سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :28
کل بازدید :300237
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 7:52 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

      
روز گذشته ، خبرنگار مشرق در محله باغ فیض ، به ابراز احساسات بسیجیان اسلامشهری برخورد. بسیجیانی که عاشقانه ، سپاس خود نسبت به سردار جبهه ی جهانی مستضعفین را ، با سادگی و بی آلایشی ، بر دیوار های اسلامشهر چسبانده بودند.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، پس از اظهارات نابخردانه یک مقامِ احمقِ یانکی ، درباره کشتن سردار قاسم سلیمانی ، جنجال فراوانی در رسانه های جهان درباره ایشان برپا شد. این جنجال برای غربی ها نتیجه خاصی در بر نداشت اما در ایرانِ اسلامی ، الگوی جدیدی از حماسه و مقاومت را در برابر همه بسیجیانی قرار داد که سودای نبرد با شیطانِ اکبر را در سر داشته و دارند. بسیجیانی که در هیاهوی فتنه های آخرالزمانی ، در پی اسوه هایی بودند که فارق از آلودگی های سیاسی و دنیاطلبانه، «عشق به جهاد و شهادت فی سبیل الله» در سیمایشان متجلی باشد و چه کسی بهتر از سردار پابرهنگان ، حاج قاسم سلیمانی.
روز گذشته ، خبر نگار مشرق ، که در پی تهیه خبری به منطقه اسلامشهر رفته بود ، در محله باغ فیض ، به ابراز احساسات بسیجیان اسلامشهری برخورد. بسیجیانی که عاشقانه ، سپاس خود نسبت به سردار جبهه ی جهانی مستضعفین را ، با سادگی و بی آلایشی ، بر دیوار های اسلامشهر چسبانده بودند. خبرنگار مشرق ، از این سپاسنامه های فقیرانه ، عکس هایی تهیه نمود و که امید است با انتشار آن ها ، ما نیز در اجرِ این بسیجیان اسلامشهری شریک گردیم.
عشقتان پاینده و صفایتان جاودانه باد فرزندانِ حضرت روح الله. بی شک حاج قاسم سلیمانی ، حاج حسن مقدم و هزاران سردار سپاهِ توحید ، که خواب را از دیدگان جهان خواران و سرسپردگان که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب نموده اند ، آیینه ی تمام نمای شور حسینیِ میلیون ها بسیجیِ پا در رکابی هستند که در انتظار اشاره ی مولای خود لحظه شماری می کنند تا جهان را برای شرک و طاغوت به جهنمی سوزان بدل سازند.

انشاءالله





      
در جلسه‌ای که منافقین و حامیان آنها در آمریکا با حضور وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک آمریکا برگزار کردند، تصمیم اوباما برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکا از عراق و سرنوشت این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، فارین پالسی طی گزارشی اعلام کرد که حدود 50 نفر از منافقین و حامیان آنها در جلسه هفته گذشته کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در ساختمان هارت سنا شرکت کردند. این جلسه در مورد بررسی تصمیم باراک اوباما برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی بود. وزیر دفاع آمریکا لیون پانه‌تا و رییس ستاد مشترک آمریکا ژنرال مارتین دمپسی در این جلسه حضور داشتند.

هرچند جزئیات چندانی از این جلسه منتشر نشده است، اما نکته جالب توجه در این جلسه این بود که بر روی لباس اعضای مجاهدین خلق عبارتی نوشته شده بود که در آن از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده بود تا نام این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج گردد. البته قبلاً نیز برخی مقامات آمریکایی به منظور استفاده ابزاری از این سازمان علیه ایران، خواسته بودند تا نام این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج گردد.


