سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :51
بازدید دیروز :28
کل بازدید :300263
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 2:44 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

نیویورک تایمز نوشت که بیانات مقام معظم رهبری و تحلیل های ایشان در هر سخنرانی، به دقت مورد بررسی کارشناسان و تحلیلگران سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سی.آی.ای) قرار می گیرد.


به گزارش غریو به نقل از مشرق، نیویورک تایمز در مطلبی به قلم "جیمز ریزن" نوشت که غرب در تحلیل فعالیت ها و طرح های ایران در زمینه برنامه های هسته ای این کشور از ابزارهای متفاوت علنی و محرمانه استفاده می کند که یکی از مهم ترین این ابزارها، تحلیل عمیق و دقیق بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه است.

این مقاله تأکید دارد که بسیاری از موضع گیری های ایران در زمینه فعالیت های هسته ای، از سوی شخص ایشان تعیین می گردد و معتقد است که یکی از دلایل این موضوع، این بود که "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حالی برای مذاکره با گروه 5+1 عازم ترکیه شد که به عنوان نماینده شخص مقام معظم رهبری در این مذاکرات شرکت می کرد.

ستون نویس نیویورک تایمز می افزاید که "مشکلی در ارزیابی بیانات رهبری ایران وجود دارد و آن این است که او همواره از زبان دین استفاده می کند و تحلیل این مطالب برای آمریکایی ها مشکل است."

در یکی از این موارد، آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه ایران به دنبال دستیابی به بمب اتم نیست، خاطرنشان کردند: «این حرف تکرارىِ از دهن افتاده مهملى که راجع به ساخت سلاح اتمى به جمهورى اسلامى نسبت می دهند، نشان‌دهنده نهایت ناتوانى اینها حتى در زمینه تبلیغات است... ما اعتقاد به بمب اتم نداریم، به سلاح اتمى نداریم؛ دنبالش هم نخواهیم رفت. برطبق مبانى اعتقادى ما، مبانى دینى ما، به کار بردن این گونه وسائل کشتار جمعى اصلاً ممنوع است، حرام است؛ این، ضایع کردن حرث و نسل است که قرآن آن را ممنوع کرده؛ ما دنبال این نمی رویم.»

نیویورک تایمز تصریح می کند که دولت آمریکا تمام بیانات مقام معظم رهبری را با دقت بررسی می کند تا کوچکترین تغییرات موجود در این اظهارات و نقاط تأکید آنها را شناسایی کند.

بر اساس این مطلب، یکی از مسؤولان ارشد جاسوسی آمریکا در این زمینه می گوید که تحلیلگران، بیشترین توجه را در بررسی های خود به این بیانات معطوف می کنند تا بتوانند ارزیابی هایی را در مورد رفتارهای ایران داشته باشند.

"دنیس راس" که پارسال از سمت خود استعفا داد، در این زمینه اذعان می کند که بیانات رهبر ایران نشان می دهد که او همواره موضوع برنامه هسته ای ایران را به عنوان یکی از نشانه های پیشرفت فناوری ایران دنبال می کند و اعتقاد دارد که این راهی است که می تواند ایران را به استقلال برساند وغرب به همین علت با توسعه فناوری هسته ای در ایران مخالف است.


      

اطلاعات موثقی به دست آمد که دلالت بر بهره‌برداری نامشروع و گسترده رژیم متجاوز صهیونیست از امکانات،‌تسهیلات،‌ پوشش ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک مستقر در خاک تعدادی از کشورهای غربی پرمدعا می‌باشد...
به گزارش مشرق ؛ متن اطلاعیه دوم وزارت اطلاعات در خصوص شناسایی و دستگیری تروریست های وابسته به رژیم صهیونیستی بدین شرح است:

به دنبال اطلاعیه مورخ 91/1/22 این وزارتخانه در خصوص بازداشت تعدادی از جاسوسان و تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس،‌ بخش دیگری از اطلاعات تکمیلی را به استحضار ملت شریف ایران می رساند.

1-در این راستا تاکنون بیش از 15 نفر از عوامل عملیاتی و پشتیبانی اعم از دارندگان شناسنامه ایرانی و اتباع بیگانه دستگیر شده ‌اند.

2-تعدادی از تروریست‌ها با مشاهده اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) بر بسیاری از جزئیات سناریوی طراحی شده توسط موساد،‌لب به سخن گشوده و ضمن اعتراف صریح پیرامون ماموریت‌هایی که به عهده آنها گذاشته شده،‌ابعاد دیگری از «ماموریت شیطانی» خود را بازگو نموده‌اند.

