سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :32
کل بازدید :300102
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 7:4 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

یک تحلیل‌گر برجسته سیاسی می‌گوید که سیل تحریم‌ها علیه تهران، برانگیخته ایستادگی ایران در برابر قلدرهای جهانی است و هر گونه حمله به ایران شمارش معکوس نهایی برای نابودی تل آویو را در پی خواهد داشت.


دکتر اسماعیل سلامی، کارشناس برجسته مسائل خاورمیانه، در مقاله‌ای که در تارنمای شبکه پرس تی‌وی منتشر شد نوشت: «در واقع، آن چه که مقام‌های اسرائیلی را به شدت عذاب می‌دهد، بی‌توجهی ایران به تحریم‌های غیرقانونی است که از سوی امریکا سازمان‌دهی شده است. ایران بر این باور است که تحریم‌ها همچون مانعی هستند که بدخواهان در مسیر این کشور قرار داده‌اند و باید بر آن چیره شود.»

دکتر سلامی با اشاره به دروغ‌گویی ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم اسرائیل، درباره گزارش جدید «آژانس برآورد اطلاعات ملی» امریکا درباره برنامه هسته‌ای تهران نوشت: «ایران سرفراز در برابر قلدران و گردنکشان و تاکتیک‌های جابرانه‌ آن‌ها ایستاده است. به همین دلیل است که این مقام بلندپایه رژیم اسرائیل به دروغ‌گویی متوسل شده و درباره ایران شایعه‌پراکنی می‌کند.»

ایهود باراک 19 مرداد (9 اوت) ادعا کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا گزارش جدیدی از آزانس برآورد اطلاعات ملی دریافت کرد که ایران در راستای دستیابی توانایی هسته‌ای نظامی به پیشرفت مهم و شگفت‌انگیزی دست یافته است.

با این حال، مقام‌های امریکایی ضمن رد این ادعاها، می‌گویند که ارزیابی اطلاعاتی امریکا از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از اوایل سال گذشته میلادی تا کنون تغییری نداشته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه افزود که جامعه بین‌المللی به عمد از این حقیقت غافل است که رژیم اسرائیل زرادخانه‌ای با دست‌کم 300 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و می‌تواند کل منطقه و جهان را «بی‌اندازه تخریب» کند.

سلامی نوشت: «شگفت آن که، جهل جهانی به موهبتی برای رژیم اسرائیل تبدیل شده است تا به تهدیدهای خود علیه ایران ادامه دهد یا به آن جامه عمل بپوشاند.»

این تحلیل‌گر برجسته یادآور شد که ایران به عنوان کشور بسیار قدرتمند که با گذشت سال‌ها به شکلی قابل توجه توان نظامی خود را افزایش داده است، می‌تواند حمله احتمالی اسرائیل را دفع کند.

سلامی در پایان مقاله خود به نقل از سردار سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نوشت: « اما اگر اسرائیل حتی جرات حمله به ایران را پیدا کند، باید نخست از خود این پرسش را بپرسد: رژیم صهیونیستی خود را برای چند هزار موشک ایران آماده کرده است، 10 هزار، 20 هزار، 50 هزار، 100 هزار،150 هزار و یا بیشتر؟»

منبع : پرس تی وی


      

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند، دشمنان امت اسلامی با ترفندهای پیچیده‌تر و با همه قوا برای به شکست کشاندن تحولات وارد میدان شده‌اند، اما ملت‌های مسلمان، توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.


حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز (29 مرداد) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، تحولات اخیر در دنیای اسلام را عجیب و بی نظیر دانستند و افزودند: این تحولات که مسیر آینده دنیای اسلام را تعیین می‌کند، به فضل الهی، با همین آهنگ ادامه خواهد یافت.