از سال 2009 تاکنون، این سازمان تروریستی دست به لابی‌های گسترده و صرف هزینه‌های مالی زیادی در واشنگتن زده است تا با جلب حمایت آمریکا علاوه بر اینکه نام خود را از فهرست سازمان‌های تروریستی بیرون آورد، بتواند به بقا و حضور خود در کشور عراق ادامه دهد. گفتنی است که در این امر ده‌ها تن از مقامات ارشد و حقوق‌دانان آمریکا از جمله رییس اسبق اف‌بی‌آی لوییس فری و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا ژنرال جیمز جونز به آنها کمک کرده‌اند. پس از اینکه آمریکا اعلام کرد که نیروهای خود را تا پایان سال از عراق خارج خواهد کرد، دولت عراق نیز اعلام کرد که اعضای این سازمان باید تا پایان سال 2011 خاک این کشور را ترک کنند.

پس از سقوط صدام، با میانجی‌گری آمریکا طبق توافق‌نامه‌ای 3400 نفر از اعضای این سازمان در اردوگاهی به نام اشرف در شمال شرقی عراق و تحت نظارت ارتش آمریکا مستقر شدند. کنترل این اردوگاه در سال 2009 به دولت عراق واگذار شد. سمیر شاکر سفیر عراق در آمریکا طی مصاحبه‌ای که تابستان امسال با فارین پالسی انجام داد، اظهار کرد که این سازمان خطرناک بوده و «چیزی جز یک فرقه نمی‌باشد.»

لازم به ذکر است که گروه مجاهدین خلق که سعی کرده است بین اسلام و مارکسیسم اجماعی یافته و آنها را با هم پیوند زند، در سال 1344 تاسیس گردید. در ابتدا آنها با رویکرد امام خمینی (ره) همراه شدند، اما پس از سقوط شاه راه خود را از انقلاب اسلامی جدا کرده و در نهایت به رژیم بعثی عراق پناه بردند. صدام حسین نیز در آن زمان از آنها در جنگ تحمیلی برای حمله به مرزهای ایران استفاده نمود.

این سازمان از زمان انقلاب تاکنون دست به عملیات‌ها و ترورهای شخصیتی زیادی زده است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و جمعی از یاران وی در سال 1360؛ بمب‌گذاری ساختمان نخست‌وزیری و به شهادت رساندن محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر در سال 1360؛ بمب‌گذاری در نماز جمعه و به شهادت رساندن آیت‌الله دستغیب شیرازی؛ ترور نافرجام رهبر انقلاب در مسجد ابوذر تهران در سال 1360؛ ترور امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در سال 1378.

      
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تهدید ترور از سوی مقامات آمریکایی گفت: این تهدید نیست، کمک به شوقی است. در پاسخ به افرادی که فکر می‌کنند با تهدیدها رعب بر ما حاکم می‌شود، می‌گویم خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینت، نصیب من بگردان.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی ظهر امروز در رزمایش 50 هزار نفری بسیجیان در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: حاصل حضور شما در منطقه ما سه حادثه مهم بود و از همه مهم‌تر اینکه هیمنه، سیطره و خوف از آمریکا و صهیونیست، سگ هاری که 50 سال با درنده خویی و حمله به منطقه و جهان اسلام در جهان اسلام خوف ایجاد کرد، شکسته شد.
وی با بیان اینکه ساختار پوشالی صهیونیست به دست دو سازمان کوچک شکست خورد، تصریح کرد: هیمنه صهیونیست و آمریکا به دست حزب‌الله به عنوان یک سازمان کوچک اما متوسل، مستحکم و متکی به ایمان و در سرزمین‌های محصور غزه به دست حماس فرو ریخت.
سلیمانی با تأکید بر اینکه امروز خوفی از آمریکا در دل ملت‌های مسلمان وجود ندارد، ابراز داشت: شما که با تجهیزات مدرن و هزینه گزاف آمدید، امروز نه با حرف‌های ما بلکه با آنچه در بین خودتان مطرح می‌شود، ببینید نتیجه جنگ‌های وحشیانه‌ای که انجام دادید و جنایتکاران گذشته را روسفید کردید، به غیر از شکست چه بود.
وی عنوان کرد: در لبنان به غیر از شکست شما چه اتفاقی روی داد، در فلسطین جز قدرتمندی و سربلندی مقاومت و شکست شما چه چیزی حاصل شد و در عراق کدام دستاورد شما محقق شد.
سلیمانی بیان داشت: در افغانستان به همان‌هایی که دیروز آنها را تروریست می‌دانستید و به این بهانه جنگ را به ملت افغانستان تحمیل کردید، متوسل شده‌اید و این توسل را انکار نمی‌کنید و با صدای بلند می‌گویید که در کوه‌ها به دنبال مذاکره با آنها هستید تا این چهارمین شکست خود در منطقه را در افغانستان تخفیف دهید.

