یکی از رسانه های نزدیک به حزب الله لبنان با انتشار گزارشی اعلام کرد که همزمان با افزایش تهدیدات علیه ایران، حزب الله در نهایت آمادگی برای انتقام گیری از اسرائیل قرار دارد و این حمله، زمینه نابودی اسرائیل است.

به گزارش گروه بین الملل مشرق به نقل از رونامه لبنانی "السفیر"، "نیکولاس بلانفورد" نویسنده کتاب "جنود الله، مبارزه سی ساله حزب الله لبنان با اسرائیل" در مقاله ای نوشت که در حالی که چالش ها علیه برنامه هسته ای ایران تشدید شده است، به نظر می رسد حزب الله در نهایت آمادگی برای انتقام گرفتن از اسرائیل در حمله به ایران قرار دارد.

وی در گزارش خود تأکید کرد که عصر یک روز شنبه در ماه های اخیر، رادارهای وابسته به فرانسوی ها در نیروهای یونیفل یک هواپیمای جاسوسی اسرائیلی را رصد کردند که حریم هوایی لبنان را نقض کرده و به گشت زنی در آسمان این کشور مشغول بود؛ طبق معمول آنها توجهی به این موضوع نکردند اما هنگامی که این هواپیما به بالای منطقه وادی الحجیر رسید، ناگهان از رادار محو شد، فرانسوی ها از این موضوع غافلگیر شده و موضوع را از ارتش جویا شدند، اما جست وجوها برای یافتن این هواپیما بی فایده بود.

وی در این گزارش تأکید می کند، کسی به یاد ندارد آخرین باری که یک هواپیمای شناسایی اسرائیل خود به خود از کار افتاده باشد، چه موقعی است، اسرائیلی ها هیچ اظهار نظری در این زمینه نکردند و حزب الله هم همین طور. اما نیروهای یونفیل همچنان نسبت به این موضوع در حیرت هستند و احتمال می دهند که حزب الله به فناوریی دست یافته که می تواند این هواپیماها را با ابزار های الکترونیک از کار بیندازد.

بلانفورد در ادامه، به گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران اشاره کرده و آن را شدیدترین گزارش آژانس نامید.

این گزارش می افزاید: از سوی دیگر فعالیت ها و تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران و واکنش های ایران در قبال این تهدید نیز قابل توجه بود، ایران تهدید کرد که کوچکترین اقدامی علیه ایران از سوی اسرائیل ویرانی سرزمین های اشغالی را به دنبال خواهد داشت.

وی می افزاید: بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقاد هستند که این طرح شامل حملات حزب الله لبنان علیه اسرائیل نیز می شود، این موضوع با پرتاب هزاران موشک دوربرد به اسرائیل نیز قابل اجراست که به این ترتیب برای اولین بار از سال 1948 رژیم عبری به خط مقدم درگیری تبدیل می شود.

این گزارش تصریح کرد که آمادگی حزب الله لبنان در روزهای اخیر به شکل زیادی افزایش یافته است، همچنین عملیات آموزشی و تمرین های این حزب نیز در داخل پادگاه های مخفی در منطقه بقاع افزایش پیدا کرده است، به گونه ای که عناصر این حزب در کوهستان های صعب العبور پیاده روی می کنند و آموزش های نظامی در مورد نحوه حمل سلاح را می گذرانند.

این تحلیلگر می افزاید: حزب الله لبنان هرگز از توانمندی های نظامی خود پرده بر نمی دارد، اما گزارش های اطلاعاتی حاکی از این است که این حزب بیش از 50 هزار موشک در اختیار دارد، آنها همچنین موشک های رهگیر دارند که می تواند تل آویو را هدف قرار دهد.

نویسنده این کتاب، حزب الله را قوی ترین قدرت نظامی غیردولتی با توانمندی های خارق العاده در جهان می داند و تأکید می کند که این حزب احتمالاً در واکنش به حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران وارد عمل شده و به سرزمین های اشغالی حمله کند. البته مقامات این حزب زیاد از واکنش های احتمالی حزب در زمینه حمله احتمالی به ایران سخن نگفته اند، اما سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفته است که نه آمریکا و نه اسرائیل در وضعی نیستند که بتوانند حمله جدیدی را در خاورمیانه آغاز کنند.

وی پیش بینی های رسانه ای در مورد حمله به ایران را تنها برای ترساندن این کشور دانست.

این گزارش در پایان تصریح می کند: در این میان اعضای حزب الله به آموزش های نظامی خود ادامه می دهند و درگیری آینده با اسرائیل را در برنامه های خود قرار داده اند.

یکی از عناصر حزب الله در این باره می گوید: به ایران حمله کنید، نتایج آن بسیار وخیم است، این حمله به معنی نابودی اسرائیل خواهد بود.

 




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,