ایشان با تجلیل از حرکت درخشان، به موقع و بجای ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس خاطرنشان کردند: این حرکت عظیم بدون شک تأثیرات بزرگی در دنیای اسلام به همراه خواهد آورد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به هم‌آهنگی و هم‌صدایی گسترده‌تر ملت‌های مسلمان با ملت ایران در روز قدس افزودند: امسال ملت‌های مسلمان بیشتری به ویژه در کشورهای بیدار شده اسلامی، به میدان دفاع از فلسطین آمدند و انشاءالله این جریان ادامه خواهد داشت.

ایشان راهپیمایی روز جهانی قدس را جاری شدن خون تازه در رگ‌های امت اسلامی خواندند و افزودند: با توجه به تلاش مستمر دشمنان اسلام برای فراموش شدن مسئله فلسطین، راهپیمایی روز قدس، معنایی بسیار عمیق یافته است.

رهبر انقلاب اسلامی تحولات اخیر در دنیای اسلام را عجیب و بی‌نظیر دانستند و افزودند: این تحولات که مسیر آینده دنیای اسلام را تعیین می‌کند، به فضل الهی، با همین آهنگ ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت شناخت عمیق حوادث و پرهیز از خطا در تحلیل تحولات خاطرنشان کردند: هرجا امریکا، صهیونیسم و سردمداران رژیم‌های جبار حرکتی را آغاز می کنند، آن حرکت و آن جهت بی‌تردید غلط و باطل است و دقت در این واقعیت، مانع از اشتباه و خطا در تحلیل می‌شود.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولین نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی در تهران، با تأکید بر لزوم موقعیت‌شناسی شرایط حساس و سرنوشت‌ساز کنونی منطقه و هوشیاری در قبال توطئه‌های بسیار پیچیده جبهه استکبار، ‌خاطرنشان کردند: مسئله اصلی دنیای اسلام قدس شریف و موضوع فلسطین مظلوم است که به برکت بیداری اسلامی برجسته شده و همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی، ‌باید مراقب توطئه خطرناک پنهان‌سازی مسئله اصلی مسلمانان و واقعیت‌سازی‌های دروغین از طریق ایجاد اختلاف میان امت اسلامی، باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به غفلت سال‌های متمادی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و تسلط قدرت‌های سلطه‌گر بر سرنوشت آن‌ها و ایجاد غده سرطانی صهیونیستی در قلب دنیای اسلام، افزودند: امروز به برکت بیداری اسلامی و حوادث مهم منطقه، این پرده غفلت در حال کنار رفتن است که باید این موضوع را مغتنم شمرد.

ایشان با تأکید بر این‌که موضوع فلسطین و قدس، در قلب حوادث کنونی منطقه قرار دارند، خاطرنشان کردند: این موضوع اصلی نباید به فراموشی سپرده و به حاشیه رانده شود؛ زیرا بسیاری از مشکلات دنیای اسلام بواسطه وجود رژیم جعلی صهیونیستی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امسال در راهپیمایی روز جهانی قدس، به برکت بیداری اسلامی، ملت‌های منطقه توانستند موضع خود را در این قضیه بیان کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ترفندها و توطئه‌های پیچیده دشمنان برای پنهان‌سازی مسئله اصلی مسلمانان، خاطرنشان کردند: امروز بار دیگر قدرت‌های استکباری همان ابزار قدیمی یعنی «اختلاف بیانداز و حکومت کن» را به کار گرفته‌اند، بنابراین دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بویژه نخبگان سیاسی و فرهنگی و روشنفکران و علمای دین باید حقیقت و واقعیت را برای مسلمانان تبیین کنند.

ایشان صهیونیسم را خطری برای همه بشریت خواندند و افزودند: در حالی‌که دشمن تلاش دارد تا با عمده کردن اختلاف‌های طبیعی در قومیت، نژاد و مذهب، میان مسلمانان ایجاد اختلاف و با واقعیت‌سازی، خطرهای دروغین ایجاد کند، امت اسلامی باید همت و تلاش خود را بر عمل به اسلام و حفظ و تقویت وحدت و برادری و سرپیچی از اراده قدرت‌های بزرگ و در رأس آن امریکا قرار دهند.

