سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :36
کل بازدید :300092
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 10:7 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

به ادعای رسانه‌های اسراییلی، نیروهای رژیم اسراییل در پی درگیری با افراد مسلح در مرز مصر حداقل سه تن را کشتند.

ادامه مطلب...

      

یک تحلیل‌گر اسلامی با اشاره به انتشار کاریکاتور موهن ضد اسلامی در فرانسه به پرس تی‌وی می‌گوید، اکنون فرانسه از امریکا جلو زده است و سعی دارد که از این فیلم موهن ساخت امریکا نیز پیشی بگیرد.

ادامه مطلب...

      

سازمان مرکزی اطلاعات امریکا (سیا) سندی را منتشر کرده است که اذعان می‌کند «برداشت‌های تحلیلی» که برآوردهای غلط اطلاعاتی امریکا درباره سلاح‌های کشتار جمعی عراق را در پی داشت، به جنگی بزرگ منجر شده است.


این سند که روز چهارشنبه (15 شهریور، 5 سپتامبر) از طبقه‌بندی اسناد محرمانه خارج شد، نشان می‌دهد پرونده حمله به عراق بر اساس مجموعه‌ای از یافته‌های دروغ بود که همه این دروغ‌ها از اشتباه‌های جامعه اطلاعاتی امریکا در ارزیابی برنامه‌های تسلیحلاتی عراق نشئت گرفت که در نهایت به حمله دولت بوش در سال 2003 منجر شد.

این سند تاکید می‌کند که چنین «برداشت‌های تحلیلی» غلطی سبب شد که تحلیل‌گران به این موضوع «از نظرگاه منشور عراق» نگاه نکنند و از این رو، یافته‌های ساختگی به توجیه جنگ عراق کمک کرد.

پیش از اشغال نظامی عراق در سال 2003، جامعه اطلاعاتی امریکا ادعا کرد که صدام حسین، حاکم خودکامه پیشین و معدوم عراق که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از حمایت واشنگتن برخوردار بود، در حال پنهان کردن انبارهایی از جنگ‌افزارهای شیمیایی و بیولوژیکی است.

در بخشی از این سند آمده است: «با توجه به تاریخچه طولانی فریب‌کاری عراق و تنها تعییرات کوچک در رفتار ظاهری این کشور، تحلیل‌گران زمان کافی برای آزمون فرضیه اولیه درباره تغییر رفتار عراقی‌ها صرف نکردند و بیشتر چیزهایی که عراق پایان سال 1995 می‌گفت، درست بود.»

بر پایه گزارش‌ها، مهم‌ترین یافته‌های این سند از طبقه‌بندی خارج‌شده به طور کامل منتشر شده‌اند، اما متن سند سرشار از رمزواژه‌های سیاه است و همچنان منابع و گزارش‌های اطلاعاتی با گذشت هفت سال از ارائه گزارش «گروه بررسی عراق» به رئیس سازمان سیا در آستانه شکست کامل ارزیابی‌های پیش از جنگ، در دسته اطلاعات طبقه‌بندی‌شده نگهداری می‌شوند.

در ارزیابی اطلاعاتی امریکا آمده است: «تحلیل‌گران مایل هستند بر چیزی تمرکز کنند که برای ما مهم است، یعنی کشف سلاح‌های کشتار جمعی و کمتر به چیزی توجه می‌کنند که مهم‌ترین موضوع برای یک حاکم خودکامه کج‌خیال است. اگر از منشور عراق به این مساله نگاه شود، اعتبار، امنیت، همه توانایی‌های فنی و وضعیت موجود آن‌ها باید محفوظ بماند.

این سند اشاره می‌کند که استباه در برآورد سلاح‌های کشتار جمعی عراق نشانه شکست مفتضحانه جامعه اطلاعاتی امریکا است.

پل پیلار، رئیس بخش خاورمیانه سازمان سیا هنگام آغاز جنگ عراق در کتاب خود با عنوان «اطلاعات و سیاست خارجی امریکا: عراق، یازده سپتامبر و اطلاحات گمراه‌شده» یادآور شد که این سند خود گویای آن است که دولت بوش برای توجیه حنگ عراق به سرویس‌های اطلاعاتی امریکا فشار می‌آورد تا یافته‌های جعلی از خود بسازند.