*آمریکا با کدام پیشینه‌ای خاورمیانه را تهدید می‌کند؟
وی با طرح این پرسش که آمریکا با چه پیشینه‌ای قصد دارد، منطقه خاورمیانه را تهدید کند، اذعان داشت: آمریکا با لشکرکشی فزون‌تر از این آیا توان حمله دارد یا با توانی بالاتر از این که او را به ورشکستگی رسانده می‌خواهد حمله کند و آیا می‌تواند؟!
این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به هزینه‌های سنگین و شکست‌های مکرر آمریکایی‌ها در نقاط مختلف جهان از جمله خاورمیانه، افزود: نتیجه این همه هزینه غلط شما اعتراضی است که 99 درصد ملت آمریکا علیه شما یک درصد، انجام می‌دهند و چگونه ممکن است بتوانید این تهدیدها را عملی کنید؟

* 90 درصد ملت‌ها از آمریکا تنفر دارند
سلیمانی ابراز داشت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه موجب آگاهی اسلامی، ملی و مردمی در آحاد ملت‌های منطقه بود.
وی با اشاره به تمام مطالعات و نظرسنجی‌هایی که آمریکایی‌ها در هفت یا هشت سال گذشته انجام دادند، افزود: در تمام کشورهای اسلامی که دست‌پروده‌هایتان حاکم بودند و به سیاست‌های شما عمل می کردند و در کشورهای منطقه و خارج از منطقه میانگین تنفر از آمریکا 85 درصد بوده است و حدود 90 درصد ملت‌ها از شما تنفر دارند و ضد شما بودند و شما و سیاست‌هایتان را قبول نداشتند.
فرمانده سابق لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس بیان داشت: خودتان در نظرسنجی‌هایتان آورده‌اید که بر خلاف اینکه حکام ضددینی و دین‌ستیز را حاکم کردید، اما میزان گرایش به دین در کشورهای اسلامی در این دوران حرکت‌های ددمنشانه رو به فزونی است و مردم چهره و پوشش دینی و مذهب به خود گرفته‌اند که دلیل این امر مخالفت با شما بود.

همه این بیداری‌ها اسلامی است
سلیمانی با بیان اینکه رشدی از آگاهی دینی در ملت‌های منطقه به وجود آمده است،‌ ابراز داشت: تلاش می‌کنید این تحرک‌ها را بیداری اجتماعی بخوانید، اما این بیداری اسلامی است و در تمام این حرکت‌ها واضح بود و امروز نیز ثابت می‌شود.
وی گفت: این حرکت‌ها از مساجد شروع شد و به نمازهای جماعت میدان‌ها ختم شد، مانند همان حرکتی که در انقلاب ما بود.