3- از جمله ماموریت‌هایی که بازداشت شدگان به عهده داشته اند،‌شناسایی و ترور یکی از متخصصان کشورمان بوده است که با عنایت الهی کلیه عناصر مرتبط با این ماموریت تروریستی دستگیر شده و کلیه تجهیزات همراه آنها کشف و ضبط گردیده است. 

4- بمب‌گذاری در برخی تاسیسات زیربنایی کشور،‌ ماموریت دیگر تعدادی از بازداشت شدگان بوده است که ضمن شناسایی و دستگیری هسته‌های عملیاتی آنان، محموله‌های آماده انفجار که در پوشش ابزار آلات فنی و به شکل کاملا حرفه ای ساخته شده،‌کشف و ضبط گردیده و دستگاه های ذیربط نیز در جریان مقاصد شوم دشمن صهیونیستی قرار داشته‌اند.

5- از دیگر اطلاعات واصله،‌آگاهی یافتن از قصد دشمن برای انجام یکی از عملیاتهای تروریستی مورد نظر،‌در روز 21 بهمن ماه سال گذشته بوده است.

انتخاب چنین روزی که بیانگر عمق دشمنی و رذالت رژیم منفور صهیونیستی نسبت به ملت شریف ایران است،‌ در چارچوب یک پروژه عملیات روانی و به منظور تحت الشعاع قرار دادن یوم الله 22 بهمن،‌ راهپیمایی های سراسری و با شکوه ملت سرافراز ایران صورت گرفته بود.

6-در خلال جمع آوری‌های گسترده اطلاعاتی که منجر به شناسایی تیم های تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی گردید،‌اطلاعات موثقی به دست آمد که دلالت بر بهره‌برداری نامشروع و گسترده رژیم متجاوز صهیونیست از امکانات،‌تسهیلات،‌ پوشش ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک مستقر در خاک تعدادی از کشورهای غربی پرمدعا می‌باشد.

مستندات رسوایی مدعیان دروغین حفظ امنیت بین الملل و حقوق بشر که در واقع  حامیان اصلی تروریزم بین الملل هستند،‌پس از رفع  محذورهای امنیتی و امنیتی افشا خواهد گردید.

همچنین یک پایگاه جاسوسی - عملیاتی در یک اقلیم همجوار شناسایی و مستندسازی گردیده است.

استقرار پرحجم سرویس موساد و بهره برداری مستقیم از آن منطقه علیه اتباع،‌ امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران از مجاری ذیربط پیگیری خواهد شد.

سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تجدید عهد با آرمان‌های مقدس شهیدان انقلاب اسلامی و بویژه دانشمندان شهید عرصه علم و تکنولوژی کشورمان،‌از ملت شریف ایران مصرانه استدعا دارند در دعاهای خویش،‌فرزندان مجاهد، گمنام و خاموش خود را همواره مورد عنایت قرار دهند.


      

سید"حسن نصرالله" گفت : شما می‌دانید که پس از سال 2000 زمانی که مقاومت در لبنان و حزب‌الله که گروه اصلی مقاومت است، موفق شد جنوب لبنان را آزاد کند این به منزله یک معجزه بود که شوک بزرگی را در جامعه لبنان ایجاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سید"حسن نصرالله" در گفت‌وگو با "جولیان آسانژ" در برنامه "جهان فردا" در شبکه"روسیا الیوم" درباره قضیه فلسطین گفت: گذشت زمان حق را باطل نمی‌کند، اگر شما صاحب خانه‌ای باشی و من به زور آن را اشغال کنم گذشت 50 یا صد سال این خانه را ملک من نمی‌کند.

وی افزود: به هر حال این دیدگاه ایدئولوژیک و قانونی ماست و ما معتقدیم که سرزمین فلسطین متعلق به ملت فلسطین است.

نصرالله درباره بمباران لبنان توسط رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: ما دائما می‌گوئیم که اگر شهرها و روستاهای ما را بمباران نکنید ما نیز به شهرک‌ها و روستاهای شما کاری نداریم بنابراین این روش حزب‌الله است که پس از سال‌های طولانی تجاوزات علیه شهروندان لبنانی به آن متوسل شد و هدف حزب‌الله فقط "ایجاد توازن بازدارندگی" به منظور ممانعت اسرائیل از کشتار شهروندان لبنانی است.