کمی پیش از حمله نظامی واشنگتن به عراق، مقام‌های ارشد امریکا از جمله کالین پاول، وزیر دفاع وقت امریکا و جرج تنت، رئیس وقت سازمان سیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل حاضر شدند و اطلاعاتی را ارائه کردند که ادعا شده بود دربرگیرنده اطلاعات ویژه‌ای است که به تلاش‌های عراق برای پنهان کردن زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی خود اشاره می‌کند.

منبع:پرس تی وی


      

به گزارش پرس تی وی، ارتش سوریه با حمله به شورشیان تحت حمایت کشورهای خارجی در شهرهای حمص و حماء در غرب این کشور، شمار زیادی از آنان را که در این شهرها پنهان شده بودند، از پای در آورده‌ است.


نیروهای دولتی سوریه روز پنج شنبه(16شهریور، 6 سپتامبر) همچنین مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره از مخفی‌گاه‌های شورشیان کشف کردند.

همچنین،نیروهای سوریه منطقه سیف الدوله شهر حلب را از وجود شورشیان پاک‌سازی کردند و مردم این منطقه در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

سربازان سوریه همچنین روز پنج‌شنبه چندین منطقه شهر حلب را از وجود شورشیان پاک‌سازی کردند و چندین نفر از عناصر ضد دولتی را در داخل و حوالی این شهر از پای در آوردند.

در ناآرامی‌های سوریه که از ماه مارس 2011 آغاز شده است، تاکنون شمار زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

دمشق خرابکاران، شورشیان و تروریست‌های مسلح را مسئول این ناآرامی‌ها می‌داند و عقیده دارد تمامی این هرج و مرج‌ها از خارج رهبری و کنترل می‌شوند. با این وجود مخالفان، نیروهای امنیتی سوریه را به کشتار‌ها متهم می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الدنیا که 7 شهریور (28 اوت) پخش شد تاکید کرد: «وضعیت بهتر شده است اما ما هنوز پیروز نشده‌ایم، این مساله به زمان بیش‌تری نیاز دارد.»

در حالی که رژیم‌های غربی ضد سوریه کناره‌گیری بشار اسد رییس جمهور این کشور را از قدرت خواستارند، اما چین و روسیه مخالف تلاش غرب برای کنار گذاشتن رئیس جمهور سوریه هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج‌شنبه ضمن انتقاد از دولت‌های غربی به خاطر تکیه کردن بر گروه‌های تروریستی مانند القاعده برای براندازی دولت دمشق، از آن‌ها خواسته است در موضع خود در قبال سوریه «بازنگری کنند.»

منبع:پرس تی وی


      

به گزارش پرس تی وی، امریکا از ماه مارس تاکنون و در نقض آشکار توافق امضا شده با دولت افغانستان در اوایل امسال، 600 نفر را بازداشت و در زندان بدنام پایگاه هوایی بگرام نگهداری می‌کند.


واشنگتن در تاریخ 19 اسفند 1390 (9 مارس 2012) توافقی با کابل امضا کرد که براساس آن تا تاریخ 19 شهریور (9 سپتامبر) باید مدیریت زندان جنجال برانگیز بگرام را به مقام‌های افغان واگذار کند.

براساس این گزارش که روز پنج شنبه (16 شهریور، 6 سپتامبر) منتشر شد، با توجه به این که در زمان امضای این توافقنامه تنها به وضعیت 3100 زندانی اشاره شد، سرنوشت 600 زندانی که از ماه مارس به این زندان منتقل شده اند هنوز نامشخص است.

براساس این گزارش، این اقدام نشان از آن دارد که به نظر می‌رسد واشنگتن قصد دارد پس از سپتامبر 2012 همچنان اختیار بازداشت در افغانستان را در دست داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید: «به نظر می‌آید امریکا درباره تسلیم بسیاری از مسائل به دولت افغانستان بی میل است.»

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ماه می 2010 گزارش‌ها درباره وجود زندان در پایگاه هوایی بگرام در ولایت پروان افغانستان را تایید کرد.

گروه‌های حامی حقوق بشر اعلام کرده‌اند که زندانیان در بگرام مورد ارعاب قرار می‌گیرند، مجبور به برهنه شدن می‌شوند و در سلول‌هایی بدون پنجره، به صورت انفرادی به سر می‌برند.

امریکا و هم‌پیمانان این کشور در سال 2001 به عنوان بخشی از جنگ به اصطلاح علیه تروریسم، به افغانستان حمله کردند.

در این حمله رژیم طالبان از قدرت سرنگون شد اما پس از گذشت سال‌ها از این حمله و حضور هزاران نیروی خارجی در افغانستان، همچنان ناامنی در این کشور موج می‌زند.