رهبر انقلاب اسلامی، ‌اختلاف میان ملت‌های مسلمان را سم مهلک دانستند و تأکید کردند: همواره باید معیار مسلمانان، موقعیت و جایگاه دشمن آشکار باشد که آن‌جا به یقین جبهه باطل است و مقابل آن، جبهه حق قرار دارد.


      

یک مولف امریکایی بهپرس تی‌وی گفته است، پس از یازدهم سپتامبر، اسلام‌هراسی و حمله‌ها علیه مسلمانان در امریکا افزایش یافته است.


استفان لندمن، نویسنده و تحلیل‌گر امریکایی در گفت وگوی تلفنی با بخش امریکای شبکه پرس تی‌وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل افزایش حمله‌ها علیه جوامع اسلامی در امریکا گفت، پس از حمله‌های یازدهم سپتامبر مسلمانان به هدف و «دشمن شماره یک» تبدیل شده‌اند.

استفان لندمن یادآور شد: «نژاد پرستی افراطی در امریکا وجود دارد که سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها و مسلمانان را هدف قرار می‌دهد. هدف قرار دادن مسلمانان نیز ریشه‌ای دیرینه دارد.»

لندمن در عین حال یادآورشد، افزایش اسلام هراسی در امریکا ربطی به مذهب ندارد بلکه این مساله با این تفکر پیوند دارد که امریکا برای توجیه سیاست امپریالیستی‌اش، نیاز به دشمن دارد.

این مولف امریکایی افزود، مقام‌های امریکا در تمامی سطوح دولتی، فدرال و محلی، همگی ادامه این روند را خواستارند تا مردم را در نگرانی شدید نگاه ‌دارند و بدین ترتیب بتوانند هر آن‌چه را که می‌خواهند، انجام دهند.»

گروه‌ی خرابکار بامداد یک‌شنبه مسجد اعظم «اوکلاهاما سیتی» را هدف گلوله توپ‌های رنگی قرار دادند. خراب‌کاران قبل از بازداشت متواری شدند.

این درحالی است که پلیس تصاویری از این حادثه را که با دوربین‌های مداربسته ضبط شده‌اند در اختیار دارد.

شورای روابط اسلامی - امریکایی به تازگی در پی اقدامات خرابکارانه در مسجدی در رودآیلند، آتش‌سوزی مشکوک در مسجدی در جوپلین ایالت میسوری و تیراندازی به معبد سیک‌ها در ایالت ویسکانسین، مساجد را به اتخاذ تدابیر احتیاطی فراخوانده است

منبع:پرس تی وی


      

به گزارش پرس تی‌وی، یک تحلیل‌گر مسائل نظامی می‌گوید پلیس امریکا با هدف فروبردن این کشور در نظامی‌گری کامل و خودکامگی، از سوی گروه‌های اسرائیلی آموزش می‌بینند.


گوردن داف، تحلیل‌گر برجسته نظامی، در مقاله‌ای که در تارنمای شبکه پرس تی‌وی منتشر شد نوشت: «به تدریج، هر یک از اداره‌های پلیس در امریکا، به دستور وزارت امنیت داخلی، از سوی گروه‌های اسرائیلی آموزش داده می‌شوند. به عنوان بخشی از دوره‌های آموزشی، حرکتی در راستای افزایش استفاده از لباس‌های نظامی، خودروهای زرهی، سلاح‌های سنگین، نظارت غیرقانونی، دروغ‌گویی به مردم، رسانه‌ها و دادگاه و نیز مداخله سازمان‌یافته در ساختار انتخاباتی وجود دارد.»

