سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :32
کل بازدید :300098
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 3:44 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

بنگلادش می‌گوید دولت میانمار باید 500 هزار مسلمان روهینگیا را که برای فرار از اذیت و آزار به دنبال پناهنده شدن در بنگلادش هستند به آن کشور بازگرداند.


دیپو مونی، وزیر خارجه بنگلادش روز جمعه (30 تیر، 20 جولای) گفت این کشور به میانمار برای بازگرداندن پناهندگان به این کشور کمک می‌کند. این در حالی است که فرایند بازگشت این گروه از مسلمانان به میانمار دهها سال وقفه داشته است.

این درخواست در حالی از سوی داکار بیان می‌شود که نگرانی‌ها درباره پاکسازی قومی گروه اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار رو به افزایش است.

وزیر خارجه بنگلادش همچنین از میانمار خواست خشونت‌های شش هفته گذشته این کشور را متوقف کند و جان صدها مسلمان روهینگیا را نجات دهد.

بنگلادش پناهندگان روهینگیا را مهاجران غیرقانونی می‌خواند. سازمان ملل نیز به تازگی به دلیل مخالفت با درخواست دولت میانمار برای اسکان مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های جدید پناهندگان بر بدی وضعیت این گروه افزوده است.

تین سین، رئیس جمهور میانمار، جمعه گذشته گفت مسلمانان روهینگیا باید از این کشور اخراج و به اردوگاه‌های سازمان ملل منتقل شوند.

دولت میانمار از به رسمیت شناختن مسلمانان میانمار به عنوان شهروندان این کشور خودداری و ادعا می‌کند که آن‌ها مهاجران غیرقانونی هستند. مسلمانان روهینگیا دارای اصلیت پارسی، ترک، بنگالی و پشتون هستند که اوایل قرن هشتم میلادی به میانمار مهاجرت کردند.

این در حالی است که اونگ سان سوچی، نماد دموکراسی در میانمار نیز در برابر جنایات علیه مسلمانان روهینگیا سکوت کرده است.

سازمان ملل می‌گوید دهها سال تبعیض، روهینگیاها را بی‌وطن کرده است و میانمار محدودیت‌هایی را درباره عزیمت آنان اعمال می‌کند و آن‌ها را از حق برخورداری از زمین، تحصیل و خدمات عمومی محروم کرده است.

بر پایه گزارش‌ها، از 21 خرداد تا 8 تیر (10 تا 28 ژوئن) 650 مسلمان روهینگیا کشته شدند. همچنین، هزار و 200 نفر مفقود و بیش از 80 هزار تن دیگر از آنان بی‌خانمان شده‌اند.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      

زبیگنیو برژینسکی، مشاور سابق امنیت ملی امریکا هشدار داده است که مقابله نظامی امریکا با ایران برای اقتصاد واشنگتن ویران‌گر خواهد بود.


برژینسکی در گفت‌وگو با رسانه خبری نیوزمکس.‌‍تی‌وی (Newsmax.TV) که روز چهارشنبه (28 تیر، 18 جولای) منتشر شد، گفت: "جنگ در خاورمیانه در شرایط کنونی ممکن است 4 سال به طول بیانجامد."

وی افزود: "و عواقب اقتصادی این (جنگ) برای میانگین مردم امریکا ویران‌گر خواهد بود؛ تورم بالا، بی‌ثباتی و بی‌امنیتی (تبعات آن هستند)."

مشاور سابق امنیت ملی امریکا همچنین به دولت امریکا هشدار داد که در جنگ با ایران عجله نداشته باشد و گفت، عواقب و تبعات یک حمله نظامی دیگر در خاورمیانه "قطعا برای امریکا بسیار هزینه‌بر خواهد بود."

این سیاستمدار گفت، بسته شدن احتمالی تنگه هرمز توسط ایران حتی نه برای مدت طولانی منجر به افزایش شدید قیمت نفت خواهد شد و این گذرگاه عبور محموله‌های نفتی در نتیجه جنگ تبدیل به گذرگاهی خطرناک خواهد شد.

برژینسکی تصریح کرد: "در واقع، مالیات‌دهندگان امریکا باید برای پرداخت 5 الی 10 دلار برای هر گالن بنزین به دلیل وقوع جنگ در تنگه هرمز آماده باشند."

