمان امید، عدالت و استقامت‌، اینجانب ‌با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری‌، ‌حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می‌دارم.

این حمایت برای دفاع یک پارچه از گفتمان انقلاب اسلامی  است و به ایشان دعا می‌کنم تا انشالله همواره در همین  خط اصیل‌ در تمسک به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله، با رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ادام الله ظله العالی و همراه با روحانیت متعهد دامت برکاتهم  باقی بمانند و بتوانند خدمتگزار خوبی برای این مردم مومن و نجیب باشند.

وما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب


      

امیرحسین قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق با تایید خبر انصراف باقری لنکرانی به نفع سعید جلیلی در جلسه عصر امروز این دو کاندیدا گفت: این تصمیمی بود که آقای لنکرانی از چند روز پیش در جهت ایجاد وحدت گرفته بودند و نظر ایشان هم بر روی آقای جلیلی بود.

وی همچنین درباره پیوستن ستادهای انتخاباتی لنکرانی به نفع جلیلی اظهار داشت: در این باره رایزنی هایی انجام شده بود و طبیعتا ستادهای مردمی حامی آقای لنکرانی با اشاره وی به سمت حمایت آقای جلیلی خواهند رفت.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه تصمیم امروز آقای لنکرانی شخصی بوده است، تصریح کرد: پس از تشکیل جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری و ارائه نظر به شورای فقاهتی، نظر نهایی این جبهه درباره کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد.

بنابراین گزارش، سعید جلیلی و کامران باقری لنکرانی از نامزدهای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری عصر امروز با یکدیگر دیدار کردند.

منبع:مشرق نیوز


      

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اولین گام در تبلیغات انتخاباتی را نلغزیدن از آرمان‌ها دانست و خطاب به حامیانش گفت: مبادا در مسیری گام بردارید که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید.
به گزارش مشرق، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شب گذشته(شنبه) با حضور در حسینیه شهدای دوکوهه و در جمع پرشور اعضای "ستاد دانشجویی مقاومت رمز پیشرفت" با بیان اینکه خدایا تو شاهدی که این رقابت برای کسب قدرت و تلاش برای فزون کردن مال و ثروت نیست، بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم و اصلاح را در سرزمین‌های تو ظاهر سازیم، تا بندگان مظلوم تو امنیت پیدا کنند و خطوط معطل مانده تو برپا شود، اظهار داشت: آنچه گفتم نه ادعایی از سوی فردی مثل من است بلکه حدیثی از امام متقین علی (ع) است که ایشان رقابت برای خدمت و تلاش سیاسی را در این 4 محور تعریف می‌کنند.

جلیلی تصریح کرد: بدون شک شاید نتوان آنطور که امام علی (ع) فرموده‌اند به قله این حقایق رسید و آن طور که شایسته است، عمل کرد اما تلاش همه ما و شما باید این باشد که چنین نگاهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه باید تلاش ما در این مسیر این باشد که در حد بضاعت خود الگویی بسازیم که سال‌ها ادعای آن را داشته و شعارش را می‌دادیم، افزود: بر همین مبنا باید تلاش کنیم از این نقاط تخطی نکرده و تا جایی که ممکن است این رفتار را به شکل گفتمان غالب در انتخابات پیش رو درآوریم.

وی ترویج گفتمان انقلاب را فارغ از هر نتیجه‌ای در انتخابات یک پیروزی سترگ عنوان کرد و بر همین اساس با اشاره به سه نکته ادامه داد: انتخابات و تبلیغات انتخاباتی برای ما تنها طریقیت ندارد بلکه موضوعیت هم دارد و رفتار ما در این زمینه باید نمونه باشد.

جلیلی اولین گام در تبلیغات انتخاباتی را نلغزیدن از آرمان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: بنده به همه شما که با نگاه تکلیف مدارانه وارد عرصه شده‌اید، می‌گویم مبادا در مسیری گام بردارید که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید. از این رو تبلیغات انتخاباتی باید به گونه‌ای باشد که به یک گفتمان نمونه و شایسته تبدیل شود و در حد خودمان الگویی برای دوره‌های بعد شود.

این استاد دانشگاه در همین زمینه به دو محور اساسی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در این انتخابات دنبال می‌کنیم حول دو محور اساسی است؛ محور اول این است که ما بر این باور وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌ایم که اعتقاد داریم گفتمان انقلاب اسلامی که از حضرت امام (ره) به یادگار مانده و گفتمانی که مقام معظم رهبری امروز علمدار آن هستند، برای شئون مختلف جامعه و عرصه حکومت حرف دارد.