وی در ادامه افزود فرایند «اسرائیلی‌سازی» پلیس در امریکا شامل سیاست‌هایی است که «پلیس جدید امریکا که از سوی اسرائیل آموزش می‌بیند، وظیفه دارد از هرگونه مخالفت‌ با این سیاست‌ها جلوگیری کند.»

داف این سیاست‌ها را «نظامی‌کردن کامل پلیس، تاکتیک‌های نظامی، بی‌احترامی به قانون مدنی، قانون اساسی، آزادی‌های مدنی، آزادی بیان و افزایش لجام‌گسیخته قدرت مرکزی بر اساس فساد نامحدود، جرایم سازمان‌یافته، سرکوب سازمان‌یافته مخالفان» عنوان کرد.

این تحلیل‌گر افزود امریکا در سازمان‌های پلیسی فاسد شهرت دارد و هر سال بسیاری از افسران ارشد امریکایی بازداشت می‌شوند.

داف در ادامه افزود «هر یک از شهرهای امریکا و بیشتر اداره‌های کوچک‌تر «در حال آموزش مجدد» هستند تا نه این که با فساد مبارزه کنند، بلکه برای جنگ داخلی مسلح شوند، برای همکاری مستقیم با نیروهای نظامی آموزش ‌‌ببینند تا بر اساس سیاست‌های نانوشته، امریکا را کنترل کنند.»

داف در پایان نتیجه‌گیری کرد: «تحلیل دقیق گویای آن است که گروه‌هایی که به پلیس ما آموزش می‌دهند رابطه بسیار نزدیک با گروه‌هایی دارند که خود مظنون به تروریست هستند و از تروریست‌ها در آفریقا و خاورمیانه حمایت می‌کنند.»

منبع:پرس تی وی


      

 

به گزارش پرس تی‌وی، یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید، افزایش موج کشتارهای دسته‌جمعی در امریکا، می‌تواند به مثابه «جنگی اجتماعی» تعبیر شود که آتش آن، برآیند جامعه ‌رو به زوالی است که بازخورد سیاست‌های مفسدانه واشنگتن است.


دکتر اسماعیل سلامی، تحلیل‌گر سیاسی، در مقاله‌ای که در تارنمای شبکه پرس تی‌وی منتشر شد نوشت: «جهانی که واشنگتن آن را ایجاد کرده و به گونه‌ای بسیار چشم‌گیر فارغ از ارزش‌های معنوی است، در سرشت خود بستری برای ظهور تبهکاران و قاتلان در میان توده‌های مردم ایجاد کرده است که به کمترین شکل ممکن از بودن در چنین جامعه‌ای خرسندند و خشم و دشمنی خود را با ریختن خون دیگران ابراز می‌کنند، به ویژه ریختن خون کسانی که به آن‌ها آموخته شده است تا سرچشمه سرخوردگی ‌خود را در میان آنان جست‌وجو کنند.»

وی افزود: «به بیان استعاره، این شیوه قتل‌عام مردم باید به عنوان جنگ اجتماعی و مشتی بر دهان جامعه ‌منحط تفسیر شود.»

نویسنده به موارد اخیر جنایت‌های ناشی از نفرت در امریکا اشاره می‌کند و می‌نویسد که چنین تجاوزهایی «به معابد و اماکن مقدس محدود نمی‌شوند و در گستره‌ای از مکان‌های گوناگون رخ می‌دهند که شمار زیادی از مردم در آن‌جا حضور دارند و شانس بیشتری برای تلفات انسانی فراهم می‌آورند.»

این تحلیل‌گر سیاسی همچنین یادآور می‌شود که در موارد اخیر کشتار عیاشانه مردم امریکا، عاملان جنایت‌ها با خون‌سردی مرتکب جنایت شدند و بدون توجه به نژاد، دین و وابستگی‌های قومی به خشونت‌های وحشیانه خود ادامه می‌دهند.