وی همچنین دموکراسی را در شرایط کنونی "سلاحی قابل توجیه" توصیف کرد اما هشدار داد که اگر آن‌ها (غرب) قصد دارند که ایران را در تنگنا قرار دهند، مذاکرات در مورد برنامه انرژی هسته‌ای ایران شکست می‌خورد.

برژینسکی گفت: "اگر هدف از مذاکرات تحقیر ایران و قرار دادن آن در شرایطی جداگانه و محدود کردن این کشور در وضعیتی متفاوت از دیگر امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی باشد، احتمالا توافقی از این مذاکرات حاصل نخواهد شد."

امریکا و رژیم اسرائیل به طور مکرر با بیان این‌که تمام "گزینه‌ها" از جمله اقدام نظامی در دستور کار قرار دارند، ایران را مورد تهدید قرار داده‌اند تا بدین وسیله برنامه انرژی هسته‌ای این کشور را متوقف کنند؛ برنامه‌ای که امریکا، تل آویو و بعضی از متحدان آن‌ها ادعا می‌کنند دارای بعد نظامی است.

ایران ضمن رد این اتهامات، می‌گوید که به عنوان یکی از امضا کنندگان متعهد و پایبند پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      


مؤسسه اعتبار سنجی مودیز اینوسترز سرویس، سه روز بعد از کاهش رتبه اعتباری دولت ایتالیا، رتبه اعتباری 13 بانک این کشور را کاهش داده است.


آژانس اعتبارسنجی مودیز اینوسترز سرویس (Moody"s Investors Service ، خدمات سرمایه گذاران مودی) روز دوشنبه (26 تیر، 16 جولای) رتبه اعتباری بانک‌هایی چون یونی کردیت و اینتسا سن‌پائولو را به درجه 2 کاهش داد و اعلام کرد کاهش اوراق قرضه دولت بر این تضعیف اعتبار مؤثر بوده است.

رتبه اعتباری بانک های یونی کردیت و اینتسا سن‌پائولو با دو درجه کاهش به Baa2 تنزل یافته است. این دو بانک در کل یک سوم از دارایی های بازار بانکی ایتالیا را دارا هستند.

بانک‌های ایتالیا پیش از این نیز در اواسط می به عنوان بخشی از بررسی اعتبار بانک بین المللی تنزل رتبه یافتند.

مودیز هفته گذشته اوراق قرضه دولت ایتالیا را دو درجه کاهش داد. علت این اقدام نگرانی‌های فزاینده درباره هزینه های بیشتر بودجه و رکود در رشد و خطر سرایت بحران های اقتصادی در یونان و اسپانیا عنوان شده است.

این موسسه رتبه اعتباری ایتالیا را از A3 به Baa2 کاهش داد و اعلام کرد احتمال زیادی وجود دارد که ایتالیا "افزایش زیادی را در هزینه های بودجه یا از دست دادن دسترسی به بازار تجربه کند" تا بتواند برنامه مالی خود را تامین کند.

کاهش رتبه اعتباری ضربه تازه‌ای به ایتالیا محسوب می‌شود که از اواسط سال 2011 میلادی در رکود اقتصادی به سر می‌برد.

ایتالیا در طول یک دهه گذشته کمترین رشد اقتصادی را در منطقه یورو داشته است.

کشورهای مختلف عضو حوزه یورو از جمله یونان، اسپانیا و ایتالیا از تقریبا پنج سال قبل که بحران مالی در این حوزه آغاز شد، با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      

رئیس جمهوری امریکا، فضای سیاسی حاکم بر واشنگتن را به شکنندگی 4 سال قبل توصیف و به شکست سیاست‌های‌ خود در تغییر جو سیاسی در واشنگتن اعتراف کرده است.


اوباما در گفت و گویی ضبط شده با شبکه تلویزیونی سی بی اس که روز یکشنبه( 25 تیر) پخش شد، گفت:" اگر از من بپرسید که چیزی که بیشتر از همه در چهار سال اخیر مرا مایوس کرده، نخواهم گفت که سختی کار یا تصمیم گیری‌ها یا کندی کار بوده است. آن چه مرا سرخورده کرده ، این بوده که نتوانستم جو حاکم بر واشنگتن را تغییر بدهم به طوری که بتواند احساس و خواست واقعی مردم عادی را چه دموکرات، چه جمهوری‌خواه و چه افراد مستقل انعکاس دهد. به نظر من آن‌ها فقط می خواهند که رهبر کشورشان مشکلات‌اشان را حل و فصل کند."