وی اضافه کرد: محور دوم این است که ما بر این باوریم این گفتمان هر میزان که تحقق و عینیت یابد در مقایسه با گفتمان رقیب موجب تعالی، پیشرفت و خیر دنیا و آخرت می‌شود و این تنها یک باور نیست بلکه یک تجربه واقعی هم هست.

جلیلی تاکید کرد: باور ما بر این است که تحقق چنین گفتمانی، می‌تواند حیاتی را به وجود آورد و تجربه 34 سال اخیر نشان داده که هر چه به این باور نزدیک شده‌ایم، حیات تازه یافته ایم و این در سیاست خارجی، مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز این موضوع تجربه شده است.

نامزد انتخابات یازدهم با بیان اینکه هنر این است که این باور را باید بر اساس یک موضوع اقناعی به خوبی تبیین کنیم، تصریح کرد: اگر این موضوع را با مثال‌های مشخص و شواهد عینی در حوزه‌های مختلف تبیین کنیم تا ظرفیت‌های عمومی اقناع شود، فارغ از هر نتیجه‌ای خودش یک پیروزی است.

وی اظهار داشت: اینکه آیا امروز مقاومت می‌تواند برای کشور پیشرفت به وجود آورد یا مصالحه، چیزی نیست که صرفا با شعار بلندتر به کرسی بنشیند بلکه باید با رویکرد اقناعی از گفتمان مقاومت دفاع کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بنده از همه شما که با حسن ظن به برادرتان نگاه کردید و با احساس مثبت در این عرصه وارد شدید و نگاه تکلیف‌محور نیز دارید تشکر می‌کنم و امیدوارم ما نیز بتوانیم آنچه که امام علی (ع) فرمود را صادقانه در رفتار و کردار خود دنبال کنیم و آنچه انجام می‌دهیم موجب رضای خداوند شود.


      

در موضوع ستاد انتخاباتی؛ این کار قرار است انشاءالله کاری ارزشی باشد. باید به همان نسبت که “مانع انحراف کار می شویم، مانع بروز ظرفیتها نشویم”. به هرحال این کار مسئولیت دینی و شرعی و اخلاقی اش با ماست اگر برای این دو موضوع سازوکار تعریف کنیم ظرفیت آزاد خواهد شد و دوستانی که می خواهند در این زمینه همکاری داشته باشند می توانیم در خدمتشان باشیم و با آنها کار جمعی بکنیم.

به گزارش مشرق، ستاد حیات طیبه متن اولیه جلسه دکتر جلیلی با تعدادی از فعالان ستادهای مردمی را منتشر کرد. در این جلسه که ساعاتی پیش از سفر دکتر جلیلی به استانبول انجام شده است وی مهمترین ملاحظات و سرفصل های شکل گیری فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی خود را برای هواداران تبیین کرده است:

ادامه مطلب...

      

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایران یک اجماع ملی برای پیشبرد مسئله هسته‌ای ایران وجود دارد و رئیس جمهور آینده با شور و نشاط از حقوق ملت ایران دفاع خواهد کرد. ادامه مطلب...
      

احتمال کناره‌ گیری نامزدهای اصولگرا به نفع سعید جلیلی

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، غلامعلی حداد عادل در حاشیه‌ ی مراسم تشیع پیکر حاج محمود مرتضایی‌ فرد وزیر شعار انقلاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که آیا احتمال کناره‌ گیری نامزدهای اصولگرا به نفع سعید جلیلی وجود دارد گفت: بله این احتمال وجود دارد اصولگرایان باید همه احتمالات را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: تحولاتی که در روز آخر انتخابات صورت گرفت شرایط جدیدی را در مورد انتخابات به وجود آورد که ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر کرد. در یک ماهی که باقی مانده است اصولگرایان باید با توجه به موقعیت خطیر پیش آمده در جهت حفظ آرمان‌ های امام و رهبری تلاش کنند.

وی درباره این‌ که آیا احتمال خودداری برخی از نامزدهای اصولگرا، از کناره‌ گیری به نفع شخص دیگر وجود دارد؟ گفت: اصولگرایان نشان دادند که مصالح انقلاب را بر منافع شخصی ترجیح می‌ دهند.