وی تصریح کرد: شما می‌دانید که پس از سال 2000 زمانی که مقاومت در لبنان و حزب‌الله که گروه اصلی مقاومت است، موفق شد جنوب لبنان را آزاد کند این به منزله یک معجزه بود که شوک بزرگی را در جامعه لبنان ایجاد کرد.

نصرالله در بخش دیگری از این مصاحبه درباره اوضاع سوریه گفت: اساسا ما در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نمی‌کنیم و این همواره سیاست ما بوده است، ما از ابتدای حوادث سوریه در تماس دائمی با رهبران سوریه بودیم و به عنوان دوست به آنها در مورد اجرای اصلاحات توصیه کردیم، ما از دکتر"ایمن الظواهری" شنیدیم که به جنگ در سوریه فرامی‌خواند بنابراین در سوریه عناصر تشکیلات القاعده هستند و افراد دیگری نیز از کشورهای مختلف به آنها پیوسته‌اند و می‌خواهند سوریه را به صحنه جنگ تبدیل کنند.

وی با رد ادعاهای مربوط به تسلیم شدن حزب‌الله در برابر نظام سوریه گفت: مخالفان سوریه و همه قدرت‌های سیاسی منطقه به خوبی می‌دانند که ما در موضع دوست هستیم، ما دوست هستیم نه عامل آن، اولویت ما همچنان آزادسازی اراضی لبنان و حمایت از آن در برابر خطر اسرائیل است زیرا ما معتقدیم که لبنان همچنان در دایره تهدید قرار دارد و تجربه حزب‌الله در 30 سال عمر آن ثابت کرده است که ما دوست سوریه هستیم نه عامل آن.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به درخواست این حزب از مخالفان برای گفت‌وگو با نظام گفت: با طرف‌هایی در معارضان سوریه تماس گرفتیم تا آنان را ترغیب و روند گفت‌وگو با نظام را تسهیل کنیم اما آنان گفت‌وگو را نپذیرفتند.

 

وی افزود: معارضانی هستند که آماده گفت‌وگو و پذیرش اصلاحات نیستند و همه آنچه را که می خواهند براندازی نظام است.

 

سیدحسن نصرالله تصریح کرد که بشار اسد برای اصلاحات اساسی و مهم کاملا آماده است.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در پاسخ به سوال جهت دار این شبکه، ادعای ارتباط این جنبش با گروه‌های مافیا و شرکت‌های مواد مخدر در جهان را بی اساس خواند و تاکید کرد: این امر در دین و شریعت و اخلاق ما بزرگ‌ترین موارد حرام است که ما نیز با آن مبارزه و مقابله می‌کنیم؛ آنها چیزهای زیادی می‌گویند که صحت ندارد و در راستای جنگ رسانه‌ای علیه حزب‌الله است.


      

 

شبکه خبری یک یهودیان طی خبری مدعی شد که حزب‌الله لبنان با داشتن 300 نیرو در شهر نیویورک آماده حمله به خاک آمریکا است.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شبکه خبری یک یهودیان در ادامه سناریوی ایرانی‌هراسی و حزب‌الله‌هراسی خود مدعی شده است که حزب‌الله لبنان در شهر نیویورک دارای بیش از 300 نیرو است که آماده انجام حملات تروریستی در خاک آمریکا هستند.

این شبکه مدعی شد: «مقامات اجرایی و اطلاعاتی آمریکا معتقدند که بیش از 300 نفر از حامیان حزب‌الله در شهر نیویورک زندگی می‌کنند، اما کارشناسان نسبت به تهدیدی که آنها می‌توانند برای آمریکا به همراه داشته باشند موافق نیستند.»

این شبکه با ایجاد موج ایران‌هراسی می‌افزاید: «ماه گذشته، نماینده آمریکا پیتر کینگ هشدار داد که صدها نفر از ماموران متعلق به گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در آمریکا حضور دارند که قادر به اجرای حملات تروریستی هستند. اما مقامات اطلاعاتی می‌گویند که چنین تصوری بسیار غیرمحتمل است.»

شبکه خبری یک یهودیان همانند روش متدوال رسانه‌های اصلی صهیونیستی و آمریکایی بدون ارائه هیچ‌گونه مدرک و دلیلی و با بکار بردن عباراتی چون «گفته می‌شود» و «اعتقاد بر این است» بیان داشت: «گفته می‌شود که عاملان ایران در آمریکا دست به عملیات‌های اطلاعاتی، عضوگیری، و بودجه‌سازی می‌زنند. همچنین اعتقاد بر این است که تعداد کمی هم در حال آموزش در لبنان هستند. اما مشخص نیست که تهدید حمله تا چه حد محتمل است و یا اینکه طرفداران حزب‌الله چگونه از این گروه شبه نظامی حمایت خواهند کرد.»