*80 درصد دولت و پارلمان آینده مصر متعلق به مسلمانان است
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه هیچ حزبی به غیر از حزب اسلامی و راشد الغنوشی در تونس نبود که شما او را بیرون کردید، اظهار داشت: اما الغنوشی از تبعید برگشت و بر خلاف تمام تلاش‌های شما حزب اسلامی مورد توجه مردم قرار گرفت و بیش از 50 درصد آرا را از آن خود کرد.
وی با تأکید بر اینکه در مصر نیز این اتفاق می‌افتد، بیان داشت: بیش از 80 درصد دولت و پارلمان آینده مصر متعلق به مسلمانان است.
سلیمانی با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش است تا مصر را مانند عراق درگیر اختلاف‌های قومی و مذهبی کند، افزود: بر خلاف تمام این تلاش‌ها نیروهای اسلامی در مصر و یمن برنده انتخابات هستند و این امر قابل پیش‌بینی است و ذکاوت زیادی هم نمی‌خواهد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمام کشورها و دیکتاتورهای دست‌نشانده شما چه آنهایی که به ظاهر طرفدار انقلاب‌ها و چه آنهایی که خود را به راه دیگری زده‌اند، دستخوش این حوادث منطقه می‌شوند و تمام حکومت‌های کشورهای عربی یکی پس از دیگری به دست ملت‌ها ساقط می‌شوند.

* دیگر نمی‌توان کشوری را در یک خانواده خلاصه کرد
وی با تأکید بر اینکه این امر تحریکی نمی‌خواهد، زیرا بیداری در ملت‌ها به وجود آمده است و مردم خواهان اسلام هستند، اذعان داشت: دوره سرسپردگان به انتها رسیده است و قدرتمندترین‌ها و ظالم‌ترین‌های دولت‌ها فرو ریختند و بقیه آنها هم فرو می‌ریزند.
این یادگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: دیگر نمی‌توان یک کشور را در یک خانواده و یا عائله خلاصه کرد و آن دوره تمام شد.
سلیمانی عنوان کرد: این بیداری اسلامی، دستاورد مهمی است که در اثر آگاهی و 10 سال مبارزه با آمریکا و غرب روی داد و موجب شد تا انقلاب‌ها یکی پس از دیگری روی دهد.
وی با اشاره به اینکه امروز این بیداری و آگاهی فقط در منطقه خاورمیانه باقی نمی‌ماند، گفت: همان‌طور که امروز این بیداری و آگاهی به اروپا کشیده شده است، به ناچار سیاست‌های گذشته غرب دچار چالش اساسی و گرفتار خود در دوره طولانی می‌شود.

نظم جدید جهانی با محوریت عدالت و معنویت در حال شکل گیری است
سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز نظم جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است که پایه اصلی آن معنویت و عدالت است.
وی با بیان اینکه معنویت و عدالت رو به افزایش است، تصریح کرد: این دو رکن غرب را فرا می‌گیرد و فراتر از تفکر مذهبی است.
سلیمانی گفت: ملت ایران در آگاهی بخشیدن در این حرکت نقش بسیار بزرگی داشته است، چه فردی این را باور کند و یا باور نکند و هیچ اصراری بر تبلیغ این موضوع نداریم.
این یادگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: بدون الگوی منسجم، حقیقی و واقعیت ملموسی مانند انقلاب اسلامی و شخصیتی بزرگ مانند امام راحل که پایه‌گذار آن بود و خلف صالحی مانند امام خامنه‌ای که راه را با حکمت و قدرت تاکنون ادامه دادند و جهان اسلام را پیوسته آگاهی بخشیدند، امکان نداشت، چنین تحولی در منطقه شکل گیرد.
وی اظهار داشت: در دوره تاریکی که دولت‌ها با نام اسلام بر کشورهای اسلامی حکومت می‌کردند، نزدیک‌ترین ملت از نظر مذهب و جغرافیا یعنی ملت فلسطین و لبنان را در حصار قرار دادند و اول‌مرد نخست وزیر صهیونیست این حرف تاریخی زشت که بر پیشانی حکام عرب ماند را بیان کرد که کشورهای عربی برای نخستین بار از صهیونیست برای جنگ علیه سازمان عربی حمایت کردند.
فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس بیان داشت: در این دوره تاریک که امروز افق روشنایی آن آغاز شده است، رهبر ایران نقش دفاع و بیدار کننده بزرگ و مهمی را پیوسته در جهان اسلام ایفا کردند و بدون نقش آگاهی‌بخش و ایستادگی ایشان در مقابل ظلم و ظالم بزرگ شکل‌گیری چنین تحولی در منطقه امکان‌پذیر نبود.