دکتر سلامی در مقاله خود تصریح کرد: «دولت امریکا با حرص و ولع جنگ‌هایی را در بخش‌های گوناگون جهان به راه‌ انداخته، مبالغ توجیه‌ناپذیر را از کیسه مردم امریکا هزینه کرده، شأن طبقه متوسط جامعه را به زشتی تا اندازه موجودات بی‌بضاعت تنزل داده، فقرا را به ورطه بی‌نوایی و بدبختی کشانده است و هیچ حرمتی برای شأن و جایگاه انسانی در در داخل و خارج از مرزهای خود قائل نیست و به بهانه آینده‌ای روشن، روح نسل جوان را تباه کرده است.»

در تازه‌ترین نمونه کشتارها در امریکا، ریان کلارک پترسون 22 ساله، به یک باشگاه شبانه در آلاباما حمله و سه نفر را به ضرب گلوله کشت و یک نفر را نیز مجروح کرد.

این حادثه پس از آن روی داد که وید میشل پیج، با اسلحه به یک معبد سیک در اواک کریک ایالت ویسکانسین حمله کرد و جان شش نفر را گرفت و سه تن را نیز مجروح کرد.

در حادثه‌ای ناگوارتر که پیش از آن دو حمله رخ داد، یک جوان 24 ساله امریکایی به نام جیمز هلمز به روی تماشاچیان در یک سینما در حومه دنور حمله کرد که در پی آن حادثه 12 نفر کشته و 59 تن دیگر مجروح شدند.

منبع:پرس تی وی


      

سازمان هم‌کاری اسلامی اعلام کرد، این سازمان توانسته است میانمار را در زمینه ورود کمک کشورها و سازمان‌های اسلامی برای مسلمانان روهینگیا متقاعد کند.


تعداد زیادی از مسلمانان میانمار درپی خشونت‌های فرقه‌ای در این کشور بی‌خانمان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیاتی از سازمان هم‌کاری اسلامی روز جمعه (20 مرداد) با تین سین رئیس جمهوری میانمار درباره « وضعیت انسانی تاسف بار ایالت راخین» گفت و گو کرد.

سازمان 57 عضوی هم‌کاری اسلامی روز شنبه( 21 مرداد) اعلام کرد، دولت میانمار با پیشنهاد این سازمان موافقت کرده است.

هیات سازمان هم‌کاری اسلامی در این دیدار، آمادگی سازمان‌های اسلامی بشر دوستانه را برای ارسال کمک به تمامی ساکنان ایالت راخین اعلام کرد.

دولت میانمار از به رسمیت شناختن مسلمانان این کشور به عنوان شهروندان میانمار خودداری و ادعا می‌کند آن‌ها مهاجران غیرقانونی هستند. این درحالی است که روهینگیاها، قرن‌هاست که در این کشور سکونت دارند.

تین سین روز پنجشنبه (19 جولای) اعلام کرد، «تنها راه‌حل" فرستادن نزدیک به یک میلیون مسلمان این کشور به اردوگاه پناهندگان سازمان ملل است که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان این سازمان اداره می‌شود.

وی افزود: "اگر کشوری ثالث بپذیرد، ما آن‌ها را به آن‌جا می‌فرستیم. به گمان ما راه‌حل مساله این است.»

این درحالی است که سازمان پناهجویان سازمان ملل، برپایی اردوگاه برای اسکان مسلمانان روهینگیا را رد کرده‌است.


      

درحالی که رکود اقتصادی در سال گذشته میلیون‌ها نفر را در امریکا بی‌کار کرده ، پیش بینی شده که فقر در این کشور به بالاترین سطح خود در طول نیم قرن گذشته برسد.


بنابر تحقیقات آسوشیتدپرس که نتایج آن روز یکشنبه(اول مرداد) منتشر شد، آمار فقر با احتساب خانواده‌های حاشیه‌نشین، کارگران بی‌کار و کودکان که آسیب پذیرترین اقشار هستند، به بالاترین میزان در 46 سال گذشته رسیده است.