دانلودفیلم



این شبکه در ادامه می‌آورد: «از زمان بمب‌گذاری سفارت آمریکا و یکی از پادگان‌های نظامی آمریکا در دهه 1980 در بیروت، حزب‌الله تا کنون با هیچ نوع حمله تروریستی در آمریکا ارتباط داده نشده و از حمله به منافع آمریکا در دیگر نقاط جهان نیز امتناع ورزیده است. برخی کارشناسان معتقدند که حزب‌الله نمی‌خواهد تا با دست یافتن به منابع مالی بالقوه در داخل آمریکا دست به خطر بزند، اما نگرانی‌ها پس از طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن افزایش یافته است.»

این شبکه خبری در پایان این چنین استدالال می‌کند که «گزارشات اخیر حاکی از این است که حمله نظامی اسرائیل یا آمریکا به ایران می‌تواند حمله حزب‌الله به منافع آمریکا را برانگیزد.

منبع:مشرق نیوز

 

 


      

ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروهای مسلح در صورت بروز هرگونه تهدید عملی از سوی دشمنان، در چارچوب استراتژی تهدید علیه تهدید، متناسب با سطح و نوع اقدام‌های خصمانه، پاسخ قاطع و پیشمان‌کننده‌ای می‌دهند.


ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت 12 فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی، تحولات بزرگ منطقه‌ای و پیدایش جنبش‌های اعتراضی در اروپا و آمریکا را ناشی از نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری الگوهای بیداری‌بخش نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان معاصر دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود زنجیره به هم پیوسته‌ای از توطئه‌های گوناگون و عملیاتی شدن سناریوهای متعدد تحریم، تهدید، تجاوز و ترور توسط دشمنان، نظام اسلامی و ملت رشید و انقلابی ایران در حوزه‌های ملی با پیگیری راهبرد "ما می‌توانیم" به پیشرفت‌های فاخر، ممتاز و خیره‌کننده‌ای در عرصه‌های مختلف نائل آمده است و در حوزه فراملی نیز با گشودن افق‌های نوید‌بخش، پشتوانه تحولات بزرگ در مقیاس منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای شده است.

این بیانیه می‌افزاید: نظام جمهوری اسلامی به مدد الهی و به یمن برخورداری از حمایت و همراهی ملتی بیدار، مجاهد و شجاع توانسته است در یکی از پیچیده‌ترین مقاطع تاریخ بشری، پیام شکستن حصارهای استبداد و استکبار و مقهور شدن قدرت های شیطانی برابر اراده ملت‌های حق‌طلب و عدالت‌خواه را جهانگیر سازد.

این بیانیه در ادامه، نظام مبتنی بر ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی را به مثابه الگویی راستین و کارآمد برای اداره سعادتمندانه جوامع اسلامی معرفی و با تأکید بر ناکامی و شکست دائمی استکبار جهانی برای اقتدار استحکام و حقانیت جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرده است: پیام انقلاب و نظام اسلامی که ترجمانی از اسلام ناب محمدی(ص) است با شتاب حیرت انگیز خود در حال درنوردیدن جغرافیایی تحت استیلای نظام سلطه است به گونه‌ای که اتاق‌های فکر و مراکز راهبردی غرب امروز بزرگترین چالش‌ها و مانع قدرت‌های استکباری و مکتب لیبرال دموکراسی را مکتبی می‌دانند که امام خمینی‌(ره) و جانشین شایسته و با صلابتش امام خامنه‌ای‌(مدظله‌العالی) در روزگار معاصر به صحنه آورده‌اند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز پیشاهنگ و پیش قراول نهضت بیداری اسلامی و جبهه نفرت و بیزاری از سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی است، آمده است: به موجب بیداری ناشی از پیروزی انقلابی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون خاورمیانه را خارج از حوزه درک و محاسبه نظام سلطه به بزرگترین خطر برای آینده رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی و ادامه سلطه غرب بر این منطقه استراتژیک مبدل ساخته است و گفتمان اسلام‌خواهی نیز که در حال تبدیل به گفتمان مسلط و زیربنای ساختن آینده تونس، مصر، لیبی، یمن و سایر کشورهای عربی اسلامی است، لرزه بر پیکره امپراتوری رو به افول کفر و بی‌دینی و کانون مرکزی آن در کاخ سفید و غرب صهیونی وارد کرده است.