*خدایا شهادت را نصیبم کن
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تهدید ترور از سوی مقامات آمریکایی گفت: در پاسخ به افرادی که فکر می‌کنند با تهدیدها رعب بر ما حاکم می‌شود می‌گویم، خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینت را نصیب من بگردان.
سلیمانی اظهار داشت: زمانی که امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود می‌فرماید "جان من فدای ملتم"، جان من به عنوان یک سرباز کوچک چه ارزشی دارد.
وی تصریح کرد: اگر میلیون‌ها نفر در راه آرمان‌هایی مانند دین، مذهب، ‌پیامبر و راه امام حسین (ع) که هر کدام به تنهایی افتخار شهادت دارد،‌ شهید شوند، ‌ارزشمند است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز داشت: این تهدید نیست، کمک به شوقی است، برای فرزند دورافتاده از مادر، هزاران نفر در شوق شهادت اشک می‌ریزند.
به گزارش فارس، سرلشکر سلیمانی پس از اینکه از هزاران بسیجی حاضر در رزمایش بسیجیان در کرمان خواست تا بر دعای وی آمین بگویند، بیان داشت: خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینت نصیب من بگردان.


      




برچسب ها : مذهبی  ,
      
یکی از لیدرهای جریان انحرافی در تلاش است یکی از مدیران میراث فرهنگی را بر خلاف نظر مراجع ذیصلاح، به مجموعه ریاست جمهوری منتقل کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، درحالی که قانون استخدام کشوری تصریح دارد هیچ مدیری حق تصدی سرپرستی یک مجموعه را بیش از 6 ماه ندارد، یکی از مدیران میراث فرهنگی 16 ماه است سرپرستی این اداره در استانی مهم را عهده‌دار است.

این فرد 35 ساله که به عنوان نیروی قراردادی کار معین با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری داشته، به دلیل ارتباط نزدیک با یکی از لیدرهای جریان انحرافی به پست مدیریت رسیده است.

وی آبان ماه سال گذشته به اسپانیا و اسفند ماه سال گذشته نیز به آلمان سفر کرده بود و در هفته گردشگری سال جاری که باید به روال معمول در محل مأموریت خود حضور می داشت و برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی را پیگیری می کرد، در ژاپن به سر می برد.

مدیر مذکور سال گذشته با مشاوره یک زن ایرانی مقیم آمریکا، با هزینه 13 میلیونی طرح گردشگردی شبانه در ... را اجرا کرد که به دلیل انتشار پوستر نامناسب و بروز برخی مسائل حاشیه ای از نهادهای نظارتی تذکر گرفت و برای کاهش تبعات این اقدام تامل برانگیز، مجبور شد مسئول روابط عمومی خود را عزل کند.

ترفند نامبرده برای گریز از عواقب مدیریت غیر قانونی اش بر مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان بزرگ محل خدمتش هم جالب توجه است؛ در حال حاضر نامه‌های رسمی مربوط به این اداره، توسط یکی از معاونین مدیر کل امضاء می شود!

اواخر سال 89 مراجع ذیصلاح بر لزوم برکناری نامبرده تأکید و او را به دلیل تخلفات عدیده و سوءسابقه، فاقد صلاحیت تصدی پست مدیریتی معرفی کردند اما پس از تصمیم مسئولان سازمان میراث فرهنگ به برکناری این فرد، شنیده‌ها از احتمال واگذاری مسئولیتی در نهاد ریاست جمهوری به وی حکایت دارد.