این آمار براساس نظرات بیش از 10 کارشناس و اقتصاددان در امریکا به دست آمده است. انتظار می‌رود این آمار درست چند هفته مانده به شروع انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر منتشر شود.

براساس اطلاعات اولیه، نرخ رسمی فقر برای سال 2011 میلادی، 15.7 درصد پیش بینی شده است که این آمار از افزایش 6 درصدی نرخ فقر در مقایسه با سال گذشته میلادی حکایت دارد.

پیتر ادلمان، مدیر مرکز بررسی فقر و نابرابری و سیاست عمومی در جرج تاون گفت :" خیلی سخت است که بگویم که ما به همان نقطه‌ای که در دهه 1960 بودیم، بازگشته‌ایم."

وی افزود:" برنامه‌هایی که ما تصویب کردیم، تفاوتی فاحش را موجب شده است. مشکل این است که موج بی‌کاری ما را غرق کرده است و مشکل دست‌مزدها نیز به این زودی‌ها حل و فصل نخواهد شد."

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی کارشناسان، حدود 47 میلیون نفر از مردم در امریکا یعنی یک نفر از هر شش نفر، در سال گذشته میلادی در فقر به سر برده است.

بالاترین نرخ فقر در امریکا در سال 1959 میلادی، زمانی که دولت بررسی آمار فقر در این کشور را آغاز کرد، 22.4 درصد گزارش شده بود.

بر اساس نتایج این تحقیقات، شمار امریکایی‌هایی که نیاز به کوپن غذایی(برنامه بهبود تغذیه تکمیلی) دارند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      
در تهاجم رسانه‌ای جدید علیه دمشق، واشنگتن مدعی شده است که دولت سوریه سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارد و قصد دارد از آن استفاده کند.


تامی ویتور سخنگوی کاخ سفید روز 21 جولای (شنبه 31 تیر) در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن مدعی شد: "معتقدیم که کنترل زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه هنوز در اختیار دولت این کشور است."

وی افزود: "با توجه به افزایش ناآرامی‌ها در سوریه ... درباره این سلاح‌ها بسیار نگران هستیم."

ویتور همچنین گفت که امریکا فعالانه در حال رایزنی با همسایگان سوریه درباره امنیت این تسلیحات است.

سخنگوی کاخ سفید این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که یکی از فراریان از ارتش سوریه مدعی شد که دمشق "زرادخانه‌های شیمیایی‌اش را فعال و آن‌ها را مستقر و آماده استفاده کرده است."

اظهارات جدید مقامات امریکایی به نظر می‌آید اولین تلاش‌های واشنگتن در جهت راه انداختن سناریویی مشابه عراق در سوریه است.

رژیم‌های غربی مخالف سوریه خواستار برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت شده‌اند.

نیویورک تایمز در تاریخ 18 جولای گزارش داد که مقامات امریکایی، اخیرا با اسرائیلی‌ها درباره احتمال اقدام تل آویو برای نابودی تاسیسات نظامی سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

این روزنامه امریکایی همچنین در تاریخ 21 ژوئن گزارش داد که گروهی از افسران سیا به صورت مخفیانه در مناطق جنوبی ترکیه فعالیت می‌کنند و این ماموران به دولت‌های مخالف سوریه برای تصمیم گیری درباره این که کدام گروه مسلح در این کشور عربی برای مبارزه با دولت سوریه نیازمند تسلیحات است، کمک می‌کنند.

بشار اسد در مصاحبه‌ای در تاریخ پنجم جولای به شبکه تلویزیونی ای‌آردی آلمان گفت، امریکا "بخشی از درگیری" در این کشور عربی است و آن‌ها "از گروه‌های مسلح به منظور بی‌ثبات کردن سوریه حمایت سیاسی می‌کنند."

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی است. در این ناآرامی‌ها صدها تن از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
منبع:پرس تی وی



برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,