      

1اصولگرایان    2اصلاح طلبان     3کارگزاران     4دولت      5مستقل

 

1اصولگرایان------>2+1(ولایتی-قالیباف-حدادعادل)

            -------->3+2(ابوترابی-باهنر-ال اسحاق-متکی-پورمحمدی(اصولگرایان سنتی))

           ---------->جبهه پایداری(لنکرانی)

 

2اصلاح طلبان----->(کواکبیان-عارف-محقق داماد-خاتمی)

 

3کارگزاران---------->(حسن روحانی-اسحاق جهانگیری-هاشمی رفسنجانی)

 

4دولت-------------->(رحیم مشایی-نیکزاد-حاجی بابایی-الهام-صالحی)

 

5مستقل------------->(سعید جلیلی(اصولگرا) زاکانی(اصولگرا) محسن رضایی (اصولگرا؟؟؟))

 

تحلیل:با حضور چند نفر این معادلات شاهد تغییراتی خواهد شد.مثلا:

1حضور خاتمی:اجماع اصلاح طلبان پشت سر خاتمی و اجماع اصولگرایان منهای جبهه پایداری و برخی شخصیت های مستقل مثل محسن رضایی

2با حضور هاشمی رفسنجانی:اجماع کارگذاران اصلاح طلبان و احتمالا کاندیدای دولت پشت سر هاشمی و اجماع اصولگرایان مقابل هاشمی و کناره گیری رضایی.

3حضور سعید جلیلی:کناره گیری لنکرانی و زاکانی

---اصولگرایان 2+1 :به جز حضور این افراد پیش بینی میشود اصولگرایان همگی بر روی کاندیدای 2+1 با گرفتن امتیازاتی اجماع کنند.---خروجی کاندیدای 2+1 چه کسی است؟از میان این سه نفر احتمال قریب به یقین با توجه به نظر سنجی ها و اقبال کم نظر دهندگان به حداد عادل قطعا وی کاندیدای این ائتلاف نخواهد بود و ان میان قالیباف و ولایتی نیز تا اخرین لحضات هر دو در این ائتلاف باقی مانده و در صورتی که قالیباف در اخرین نظرسنجی های نزدیک به انتخابات احساس کند که کف رای مطلوب را ندارد برای از دست ندادن معاون اولی ولایتی کنار کشیده و ولایتی کاندید 2+1 خواهد شد و در غیر این صورت تحت هیچ شرایطی قالیباف از کاندیداتوری کناره گیری نخواهد کرد (این ائتلاف از ابتدا بین خود تقسیم کار کرده که مدیریت بخش داخلی با قالیباف و مباحث خارجی و امور بین الملل با ولایتی و مباحث فرهنگی با حداد عادل باشد.

----اصولگرایان3+2 : افراد این ائتلاف عموما قصد حضور تا پایان انتخابات را نداشته و بیشتر به جهت امتیاز گرفتن از ریاست جمهور اینده اعلام کاندیداتوری نموده که بعید است که این ائتلاف کاندیدای نهایی داشته باشد و به احتمال زیاد با فرد نهایی ائتلاف 2+1 با گرفتن امتیازاتی کنار خواهد کشید.

-----اصلاح طلبان: با توجه به این که اصلاح طلبان دچار اختلاف عقیده درونی میباشند تصمیم گیری و پیشبینی به جهت کاندیدای این جریان سخت بوده و احتمال زیاد کواکبیان نتواند شرایط اصلاح طلبان را تحمل کند و خود به صورت مستقل حضور به هم رساند و اصلاح طلبان و کارگزاران کاندیدای مشترک ارائه نمایند.

----دولت: کاندیدایی که در این جریان نام برده شد احتمالی بوده و فقط یکی از ان ها گزینه ی احمدی نژاد خواهد بود و اقبال احمدی نژاد نیز قطعا شخص مشایی بوده ولی با توجه به قطعی بودن عدم تایید صلاحیت مشایی ممکن است 2اتفاق بیفتد:

1بالا بردن هزینه برای نظام و مجبور کردن رهبری به جهت قبول تایید صلاحیت مشایی

2انتخاب گزینه ای نزدیک به مشایی که قابلیت تایید شدن را نیز داشته باشد 

------کاندیدای مستقل

1زاکانی : این فرد بعید است تا اخر انتخابات حضور داشته باشد و بیشتر برای بحث ها ی وی و صحبت های اخیرش حضور پیدا کرده که البته وی گفته است که اگر جلیلی حضور یابد من پشت سر وی خواهم بود.

2 محسن رضایی:ایشان پای ثابت تمام انتخابات ریاست جمهوری میباشد.