اوباما،همچنین وعده داد تا درصورت پیروزی دوباره در انتخابات، به تلاش‌ها برای بهبود اوضاع نابسامان اقتصادی و بهبود وضعیت قشر متوسط جامعه ادامه دهد.

رئیس جمهوری امریکا یادآورشد" مهمترین مساله‌ای که ما با آن روبرو هستیم این است که چطور می‌توانیم اقتصادی بنا کنیم که اقشار متوسط در آن قوی و رو به رشد باشند و آن‌هایی که برای کار سخت مصمم هستند بتوانند به سطح قشر متوسط راه یابند."

میت رامنی نامزد محتمل جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، روز پنجشنبه از اوباما به دلیل ناتوانی وی در بهبود اوضاع اقتصادی انتقاد کرد.

رامنی افزود:" رئیس جمهوری بودن، داستان پردازی نیست. رئیس جمهوری بودن رهبری کردن است و رئیس جمهور اوباما در رهبری شکست خورده است."

هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز هفته گذشته با انتشار تحلیلی نوشت، شانس پیروزی دوباره اوباما درانتخابات بسیار ضعیف است چرا که وی نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

اشپیگل در این مقاله از بحران اقتصادی امریکا به عنوان اولین مانع در روند مبارزه انتخاباتی وی نام برد . این درحالی است که عملکرد اوباما در حل و فصل بحران روز افزون بیکاری و سرخوردگی گسترده در میان شهروندان امریکایی که جنبش گسترده تصرف وال استریت را موجب شده، ضعیف ارزیابی شده است.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داده است قحطی شدید و سوء تغذیه جان حدود 250 هزار کودک در یمن را تهدید می‌کند.


گرت کاپلاری از مقام‌های یونیسف در این زمینه گفت:"در صورتی‌که فورا اقدام نکنیم در حال حاضر 250 هزار کودک در یمن با خطر مرگ یا عواقب مادام العمر (قحطی و سوء تغذیه) مواجهند."

وی افزود:"نزدیک به 60 درصد از کودکان زیر 5 سال در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند. این مساله، یمن را پس از افغانستان در جایگاه دوم کشورهایی قرار داده است که دارای بالاترین آمار سوء تغذیه در جهان هستند."

طبق اعلام آژانس‌های کمک رسانی، مردم بیش‌تری در یمن به علت بی‌کاری و افزایش بهای اجناس برای تامین مواد غذایی با مشکل مواجه هستند. در حال حاضر تعداد زیادی از مردم یمن نیز در اثر درگیری‌و بی‌ثباتی سیاسی در داخل این کشور آواره شده‎اند و به کمک‌های غذایی نیاز دارند.

کمبود آب آشامیدنی، بهداشت و مواد غذایی تعداد کودکان یمنی که تحت تاثیر سوء تغذیه قرار گرفتند را 2 برابر کرده است.

یونیسف برای برآورده کردن نیازهای فوری کودکان یمنی، دریافت کمک مالی به مبلغ 50 میلیون دلار را در سال 2012،خواستار شده است.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      

جیمی مانکن آمریکایی، هفته پیش به دین اسلام مشرف شد. او دلیل مسلمان شدنش را همسر مسلمان و ایرانی خود و همچنین حمایت دین اسلام از زنان می داند.

به گزارش مشرق به نقل از لبیک، جیمی که هفته گذشته به دین مبین اسلام مشرف شده، پیش از آن به عنوان مانکن در یک مزون لباس مشغول به کار بوده و آنطور که خود بیان می کند برای حفظ ظاهرش، دست به اقداماتی چون مصرف مواد مخدر زده و به مدت پنج سال اعتیاد شدید به اینگونه مواد داشته است.

جیمی دلیل اصلی مسلمان شدنش را احترام اسلام به زنان عنوان کرد و گفت: «من در یک خانواده مسیحی به دنیا آمدم؛ ولی هیچ وقت جوابی برای سؤالاتم درباره خداوند پیدا نکردم و تا سن 31 سالگی نتوانستم خدا را احساس کنم. دلیل این که به دین اسلام جذب شدم، همسر ایرانی ام بود. تحقیقات بسیاری درباره دین اسلام انجام دادم. در اخبار خشونت ها و ظلم و ستمی که به مسلمانان می شد را می دیدم و می خواستم دلیل اینکه مردم، از مسلمانان بیزارند را بدانم. بنابراین تصمیم گرفتم تا اسلام را بهتر بشناسم و بدانم که چطور دینی است! هر چه بیشتر درباره اسلام تحقیق می کردم، بیشتر به آن علاقه مند می شدم و دلیل اصلی این علاقه، احترامی بود که اسلام برای زنان قائل می شد.»