منبع:پرس تی وی


      

تلاش برای یافتن سرنخی از سرنوشت امام موسی صدر روحانی شیعه ایرانی که سال 1357 در سفری به لیبی ناپدید شد، همچنان ادامه دارد.
به گزارش مشرق به نقل از ایران‌آباد، هنگام برگزاری نشست سران عدم تعهد در تهران، عدنان منصور وزیر امورخارجه لبنان در سخنانی که تعجب بسیاری را برانگیخت از زنده بودن امام موسی صدر خبر داد و گفت به زودی خبرهای مهمی در این مورد منتشر خواهد شد.

منصور که از زمان به دست گرفتن سکان وزارت امورخارجه لبنان و به خصوص پس از سرنگونی قذافی تلاش مضاعفی را برای یافتن پاسخی برای سرنوشت این روحانی شروع کرد، به همین مناسبت سفری به موریتانی کرده است تا اطلاعاتی واقعی را از دست راست قذافی به دست آورد.

در همین راستا، عدنان منصور وزیر خارجه لبنان شب گذشته با محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی دیدار و درباره مسائل مورد اهتمام طرفین رایزنی کرد و از وی خواست تا اجازه دهد با عبدالله السنونسی داماد معمر قذافی و رئیس سازمان اطلاعات وی که از همه مسایل کشور مطلع بود، از نزدیک دیدار و اطلاعاتی را در مورد سرنوشت امام موسی صدر به دست آورد.

پیش از این روزنامه الدیار در گزارشی به نقل از سازمان اطلاعات فرانسه نوشته بود که السنوسی اعتراف کرده که امام موسی صدر و فرد همراهش توسط سرویس اطلاعاتی قذافی اعدام شده‌اند، مساله‌ای که منصور تلاش دارد خود به صورت مستقیم از زبان السنوسی بشنود.

بر اساس گزارش‌های موجود پیش از سفر عدنان منصور به موریتانی، هماهنگی‌های لازم با مقامات موریتانی برای دیدار وی با السنوسی شده بود و انتظار می‌رود وی ظرف امروز خبر نهایی خود در این مورد را اعلام کند.

عبدالله السنونسی در میانه نبردهای سنگین میان انقلابیون لیبی و نظامیان وفادار به قذافی، پس از سقوط طرابلس این کشور را به سمت موریتانی ترک کرد و همه تلاش‌های سران جدید لیبی برای بازگرداندن وی تاکنون راه به جایی نبرده است. منابع آگاه از وی به عنوان جعبه سیاه حکومت قذافی یاد می‌کنند که بسیاری از پرونده‌های محرمانه را در اختیار داشته است.

منبع:مشرق نیوز


      

وزیر امور خارجه فرانسه علیه حمله به ایران به اسرائیل هشدار داده و گفته است، چنین اقدام تجاوزکارانه‌ای برای رژیم تل آویو نتیجه‌ای کاملا معکوس در پی خواهد داشت.


لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه (13شهریور، 3 سپتامبر) اعلام کرد: «فکر می‌کنم اگر حمله‌ای از جانب اسرائیل انجام شود، ممکن است دامن خودش را بگیرد.»

امریکا، رژیم اسرائیل و برخی از هم‌پیمانان آن‌ها تهران را به دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه‌های هسته‌ای خود متهم می‌کنند و تل‌آویو نیز مکررا تهران را به حمله نظامی تهدید کرده است.

ایران ضمن رد این اتهامات، می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای حق دستیابی و استفاده از انرژی هسته‌ای را برای مقاصد صلح‌آمیز دارد.

مقامات ایرانی همچنین هشدار داده‌اند در صورت حمله نظامی علیه این کشور، متجاوزان با پاسخی دندان شکن روبرو خواهند شد.


      

روبرتو مارونی، وزیر کشور ایتالیا از امضای قانون ممنوعیت پوشش زنان بر اساس شریعت اسلام (حجاب) خودداری کرده است.


وی گفته است: «وقتی تمثال‌های مریم باکره با حجاب است چگونه از من می‌خواهید قانون منع حجاب را امضا کنم؟»

این در حالی است که نمایندگان پارلمان ایتالیا می‌گویند که پوشش روسری در اماکن عمومی مسئولیت کیفری دارد.