برچسب ها : بین الملل  ,
      
این روزها در بسیاری از نقاط جهان مردم در خیابان ها نظر خود را پیرامون آرمان ها و حاکمیت خود بیان می دارند. در برخی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا این اعلام نظرات به تغییر حکومت منجر شده است.
به گزارش خبرنگار وبلاگستان مشرق، نویسنده وبلاگ "سلام رهبر" در آخرین مطلب خود نوشت: این روزها در بسیاری از نقاط جهان مردم در خیابان ها نظر خود را پیرامون آرمان ها و حاکمیت خود بیان می دارند. در برخی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا این اعلام نظرات به تغییر حکومت منجر شده است. در غرب نیز هیمنه ایدئولوژی های اقتصادی و سرمایه داری آزاد و غیر انسانی در حال خورد شدن است. اما همزمانی دو مدل اعلام نظر قابلیت تطبیق و تامل دارد. جنبش اعتراضی وال استریت در غرب و جنبش حمایت از رهبری در کرمانشاه و ایران اسلامی.
بدون توضیح اضافه این دو فضا را و تفاوت های آنرا از دریچه دوربین می بینیم تا مشخص شود کدام آرمان روبه کمال است و کدام ایدئولوژی روبه سقوط !

عکس های معترضان وال استریت در آمریکا






























حال اظهار نظر مردم کرمانشاه را نسبت به آرمان ها و حاکمیتشان از دریچه دوربین می بینیم

















این است تفاوت دو آرمان ، دو نوع حاکمیت !

      
رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا را به سبب نارضایتی مردم این کشور از اوضاع اقتصادی بسیار دشوار و تنگاتنگ ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: "باراک اوباما" روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "ABC" در اظهاراتی اعلام کرد: «من مطمئن هستم که انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، بسیار سخت خواهد بود، زیرا مردم از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور ناراضی‌اند.»
وی افزود: «من تضمین می‌کنم که انتخابات 2012 بسیار سخت و تنگاتنگ خواهد بود زیرا اقتصاد آمریکا هنوز به وضعیت مطلوبی نرسیده است؛ حتی اگر من فکر کنم که کارهایی که ما انجام داده‌ایم خوب بوده‌اند، اما ما هنوز شرایط دشواری را پیش رو داریم.»
اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی صورت می گیرد که محبوبیت مردمی اوباما به سبب بحران اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری که از تابستان گذشته تاکنون به 9.1 درصد رسیده، کاهش یافته است.
باراک اوباما در ادامه خاطرنشان کرد: «انتخابات 2012 انتخاباتی سخت اما در عین حال بسیار مهم برای آمریکائی‌هاست. من امیدوارم که همه به مباحثاتی که در این خصوص انجام خواهد شد، توجه کنند، زیرا این انتخابات نه تنها سرنوشت 4 سال آینده کشور را مشخص می‌کند، بلکه بر وقایع و اتفاقاتی که ظرف 20 یا 30 آینده رقم خواهند خورد، نیز تأثیر خواهد گذاشت.»
اوباما همچنین در گفت‌وگویی با سایت‌های اینترنتی یاهو و شبکه ABC درباره نتایج نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا مبتنی بر اینکه 55 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که وی تنها به مدت یک دوره رئیس‌جمهور آمریکاست و برای دور بعدی رئیس‌جمهور نخواهد شد، گفت که این نظر مردم را که از اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور نشأت می‌گیرد، کاملا می‌پذیرد.
باراک اوباما در سال 2009 پس از عهده‌دار شدن ریاست جمهوری آمریکا تلاش بسیاری برای به جریان انداختن بسته محرک اقتصادی 800 میلیارد دلاری کرد، اما این بسته اقتصادی نه تنها نتوانست تغییری در وضعیت اقتصادی آمریکا ایجاد کند بلکه هر روز نیز وضعیت اقتصادی در این کشور رو به زوال گذاشته است و همین امر به کاهش بی سابقه محبوبیت اوباما در میان مردم آمریکا منجر شده است.
در حال حاضر نگرانی‌های بسیاری در رابطه با وضعیت بیکاری در آمریکا وجود دارد و این احتمال نیز مطرح است که این کشور بار دیگر در رکود اقتصادی دیگری غرق شود. هم اکنون نرخ بیکاری در آمریکا از 9 درصد گذشته است و اقتصاددانان در این کشور هشدار داده‌اند که احتمال افزایش بی‌سابقه این میزان نیز وجود دارد.