وی در ادامه افزود: هرگز تصور نمی کردم که روزی مسلمان شوم، اکنون متوجه می شوم که تصویر ذهنی بسیار بدی که از مسلمانان داشتم کاملاً اشتباه بود؛ و علت این طرز تفکرم رسانه ها بودند. چون آن زمان هر آنچه که رسانه ها می گفتند را باور می کردم. هرگز تصور نمی کردم که من نیز جزیی از جامعه مسلمانان شوم؛ اما اکنون به مسلمان بودن خود افتخار می کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

جیمی که پس از تشرف به دین اسلام از حجاب اسلامی نیز در خارج از منزل استفاده می کند، معتقد است اسلام برای او نه تنها مانعی برای انجام فعالیتهای اجتماعی اش نیست بلکه او همچون سابق به کارهای مورد علاقه اش چون ساز زدن و ورزشهایی چون اسنوبورد و اسکی روی آب ادامه می دهد.

جیمی در ادامه افزود: قبل از این که مسلمان شوم، رویای هالیوود را در سر داشتم؛ اما وقتی شهادتین را گفتم تمام این رویاها برایم رنگ باخت. من در آن زمان مشروب می خوردم، مواد مصرف می کردم؛ اما حالا اصلاً نمی خواهم که هیچ کدام از آن کارها را انجام دهم. از این که مسلمانم در قلبم احساس آرامش می کنم. قبل از این که مسلمان شوم هیچ هدفی در زندگی ام نداشتم. زنده بودن و ادامه زندگی برایم هیچ معنا و مفهومی نداشت. اما اسلام به من حس آرامش و امنیت داد و به زندگی ام رنگ و بوی تازه ای بخشید.

منبع :مشرق نیوز




برچسب ها : مذهبی  , بین الملل  ,
      

لطف خدابه مردم دنیا حواله شد


یکباره شوره زار زمین باغ لاله شد


پس کوچه های خاکی مشهد پر از صفا


خورشید شهر خامنه 73 ساله شد

24 تیر ماه سالروز تولد

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی

سید علی خامنه ای

بر شما دوست داران ولایت مبارک

سلامتی امام زمان (عج) صلوات




برچسب ها : بین الملل  ,
      




برچسب ها : مذهبی  ,
      

کاروانی از ناوهای جنگی ناتو با ادعای اجرای عملیات ضدتروریسم، پس از ترک ترکیه عازم دریای مدیترانه شده‌اند.


بر پایه گزارش منتشر شده روز پنجشنبه (15 تیر) در روزنامه ترکیه‌ای حریت، گروه 2 ناوگان آماده دریایی ناتو، استانبول را به سوی دریای مدیترانه ترک کرده است.

گفته می‌شود، این کاروان که به فرماندهی ناو آلمانی عازم شده، شامل یک ناو ترکیه‌ای، ناو فرانسوی، یک ناو آلمانی و سه کشتی در مجموع حامل 545 خدمه است.

دریاسالار آلمانی، تورستن کاهلر روز چهارشنبه گفت که ماموریت گروه نظامی دریایی "دادن این پیام شفاف به تروریست‌های منطقه است مبنی بر این‌که ناتو آماده است."

وی افزود، "هر چند ما تمامی برنامه خود را نمی‌گوییم اما در منطقه خواهیم ماند."

کاهلر تصریح کرد که ماموریت ضدتروریسم "مطابق بند 5 دستورالعمل ناتو" انجام می‌گیرد.

بند 5 دستورالعمل ناتو در معاهده واشنگتن می‌گوید که اعضای پیمان آتلانتیک شمالی "موافقت کرده‌اند که حمله به هر یک از کشورهای عضو به منزله حمله به تمامی اعضا است."

تحرکات نظامی ناتو چند روز پس آن صورت گرفت که دمشق در 22 ژوئن (2 تیر ماه) اعلام کرد، نیروهای دفاعی سوریه "با توجه قوانین موجود در چنین شرایطی"، یک فروند جنگنده شکاری فانتوم اف - 4 ترکیه را در حریم هوایی خود سرنگون کرده است. این هواپیما در دریای مدیترانه سقوط کرد.

