سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :90
بازدید دیروز :95
کل بازدید :300490
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 3:45 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید، تهدیدهای مطرح‌شده از سوی اسرائیل مبنی بر حمله به ایران، تنها جنگ روانی است.


سید حسن نصرالله در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه خبری العالم گفت: "امروز رژیم صهیونیستی از هر زمان دیگری ضعیف‌تر است و تهدیدهای آن مبنی بر حمله به ایران چیزی جز جنگ روانی نیست."

امریکا، اسرائیل، و شماری دیگر از متحدان آن‌ها، ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای‌اش متهم کرده‌اند. 

امریکا و اتحادیه اروپا نیز از این ادعا به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و بین‌المللی علیه تهران برای متوقف کردن برنامه انرژی هسته‌ای‌اش استفاده کرده‌اند.

واشنگتن و تل‌آویو همچنین بارها تهران را به حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای‌اش تهدید کرده‌اند.

این در حالی است که، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های مکرر از ایران، هرگز مدرکی که نشان دهنده انحراف برنامه انرژی اتمی تهران به سوی تولید سلاح اتمی باشد، پیدا نکرده است.

ایران می‌گوید که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز برخوردار است.

در همین حال، باور گسترده بر این است که رژیم اسرائیل، خود، بین 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. تل آویو سیاست ابهام هسته‌ای را در دستور کار خود قرار داده است و اجازه نمی‌دهد مراکز هسته‌ای‌اش مورد بازرسی آژانس‌های نظارتی بین‌المللی قرار گیرد.


      

یک سرباز سابق رژیم اسرائیل اعلام کرده است می‌خواهد با نفی تابعیت اسرائیلی‌اش به یکی از اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در کرانه باختری نقل مکان کند.


آندره پشانیچنیکوف 23 ساله که از مهاجران یهودی تاجیکستان است تصریح کرد قصد دارد در اردوگاه الدهیشه در نزدیکی بیت لحم زندگی کند؛ جایی که در آن به عنوان یک پیشخدمت و کارگر ساختمانی فعالیت کرده بود.

وی در حال حاضر به مدت 2 ماه به اروپا سفر کرده است و قصد دارد پس از بازگشت به کرانه باختری نقل مکان کند.

پشانیچنیکوف وقتی هنوز در ارتش اسرائیل خدمت می‌کرد، زیر سوال بردن سیاست‌های رژیم تل آویو در قبال فلسطینیان را آغاز کرد.

وی در گفت‌وگو با اسوشیتدپرس خاطرنشان کرد:"من از صهیونیسم متنفرم و می‌خواهم بخشی از مقاومت فلسطین باشم. من از سایر اسرائیلی‌هایی که از وجود کشور فلسطین حمایت می‌کنند نیز می‌خواهم همین‌گونه عمل کنند به کرانه باختری یا غزه بیایند و مثل فلسطینی‌ها زندگی کنند.


      

امام صادق سلام الله علیه :


مَن آمَنَ بِنا و صَدَّقَ حَدیثَنا وَانتَظَرَ أمرَنا کانَ کَمَن قُتِلَ تَحتَ رایَةِ القائِمِ؛


 

آن که به ما ایمان آورَد و سخن ما را تصدیق کند و منتظر امر [فرج] ما باشد، همچون کسى است که زیر پرچم قائم به شهادت برسد

                                                                بحارالأنوار: ج 27، ص 138 


      

علی اکبر صالحی با اشاره به دیدگاه تهران درباره حل موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بر اساس راه حل مرضی‌الطرفین، بر استمرار این رویکرد در اجلاس مسکو تاکید کرده است.


علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست همسایگان نزدیک و دور افغانستان با گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن مروری بر روابط دو کشور، دیدگاه تهران در خصوص حل موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بر اساس راه حل مرضی‌الطرفین را مورد اشاره قرار داد و با توجه به اجلاس آتی جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در مسکو، بر استمرار این رویکرد در این اجلاس تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار شرایط موجود را فرصت مناسبی برای حل و فصل موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد، گفت‌وگوهای مسکو با موفقیت برگزار شود.

ایران و گروه 1+5 طی آخرین دور مذاکرات خود در بغداد توافق کردند که معاونان و کارشناسان دستور کار مشخصی را پیش از دور سوم مذاکرات 18 و 19 ژوئن (29 و 30 خرداد) مسکو آماده کنند. 

با این وجود نمایندگان گروه 1+5 تاکنون درخواست ایران برای شرکت در این نشست‌های کارشناسی را نادیده گرفته‌اند؛ اقدامی که موجب شد تهران هشدار دهد که این پا پس کشیدن گروه 5+1 بر روند کل مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت.

با این وجود سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه (24 خرداد) با سفر به تهران در دیدار با همتای ایرانی خود، تاکید کرد که حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مسکو با توجه به نقش موثر این کشور ضروری است.

پیش از این نیز کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود، شش قدرت جهانی آماده گفت‌وگو در مورد پیشنهاد پنج محوری ایران در مذاکرات آتی در مسکو هستند.

اشتون روز 22 خرداد، (11 ژوئن) در یک گفت‌وگوی تلفنی با سعید جلیلی، دبیر عالی شورای امنیت ملی ایران گفت، گروه 1+5 ( انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و امریکا بعلاوه آلمان) آماده مذاکره در مورد پیشنهاد ایران است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات آتی در مسکو، ابراز امیدواری کرد دو طرف بتوانند بر پایه پیشنهاد ایران و بسته 1+5 زمینه‌های مشترکی را پیدا کنند.