مقام‌های محلی شمال ایتالیا در سال 2004 قوانین قدیمی نظم عمومی علیه پوشش نقاب را احیا کردند که در واقع این اقدام با هدف توجیه تلاش‌ها برای بازداشتن زنان مسلمان در استفاده از برقع انجام شد


      

دبیرکل حزب الله لبنان می‌گوید، باور ندارد که اسرائیل در "آینده قابل پیش‌بینی" به ایران حمله کند و هشدار داده است که در هر حال پاسخ ایران به هرگونه حمله بالقوه پاسخی "کوبنده" خواهد بود.


سید حسن نصرالله در مصاحبه‌روز دوشنبه (13 شهریور) با شبکه تلویزیونی المیادین که مقر آن در بیروت است، گفت: «من شخصا پیش‌بینی نمی‌کنم که دشمن اسرائیلی دست کم در ماه‌های پیش رو یا آینده قابل پیش‌بینی به جمهوری اسلامی ایران حمله کند.»

نصرالله افزود: «برای پاسخ به آن تصمیم‌گیری شده است و این پاسخ کوبنده خواهد بود.»

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «پاسخ تنها شامل خاک سرزمین‌های اشغال‌شده نمی‌شود و پایگاه‌های امریکا در سرتاسر منطقه ممکن است از سوی ایران هدف قرار گیرند. اگر اسرائیل تصمیم بگیرد ایران را هدف قرار دهد، امریکا مسئول است.»

نصرالله افزود، در میان مقامات اسرائیلی بر سر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران اختلاف نظر وجود دارد.

الیاهو وینوگراد قاضی سابق دیوان عالی اسرائیل، روز یک‌شنبه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، و ایهود باراک وزیر امور نظامی این رژیم، به دلیل اظهارات «بسیار غیر مسئولانه» این دو در باره حمله به ایران به شدت انتقاد کرد.

وینوگراد گفت: «من نسبت به ملاحظات نتانیاهو و باراک آگاهی ندارم اما اظهارات آنان به شدت غیرمسئولانه است.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «در حالی که تمامی روسای نظامی همچون سران گذشته و حال سرویس‌های اطلاعاتی موساد و شین‌بت با حمله مخالف هستند، نتانیاهو و باراک به تنهایی باید چنین تصمیمی بگیرند؟»

امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان‌شان تهران را دنبال‌کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی اتمی‌اش متهم می‌کنند و تل آویو بارها تهران را به تهاجم نظامی تهدید کرده است.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای متعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

تل آویو با هدف اعمال فشار بر ایران برای متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای خود، بارها تهران را با حمله نظامی تهدید کرده است.

این در حالی است که مقامات ایرانی ضمن نادیده‌گرفتن این تهدیدها گفته‌اند، هر گونه تجاوز نظامی به کشور، با پاسخی دندان‌شکن روبرو خواهد شد.

منبع:پرس تی وی


      

در میان لفاظی‌های جنگ‌طلبانه اسرائیل علیه ایران، گفته می‌شود امریکا در پیامی، عنوان کرده است که واشنگتن در صورت هر گونه حمله یک جانبه تل آویو به تاسیسات اتمی ایران، از اسرائیل حمایت نمی‌کند.


روزنامه اسرائیلی یدیعوت آهارنوت گزارش داد، مقامات ارشد دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا چند روز پیش در پیامی سری، اعلام کردند، در صورتی که اسرائیل تصمیم بگیرد حمله‌ای «یک جانبه و بدون هماهنگی» به ایران ترتیب دهد، امریکا از این رژیم حمایت نخواهد کرد.

این روزنامه می‌افزاید، امریکا قصد دارد از حمله ایران به تاسیسات امریکا در منطقه خلیج فارس، جایی که واشنگتن ناو هواپیمابر و چندین پایگاه نظامی دارد، جلوگیری کند.

مقامات سیاسی اسرائیل خاطر نشان کرده‌اند که این اقدام امریکا نشان از تیره‌تر شدن روابط میان واشنگتن و تل آویو دارد.

برخی کشورهای غربی و اسرائیل بارها برای اعمال فشار به منظور توقف برنامه انرژی اتمی تهران، ایران را به استفاده از گزینه نظامی تهدید کرده‌اند. تل آویو ادعا می‌کنند که برنامه انرژی اتمی ایران شامل فعالیت‌های نظامی است.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای متعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

مقامات ایرانی همچنین گفته‌اند، هر گونه تجاوز نظامی به کشور، با پاسخی دندان‌شکن روبرو خواهد شد.


      
   1   2      >