سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :27
کل بازدید :300039
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/1/30    ساعت : 4:5 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

اسراییل به ایران حمله نخواهد کرد؛ اسرائیل توان انجام این کار را نداشته و این مسئله بیش از ظرفیت آن است. آنها فقط می‌توانند برنامه هسته‌ای ایران را پیچیده‌تر کنند.

به گزارش مشرق، ژنرال مایکل هایدن، مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و آژانس امنیت ملی، روز پنج‌شنبه اظهار داشت: دولت جورج دبلیو بوش به این نتیجه رسیده بود که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران، کار عاقلانه‌ای نیست و تنها جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران را در آینده دشوار‌تر می‌سازد.
هایدن در نشستی که از سوی مرکز منافع ملی برگزار شده بود، در حضور گروه کوچکی از کارشناسان و خبرنگاران گفت: وقتی ما در دولت، پیرامون این موضوع بحث می‌کردیم، این اتفاق نظر وجود داشت که حمله به ایران، آنچه را که ما در پی جلوگیری از آنیم را حتمی خواهد ساخت – در صورت وقوع چنین امری، ایران از هیچ تلاشی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای فروگذار نکرده و به صورت مخفیانه چنین تسلیحاتی را خواهد ساخت. هایدن به عنوان مدیر آژانس امنیت ملی از سال 1999 تا سال 2005 و سپس به عنوان مدیر سیا از سال 2006 تا فوریه سال 2009 مشغول به خدمت بوده است. وی همچنین 39 سال خدمت در نیروی هوایی را در کارنامه کاری خود دارد که این دوره را با عنوان ژنرال چهار ستاره به پایان رسانیده بود.
وی خاطرنشان ساخت: دولت بوش به این نتیجه رسیده بود که بدون اشغال نظامی ایران - که هیچ کس خواستار آن نیست - حاصل جنگ نظامی محدود علیه ایران غیرسازنده خواهد بود.
هایدن با اشاره به اینکه حمله به تاسیسات اتمی ایران راه حلی  موقتی است، گفت: حرکات بعدی پس از آن چه خواهد بود؟ من فکر نمی‌کنم کسی  پیرامون اشغال نظامی ایران حرفی به میان آورد.
هایدن در ادامه افزود: وی اعتقاد ندارد که اسرائیل بتواند به ایران حمله بکند و یا حتی دست به انجام چنین کاری بزند، چرا که تنها ایالات متحده است که از ظرفیت انجام چنین اقدامی برخوردار است. به نظر وی در هر صورت این کار عاقلانه‌ای نیست.
وی افزود: اسراییل چنین اقدامی [حمله به ایران] را انجام نخواهد داد؛ اسرائیل توان انجام این کار را نداشته و این مسئله بیش از ظرفیت آن است. آنها فقط می‌توانند این مسئله [برنامه هسته‌ای ایران] را پیچیده‌تر کنند. ما اقدامات بهتری در این خصوص می توانیم انجام دهیم، فقط کافی است که به شرایط بنگریم: با درنظر گرفتن این حقیقت که چنین امری نمی‌تواند با یک حمله انجام شود و نیازمند یک عملیات است و این حقیقت که نه ما و نه آنها نمی‌دانیم که این تاسیسات کجا قرار دارد، اسرائیل قادر به انجام این کار نیست، ولی ما از این توانایی برخورداریم.
هایدن سپس به تشریح پاره‌ای از جزئیات، پیرامون چگونگی حمله به تاسیسات ایران به رهبری ایالات متحده پرداخت و توضیح داد که چرا چنین حمله‌ای نمی‌تواند تهدید هسته‌ای ایران را برطرف کند: این امر نخست مستلزم حرکت ناوهای هواپیمابر به منطقه است، سپس شلیک موشک‌‌های کروز تام‌هاوک و تلاش دیپلماتیک برای دسترسی به حریم هوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس و در نهایت در هم کوبیدن [با انجام حملات هوایی] آن طی چندین هفته.
وی خاطر نشان کرد که متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران از طریق اقدامات مخفیانه و تشویق اختلافات داخلی گزینه‌های بهتری است.
وی با اشاره به پیدایش جنبش سبز در ایران گفت: اگر بتوانیم به ژوئیه سال 2009 بازگردیم، می‌توان دید این مسئله می‌توانست چه نتایجی در بر داشته باشد. هر چند این جنبش در نهایت نتوانست رفتار رژیم را تغییر دهد. هایدن افزود: مسئله این نیست که ما نمی‌خواهیم ایران ظرفیت هسته‌ای داشته باشد، بلکه خواست ما این است که ایران فعلی به چنین قابلیتی دست پیدا نکند. آن را برای مدت مدیدی متوقف کنیم، شاید ویژگی‌‌های آن [دولت ایران] تغییر کند.
اظهارات هایدن کمی بعد از مباحثات کالین کاهل ( رئیس تازه مستعفی سیاست خاورمیانه در پنتاگون ) مطرح شد. کالین کاهل طی مقاله‌ای که هفته جاری در نشریه فارن افرز منتشر شد، با حمله نظامی به ایران مخالفت کرد.
کاهل در مقاله خود نوشت: حتی اگر حمله ایالات متحده موفقیت‌آمیز باشد، ضمانت کمی وجود دارد که با نتایج ماندگاری رو به رو شود. چنانچه ایران بخواهد برنامه اتمی خود را پس از حمله از سر گیرد، متوقف ساختن آن برای ایالات متحده دشوارتر خواهد بود.