3 سعید جلیلی :این روز ها گمانه زنی های زیادی درباره ی حضور و عدم حضور وی گفته میشود .جریان رسانه های نزدیک به قالیباف حضور وی را به هر طریقی منتفی میخواند و همچنین جبهه پایداری حضور وی را منتفی و جایگزین وی را لنکرانی معرفی نموده است.و با توجه به این که جلیلی تا به حال پس از اعلام کاندیداتوری لنکرانی هیچ اضهار نظری ننموده احتمال حضور وی تقویت می گردد و برای حضور وی و عدم اعلام رسمی 2 احتمال وجود دارد:

1با توجه به حساسیت مسئولیت وی و حساسیت فضای حاضر در سطح بین الملل احتمالا به جهت تاثیر نگرفتن از این مذاگرات تا لحظات اخر ثبت نام وی اعلام کاندیداتوری ننماید و لحضات اخر ثبت نام اعلام کاندیداتوری نماید.

2با توجه به توقعات برخی جریانات مثل جبهه پایداری برای کاندیداتوری وی به نفع این جریان و همچنین گرفتن فرصت از افرادی که سعی در تخریب وی دارند و همچنین گمانه زدن اقبال مردم به سمت وی تا لحضات اخر منتظر مانده و لحظه اخر تصمیم برای حضور را میگیرد.


      

شهدا

نفر اول از راست شهید علی عدل بند/نفر دوم شهید حیدر علی طینوشی/نفر سوم شهید عبدالله رودکی /نفر  چهارم شهید مجتبی قطبی/نفر پنجم سردار نصر

چهار نفر از این پنج نفر شهید شدند نفر اول از سمت چپ هم جانباز هستند.


      

ضرب و شتم تا جایی ادامه پیدا می کند که دانشجوی ناهی تقریبا به حالت بیهوشی می افتد...

به گزارش غریو، عصر روز سه شنبه در حالی که یکی از دانشجویان متعهد دانشگاه آزاد اسلامی شیراز قصد خروج از دانشگاه را داشته متوجه وضعیت نامناسب خودروی پرایدی که در بلوار حاشیه دانشکده کشاورزی پارک شده بود گشته و به آنها رعایت شان دانشگاه را متذکر می شود که متاسفانه با بیتفاوتی سرنشینان خودرو مواجه می شود این دانشجو اقدام به یادداشت شماره پلاک خودرو می نماید که درهمین حین راننده متوجه شده و به سمت وی حمله ور می شود.پس از چند لحظه نیز دو تن از دوستان راننده که با دانشجوی ناهی درگیر شده بود نیز به کمک ضارب رفته و دانشجوی ناهی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.


به گفته شاهدین، افرد خاطی با عربده کشی در محیط دانشگاه ضمن فشردن گردن دانشجوی ناهی اظهار میدارد که همین جا تورا مثل گوسفند قربانی میکنم و ضمن فحاشی به وی سر او را به کاپوت خودرو میکوبیده و دیگر ضاربان نیز با ضربات لگد و کمربند دانشجوی ناهی را مورد ضرب و شتم قرار میدادند. ضرب و شتم تا جایی ادامه پیدا می کند که دانشجوی ناهی تقریبا به حالت بیهوشی می افتد که در همین حین برخی دیگر از دانشجویان حاظر ضارب را گرفته و بالاخره دانشجوی ناهی رها می سازند و ضارب به راحتی محل را ترک می نماید.
قابل ذکر است  حدود دو هفته پیش نیز یکی از دانشجویان رشته حقوق این دانشگاه در حالی که مشروبات الکلی مصرف کرده بود و حالت مستی وی مشهود بوده در سالن ورودی دانشکده علوم انسانی این دانشگاه اقدام به عربده کشی و فحاشی به نظام، مسئولین و بسیج نموده و دقایقی باعث تعطیلی برخی کلاسهای این دانشکده می شود که پس از درگیری با مسئولین دانشکده بالاخره به وسیله انتظامات دانشگاه از محل دانشکده دور می گردد.
برخی از فعالان دانشگاه این اتفاقات را حاصل تسامح مسئولین در اقدامات بازدارنده و عدم برخورد مناسب با تخلف در کمیته انظباطی و همچنین بی تفاوتی حراست دانشگاه در این نوع اتفاقات می دانند.
این همه در حالی است که فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر در مقایسه با سایر عبادات بنا به فرمایش معصومین (ع) مانند دریا در مقابل نم است. همچنین این ضرب و شتم ها باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه و دانشگاه، جهت انجام این فریضه ی بسیار مهم می گردد که طبیعتا این ارعاب موجب عقب نشینی برخی از ناهیان از منکر گشته و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، موجبات ترک این فریضه پیش می آید که طبق فرمایش ائمه ی اطهار در صورت ترک این دو فریضه، بَدان بر جامعه حاکم خواهند شد.


      
   1   2      >