بسیاری از جمهوریخواهان در آمریکا سیاست‌های بودجه‌ای اوباما را مسئول وضعیت اقتصادی آشفته آمریکا می دانند و معتقدند که این سیاست‌ها بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید در این کشور را تضعیف کرده است.




برچسب ها : بین الملل  ,
      
خبرنگار عراقی پرتاب کننده‌ کفش به جرج بوش، از جمع آوری میلیون ها امضا از نقاط مختلف عراق برای محاکمه و معرفی جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا بعنوان جنایتکار جنگی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، "منتظر الزیدی" خبرنگاری عراقی که‌ در جریان کنفرانس مطبوعاتی نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا در بغداد ، کفش های خود را به‌ سمت "جورج بوش" رئیس جمهور وقت آمریکا پرتاب کرده‌ بود در گفت‌وگو با فارس در بغداد، از جمع آوری میلیونها امضاء برای محاکمه‌ بوش به‌ عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌ بین المللی لاهه‌ خبر داد.

*بوش باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود

وی اظهارداشت: موسسه‌ قربانیان اشغالگران آمریکایی ، هم اکنون مشغول جمع آوری میلیونها امضاء از مردم عراق در نقاط مختلف کشور ، برای محاکمه‌ و معرفی جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا به‌ عنوان جنایتکار جنگی است.

الزیدی با تاکید بر اینکه‌ بوش و مقامات وقت آمریکا باید تاوان جنایتی را که‌ علیه‌ مردم عراق و افغانستان مرتکب شده‌، پس دهند ،گفت: نیروهای اشغالگر در مدت اقامت 8 ساله‌ خود در عراق ، به‌ طور مستقیم صدها هزار تن از غیر نظامیان عراقی در شهرهای نجف کربلا فلوجه‌ الانبار را کشته‌ و به‌ طور غیر مستقیم نیز عامل قتل میلیونها عراقی شده‌اند.

*تنها هدف غرب و آمریکا در عراق استعمار این کشور اسلامی است

آغاز کننده انتفاضه‌ کفش در عراق ، ادعای کشورهای غربی و آمریکا برای آزاد سازی ملت های خاورمیانه‌ و آفریقا را "دروغ" خواند و تصریح کرد: همانطور که‌ در عراق و افغانستان دیدیم ، تنها هدف غرب و آمریکا ، استعمار کشورهای اسلامی و تاراج ثروت و سامان آنها است. این کشورها هیچ وقت قاصد آزادی و حقوق بشر نبوده‌ و بلکه‌ خود یکی از اصلی ترین ناقضان حقوق بشر و توافقنامه‌های حقوقی هستند.

‌وی خاطرنشان کرد: هم اکنون موسسه‌ قربانیان بدست اشغالگران آمریکایی را تاسیس کرده‌ام و در آن موسسه‌ با همه‌ خانواده‌ قربانیان تماس گرفته‌ و قرار است امضاء آنها را به‌ دادگاه‌ لاهه‌ عرضه‌ کنیم و از این دادگاه‌ بخواهیم بوش را به‌ عنوان جنایتکار جنگی به‌ پای میز محاکمه‌ بکشاند.

*دادگاه لاهه باید فوراً حکم دستگیری بوش را صادر کند


الزیدی ضمن مخالفت کامل با حضور مربیان آمریکایی در خاک عراق ، در همین حال عدم اعطای مصونیت قضایی به‌ این نیروها را پیروزی ارزشمندی برای گروهای سیاسی تلقی کرد و گفت: اعطای مصونیت قضایی در گذشته‌ به‌ نیروهای آمریکایی یکی از دلایل اصلی وحشی گری آنها در عراق بود ، زیرا این نظامیان هر کاری که‌ انجام می دادند توسط دادگاهای عراقی جریمه‌ و محاکمه‌ نمی شدند بلکه‌ به‌ کشور خود بازگردانده‌ شده‌ و در آنجا در یک دادگاه‌ نمایشی ، تبرئه‌ می شدند.