      

عناصر سلفی وابسته به رژیم آل سعود، در اقدامی جنایتکارانه و تحریک آمیز، قبور ائمه در بقیع را مورد اهانت قرار دادند، این موضوع خشم شیعیان عربستان و جهان را به همراه داشت.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، عناصر پلیس سعودی دیروز پس از ورود به بقیع، به زائران با الفاظ رکیک توهین و قبور بقیع را لگد مال کردند.

اقدام عناصر پلیس سعودی در بی احترامی به قبور بقیع نزدیک مسجد نبوی در مدینه، اوضاع این شهر را ناآرام کرد.

زائران بقیع همواره با اقدامات توهین آمیز پلیس سعودی برای تحت فشار قراردادن آنها مواجه می شوند.

وهابی ها در سال 1925 مساجد و آثار تاریخی بقیع را تخریب کردند.

 ساکنان قطیف و صفوی در شرق عربستان در تظاهراتی مسالمت آمیز، با اعلام وفاداری به خون شهیدان، بر ادامه فعالیت های خود تا تحقق مطالباتشان تأکید کردند.

این تظاهرات عصر دیروز برای اعلام همبستگی با خانواده شهید "عصام ابوعبدالله" که اخیرا به ضرب گلوله نیروهای سعودی به شهادت رسیده است، برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات بر مطالبات خود برای اصلاح و دمکراسی تأکید کردند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار برکناری "محمد بن فهد" حاکم منطقه الشرقیه شدند.


      

در حالی که بعد از انتشار تصویر برهنه ای از گلشیفته فراهانی در یک نشریه خارجی ، پدر و مادرش طی گفت و گویی با ناراحتی هر چه تمام تر، تصاویر منتشر شده منسوب به فرزند خود را رد کرده اند، گلشیفته فراهانی بی آنکه اندکی از انتشار این تصاویر خجل و ناخرسند باشد، در گفت و گو با روزنامه دیلی تلگراف، تلویحاً صحت تصاویر منتسب به خود را تایید کرد.
به گزارش مشرق به نقل از انتخاب، متأسفانه در حال حاضر علاوه بر عکس برهنه وی، فیلم او نیز منتشر شده است تا جایی برای انکار این اقدام شرم آور غیراخلاقی باقی نماند.

دیلی تلگراف نوشت: پس از اینکه یک بازیگر ایرانی در مجله ی خبری فرانسوی به نشانه ی اعتراض(!)، عکسی برهنه از خود منتشر کرد، به او گفته شده است که دیگر در کشورش خوش امد گویی برای او نیست.

این اقدام او که مدعی شده برای اعتراض انجام داده با واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد به گونه ای که یکی از زنان فعال ایرانی فیس بوک در صفحه خود نوشت:‌ تو داری آنجا عقده هایت را خالی می کنی و برای خودت حال می کنی و بعد بر سر ما هم منت می گذاری که داری اعتراض می کنی؟!

 عکس برهنه گلشیفته فراهانی توسط مجله مادام فیگارو منتشر شده است.

فراهانی می گوید: یکی از مسئولین وزارت ارشاد به من گفت که ایران به چنین هنرمندان و بازیگرانی نیاز ندارد. شما می توانید خدمات هنری خود را در جای دیگر ارائه بدهید.

دیلی تلگراف نوشت: چندین ساعت پس از انتشار این عکس در فیس بوک، هزاران نفر در این صفحه پیغام گذشته و او را به بی حیایی متهم کرده اند.

هم اکنون تصویر منسوب به گلشیفته فراهانی از صفحه مذکور حذف گردیده است.


      
<      1   2   3