درپایان این بیانیه با تبریک یوم‌الله 12 فروردین‌ماه به اقشار و آحاد ملت فهیم و انقلابی ایران و برشماری دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی آمده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تأسی به تجارب گران‌سنگ 34 سال گذشته و در عرصه رویارویی با دشمنان انقلاب و نظام، ضمن بکارگیری تمامی توان و همت خود در تحقق شعار "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در سال 1391، به ملت ولایت‌مدار ایران اطمینان می‌دهند که همچنان در عرصه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی آماده هستند و در صورت بروز هرگونه تهدید عملی و خطر آفرینی از سوی دشمنان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، در چارچوب استراتژی تهدید علیه تهدید، متناسب با سطح و نوع اقدام‌های خصمانه، پاسخ قاطع و پیشمان‌کننده‌ای می‌دهند و طومار حیات ننگین آنان در منطقه را در هم خواهند پیچید.


      

همه میگن این دنیا فقط یه امتحانه

هر امتحانی هم باید یه سوال داشته باشه

اگه این دنیا یه امتحانه سوال این امتحان چیه ؟

ما باید جواب چه سوالی رو بدیم؟

:

:

:

:سوال رو پیدا کردم ایناهاش  این پایینه

وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنی‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ (ایه172 سوره اعراف

معنی:وبه یاد ار هنگامیکه خدای تو از پشت فرزندان ادم ذریه انها را برگرفت و ان ها را بر خود گواه ساخت که من پروردگار شما نیستم؟همه گفتند بلی ما به خدایی تو گواهی دهیم که دیگر در روز قیامت نگویید ما از این واقعه (قیامت ویا از معرفت و یکتایی خدا)غافل بودیم.

همه ی کسانی که تو این دنیا اومده بودن

ا

الان تو این دنیا هستن

و کسانی که به این دنیا خواهند امد

همه یه روزی ازشون این سوال پرسیده شده

و همه کسانی که الان تو این دنیا هستند ویا قبلا اومده بودند و یا خواهند امد همه یک جواب دادند---------->بله

در اصل این دنیا امتحانی از این جواب ماست امتحانی که نشون میده رو حرفمون هستیم یا نه


      

به گزارش مشرق، دکتر طلال حاطوم عضو جنبش أمل و مدیر شبکه رادیویی الرسالة لبنان گفت: تمام اخبار رسیده حاکی از این است که امام موسی صدر تاکنون زنده هستند و ما خواستار رهایی این امام فداکار هستیم. 

وی در مصاحبه با مرکز خبر حوزه ابراز داشت: من اطمینان دارم که قدرت و عبرت و عنایت الهی رژیم قذافی را نابوده کرده است. رژیم قذافی، امام موسی صدر و همراهانش را در آگوست سال 1978 میلادی  و در ماه مبارک رمضان ربودند و در آگوست سال 2011 و در ماه مبارک رمضان، این رژیم فروپاشید تا عبرتی برای عبرت‌کنندگان باشد.

دکتر حاطوم با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر گفت: جنبش امل در این زمینه کمیسیون تحقیق خاصی تشکیل داد و پیگیریهای زیادی را به انجام رسانده و تمام اخبار رسیده حاکی از این است که امام موسی صدر تاکنون زنده هستند و ما خواستار رهایی این امام فداکار که پیشگام مقاومت لبنان و نشر تفکرات اسلامی در جهان عرب بودند،‌ هستیم.

وی ادامه داد: ما از تمام کسانی که امام موسی صدر را دوست دارند و از تمام کسانی که تابع تعالیم دین مبین و حنیف اسلام هستند و همچنین از شورای انتقالی لیبی می‌خواهیم که ما را در ارتباط با آزادی امام موسی صدر و دو همراهش یاری کنند. 