خبرنگار عراقی که‌ با پرتاب کفش های خود به‌ سمت رئیس جمهور آمریکا ، برای مدتها سر تیتر اخبار روزنامه‌ها و خبرگزاری های جهانی بود، تاکید کرد: از تلاش های خود برای به‌ محاکمه‌ کشاندن بوش به‌ عنوان جنایتکار جنگی به‌ هیچ وجه‌ دلسرد نشده‌ ام؛ زیرا دلایل لازم برای این کار در اختیار دارم و اگر دادگاه‌ لاهه واقعا بی طرف باشد باید با ارائه‌ این مدارک فورا حکم دستگیری وی را صادر کند.




برچسب ها : بین الملل  ,
      
نویت گینگریچ در مصاحبه اخیر خود با فاکس‌نیوز اعلام کرد آمریکا برای براندازی حکومت ایران باید دست به افزایش اقدامات غیر خشن از جمله تاسیس شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی بزند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، نویت گینگریچ، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا، در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز بیان داشت: «ما باید به فکر جایگزین کردن رژیم ایران باشیم. ایران یک حکومت خطرناک است و به شدت متعهد به نابودی اسرائیل و خارج ساختن ما از خاورمیانه است.»

وی با مطرح کردن ادعای پوچ آمریکا مبنی بر ترور سفیر عربستان در آمریکا گفت: «ایران بارها و بارها به ایالات متحده اهانت کرده است. این حقیقت که آنها احساس می‌کنند می‌توانند در ایالات متحده دست به ترور بزنند، نشان‌دهنده این است که آنها چقدر دولت اوباما را حقیر دانسته‌اند.»

از آنجا که گرفتن آلزایمر در مورد جنایت‌های مختلف آمریکا و ارائه تهمت‌های بی‌پایه و اساس به کشورهای دیگر نزد مقامات آمریکایی امری متداول و موروثی است، این کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا نیز در ادامه افزود: «لذا من فکر می‌کنم که باید همانند ریگان که در برابر جماهیر شوروی دارای یک خط مشی بود دارای خط مشی استفاده از هر نوع روش غیرخشن باشیم تا از طریق آن این دیکتاتوری را تحلیل برده و جایگزین کنیم زیرا که هیچ گاه در امان نخواهیم بود. تا وقتی که دیکتاتوری ایران فعالانه سعی در کسب سلاح‌های هسته‌ای دارد و فعالانه برای کشتن مردم در ایالات متحده برنامه‌ریزی می‌کند ما هیچ گاه در دنیایی ایمن زندگی نخواهیم کرد.»

وی همچنین در خصوص تلاش‌های آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: «تحریم کوچک‌ترین اقدام درستی است که می‌توان انجام داد. ما باید به طور فعالانه تمامی گروه‌های مخالف در ایران را حمایت مالی کنیم. به کار‌هایی که ریگان، تاچر، و پاپ ژان پل دوم انجام دادند نگاه کنید. آنها از تمامی زوایا فشار می‌آوردند ــ فشار روانی، فشار اطلاعاتی، فشار اقتصادی، کمک به سازماندهی مخالفان، تجهیز منابع و امکانات آنها، و مثلاً ایجاد یک رادیو ایران آزاد، تلویزیون ایران آزاد، اینترنت ایران آزاد.»

وی با بیان اینکه ایران دشمن قسم‌خورده آمریکاست تصریح کرد: «برای بی‌ثبات کردن و در نهایت جایگزین کردن این دیکتاتوری، کارهای بسیار زیادی می‌توان انجام داد، و اشتباه است اگر بخواهیم همانند اوباما راهی برای معامله با آنها پیدا کنیم، چرا که آنها در نهایت آشتی‌پذیر نخواهند بود. آنها دشمنان قسم‌خورده ما هستند.»




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      
   1   2   3   4   5   >>   >