پس از آن، احمد دادواوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو روز 4 تیر ماه با شبکه خبری تی‌آرتی مدعی شد، "با توجه به نتیجه‌گری‌های ما، این هواپیما در حریم هوایی بین‌المللی و در فاصله 13 مایل دریایی از سوریه هدف قرار گرفته است."

هر چند جهاد مقدیسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در نشست خبری خود در 5 تیر ماه اظهار داشت که جنگنده ترکیه "حریم هوایی سوریه را نقض کرده بود و نیروهای دفاعی به سوی آن آتش گشودند که منجر به سقوط این هواپیما در آب‌های سوریه شد."

در 4 تیر ماه شورای آتلانتیک شمالی که تصمیم‌گیرنده مسائل سیاسی درون ناتو است، بنا به درخواست آنکارا و با هدف بررسی سقوط جنگنده ترکیه نشستی را در بروکسل برگزار کرد.

در همان روز روزنامه حریت گزارش داد که آنکارا "تعداد زیادی از خودروهای نظامی خود" شامل "15 تانک، دو توپ دوربرد و تعداد دیگری خودرو جنگی را به مرزهای سوریه" گسیل داشته است.

در 11 تیر ماه نیز ارتش ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به پرواز بالگردهای سوریه‌ای در نزدیکی مرزها، 6 فروند جنگنده اف - 16 را به منطقه اعزام کرده است


      

سوئیس در پی انتشار گزارشی مبنی بر این که نارنجک‌های دستی ساخت این کشور توسط گروه‌های مسلح در سوریه استفاده می‌شود، تصمیم گرفته است ارائه محموله تسلیحاتی به امارات را تعلیق کند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام روز چهارشنبه (14 تیر) پس از آن صورت گرفت که روزنامه سانتاگس زایتونگ، تصویری را از چنین وسیله‌ای در دست نیروهای ضد دمشق در شهر "ماریا"، در شمال حلب در اواخر ماه ژوئن منتشر کرد.

تحقیقات اولیه درباره این تصویر نشان داد که این نارنجک توسط کارخانه تسلیحاتی RUAG در برن ساخته شده و بخشی از محموله‌ای است که این شرکت در سال 2003 در اختیار امارات متحده عربی قرار داده است.

اداره فدرال امور اقتصادی (FDEA) می‌گوید، 225 هزار و 162 نارنجک دستی به امارات صادر شده که طبق توافق امضا شده قرار نبوده است که در اختیار شخص ثالث قرار گیرند.

این بیانیه دولتی گفت: "تا آن‌جایی که FDEA اطلاع دارد، این نارنجک‌های دستی بازمی‌گردد به محموله RUAG برای امارات متحده عربی در سال 2003. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر این که این نارنجک‌های دستی به سوریه رسیده‌اند، وجود ندارد؛ با این وجود تحقیقات در جریان است."

بیانیه FDEA همچنین می‌گوید که ارسال محموله‌های تسلیحاتی از سوئیس به سوریه در آوریل 1998 متوقف شد و این تردید را افزایش داد که آیا این تصویر اصلا در سوریه گرفته شده است یا خیر.

آنتجه بائرتچی، سخنگوی وزارت امور اقتصادی سوئیس می‌گوید که سوئیس، به عنوان یک اقدام "موقت" بلافاصله همه مجوزهای صادرات سلاح به امارات متحده عربی را مسدود کرد."

وی گفت: "ما این موضوع را جدی گرفتیم؛ چرا که سال گذشته مورد مشابهی اتفاق افتاد؛ زمانی که یک روزنامه‌نگار مخفی در لیبی جعبه‌های مهمات سوئیسی را در آن کشور یافت."

سوریه از مارس سال 2011 میلادی صحنه خشونت گروه‌های مسلح بوده و از آن زمان تاکنون تظاهراتی در مخالفت یا موافقت با دولت بشار اسد، رییس جمهور این کشور برگزار شده است.

دولت سوریه "قانون شکنان، خراب‌کاران و گروه‌های تروریستی مسلح" را مسئول ناآرامی‌ها دانسته و تاکید دارد که این ناآرامی‌ها از خارج طراحی و هدایت می‌شوند و نیروهای امنیتی دستور اکید دارند تا برای خودداری از آسیب رساندن به غیرنظامیان تلاش کنند


      
   1   2      >