مدیر رادیو الرسالة در بخش دیگری از این مصاحبه به فعالیت های این شبکه رادیویی در لبنان اشاره و تصریح کرد: الرسالة پیرو خط فکری مؤسس جنبش امل امام موسی صدر و همچنین تحت نظارت رییس کنونی جنبش امل و رییس پارلمان لبنان، آقای نبیه برّی می‌باشد. همان‌طور که از اسم این شبکه رادیویی پیداست، نشر حقایق از اولویت‌های کاری این شبکه می‌باشد. یعنی فعالیت‌های این شبکه بیشتر به نشر حقایق معطوف می‌باشد.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های این شبکه در چارچوب برنامه‌های دینی- اسلامی مانند تلاوت قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، بیان مسائل فقهی، برنامه‌های دعا و نیایش، برنامه‌هایی در زمینه‌ سیره معصومین (ع) و التزام به مناسبت‌ها از جمله ولادت و شهادت معصومین (ع) است و از دیگر برنامه‌های این شبکه می‌توان به برنامه‌های مسابقه اشاره کرد که ما در این برنامه سؤالی را مطرح می‌کنیم تا شنوندگان به آن سؤال پاسخ بدهند. ما در طرح این سؤالات از مسائل دینی استفاده می‌کنیم. یعنی سؤالات در چارچوب نشر معارف و رسالت دین حنیف اسلام می‌باشند.

مدیر رادیو الرسالة به ویژه برنامه های این شبکه رادیویی درباره امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: بخشی از برنامه‌های این شبکه در ارتباط با امام وطن و امام مقاومت، امام موسی صدر می‌باشد. شرح ایده درخشان امام موسی صدر در زمینه بیداری اسلامی و انقلاب‌های اسلامی که پیش‌گام عصر خویش بودند، ‌از فعالیت‌های اساسی این شبکه رادیویی می‌باشد. ایده درخشانی که همچون نظریات امام خمینی (ره) درخشان بود. ما معتقدیم اندیشه مقاومت، اکنون می‌تواند اراضی اشغال‌شده را از لوث وجود رژیم صهیونیستی پاک کند.

وی با بیان اینکه بیش از سی سال قبل، ندای بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی به گوش جهانیان رسید گفت: ما امروزه شاهد به ثمرنشستن این نداها هستیم و امروز ملت‌های جهان به آن افتخار می‌کنند و البته هر کس که وارد مکتب امام حسین (ع) شود، باید به این نتایج عالیه برسد و خون شهدا بر تیغ شمشیرهای دشمن پیروز است.

دکتر طلال حاطوم خاطر نشان کرد: هر کس مانند مقاومت لبنان مبارزه کند، به تحقیق بر ظلم و ستم فائق خواهد آمد و می‌تواند در برابر ابرقدرت‌های جهان به سرکردگی آمریکا و کشورهای اروپایی بایستد.

منبع:مشرق


      

حدود 3 میلیون 236 هزار مهمان و زائر نوروزی به استان فارس وارد شدند.


به گزارش غریو در پایان دور نخست سفرهای نوروزی حدود 3 میلیون و 236 هزار مهمان و زائر نوروزی به استان فارس وارد شدند.

حدود یک میلیون و900 هزار مهمان نوروزی در شهر شیراز اسکان یافته اند.

استان فارس آماده پذیرایی از 11 میلیون مهمان و زائر نوروزی را دارد.

انتهای پیام/


      

یک هفته نامه آمریکایی نوشت: دخالت نظامی آمریکا در بحران سوریه می تواند به یک جهنم منتهی شود.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، هفته نامه آمریکایی "نیوزویک" از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا خواست تا با حکمت و تأمل بیشتری در امور داخلی سوریه دخالت کند.
این مجله آمریکایی با انتقاد از سیاست های خشن آمریکا علیه سوریه نوشت که هواداران دخالت کشور در بحران سیاسی و گروه های حقوق بشر و دیگر کشورها شاید دوست داشته باشند مانند لیبی به سوی سوریه نیز گسیل شوند، اما آنها هیچ توجهی به خطرات احتمالی این اقدام بر ملت آمریکا که در راستای دخالت های فزاینده در سوریه ایجاد می شود، ندارند.
نیوزویک درباره کسانی که به دنبال دخالت [نظامی] در بحران سوریه هستند، نوشت: آنها مانند کسانی هستند که بدون داشتن برنامه و طرح کافی، قمار می کنند؛ آنها می خواهند و تلاش می کنند که معارضان سوری را مسلح کنند، اما در مورد پیامدهای آن چیزی نمی دانند.
این مجله تأکید کرد که درخواست آمریکایی ها برای دخالت در امور داخلی سوریه از طریق تحریم هوایی و موشکباران تأسیسات نظامی این کشور، می تواند زمینه را برای ایجاد جهنم در سوریه فراهم کند.
نیوزویک می افزاید: براندازی بشار اسد، ممکن است اما اقدامی سخت و بسیار مشکل است زیرا این اقدام، پیامدهای زیادی برای مرحله بعد از سقوط اسد خواهد داشت زیرا مخالفان سوریه عمدتاً اختلافات زیادی در دیدگاه های خود دارند.