      

روزنامه ینی مساوات، پرتیراژترین روزنامه جمهوری آذربایجان نوشت، آنار بایراملی خبرنگار محلی صداوسیما در باکو با اتهام ساختگی به دو سال حبس محکوم شده است.


این روزنامه در جدیدترین شماره خود با تاکید بر این‌که آنار بایراملی انسانی مومن، پاک‌سرشت و خداشناس است نوشت، وی تنها به خاطر فعالیت خبرنگاری در تلویزیون سحر و به ناحق به دو سال زندان محکوم شده است.

ینی مساوات با اشاره به این‌که سازمان عفو بین‌الملل آنار بایراملی را زندانی وجدان خوانده است افزود: "سردمدارن بدون توجه به اصول انسانی، با استفاده از حربه مواد مخدر، یکایک آزاداندیشان را روانه سلول‌های انفرادی و زندان می‌کنند."

این روزنامه مخالف دولت جمهوری آذربایجان همچنین با متهم کردن باکو به گروگان گرفتن شهروندان خود نوشت: "حبس آنار بایراملی پیش‌درآمدی بر تیرگی مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان است."

ینی مساوات با تاکید بر این‌که رژیم باکو با استفاده ار روش‌های دوران قرون وسطا، چرخه تولید زندانیان وجدان در جمهوری آذربابجان را ایجاد کرده است، نوشت: "مهمان حسین‌اف، وبلاگ‌ساز و خبرنگار موسسه امنیت و آزادی گزارشگران نیز با سفارش مقامات بالا و به علت ناخرسندی آن‌ها از اطلاع‌رسانی موسسه امنیت و آزادی گزارشگران از واقعیات موجود جمهوری آذربایجان اخیراً بازداشت شده بود." وی امروز آزاد شد.

پیش از این ده‌ها تشکل و نهاد بین‌المللی از وجود فضای اختناق علیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در جمهوری آذربایجان انتقاد کرده‌اند. 

در همین حال، خبرگزاری آلمان در گزارشی اتهامات وارده به آنار بایراملی را سیاسی خواند.

این خبرگزاری به نقل از ائلدار بایراملی، برادر آنار، اتهامات وارده را "ساختگی و سیاسی" خواند و نوشت، در اعتراض به حکم صادره، به دادگاه تجدیدنظر مراجعه خواهد شد.

خبرگزاری آلمان در گزارش خود همچنین نوشت، محمد حسینی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز اتهام خبرنگار محلی شبکه تلویزیونی سحر در باکو را واهی خوانده و از جمهوری آذربایجان خواست با این‌گونه بهانه‌های "بی‌مورد" با خبرنگاران ایران برخورد نکند.

برخی از نشریات آلمان نیز نوشتند، گزارشگر ویژه مجمع پارلمانی شورای اروپا درخصوص جمهوری آذربایجان در گزارش آتی خود مقابله با آزادی بیان و حبس خبرنگاران در این کشور به بهانه واهی را محکوم خواهد کرد.


      

یک منبع قضایی بحرین می‌گوید، دادگاه تجدید نظر 9 پزشک را به اتهام شرکت در تظاهرات ضد دولتی علیه رژیم آل خلیفه به پنج سال زندان محکوم کرده است. 


این منبع افزود، دادگاه همچنین روز پنج‌شنبه (25 خرداد، 14 ژوئن) 9 تن دیگر از کارکنان بخش پزشکی را تبرئه کرد. 

این 18 نفر از کارکنان بخش پزشکی در میان 20 پزشک و پرستار متهم مجتمع بیمارستانی سلمانیه منامه هستند که مارس سال گذشته هدف هجوم نیروهای رژیم آل‌خلیفه قرار گرفت. 

این منبع آگاه قضایی در ادامه گفت که دو تن دیگر از این تعداد پرسنل مورد فرجام‌خواهی قرار نگرفتند. 

20 پزشک و پرستار بحرینی در ابتدا از سوی یک شبه دادگاه نظامی به پنج تا 15 سال زندان محکوم شدند، اما در پی رد اعترافات آن‌ها از سوی دادستان عمومی، این افراد در دادگاهی غیرنظامی حضور یافتند. دادستان عمومی بحرین می‌گوید این افراد زیر شکنجه اعتراف کرده بودند.

این گروه به اشغال بیمارستان، استفاده غیرقانونی از داروها برای مجروحین در اعتراضات و همچنین شرکت در تظاهرات ضد دولتی متهم هستند. 

حکم این دادگاه روز پنج‌شنبه در حالی صادر شد که نیروهای رژیم منامه به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز در بحرین ادامه می‌دهند. 

بر پایه گزارش‌ها یک مرد به همراه پسربچه پنج ساله خود هنگام شلیک نیروهای امنیتی در منطقه‌ای که وی در روستای دیر سرگرم فروختن ماهی بود، مجروح شدند. 

تظاهرکنندگان بحرینی، حمد بن عیسی آل‌ خلیفه، حاکم این کشور را مسئول کشتار معترضان در جریان تظاهرات مختلفی می‌دانند که از فوریه سال 2011 آغاز شده است و تا کنون نیز ادامه دارد.


      

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا به شیمون پرز، رییس رژیم اسراییل که بر کشتار زنان و کودکان توسط نیروهای اسراییلی طی دهه‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی نظارت داشته مدال "آزادی" اعطا کرده است.


اوباما روز چهارشنبه (24 خرداد) طی ضیافت شامی در کاخ سفید، به پرز 88 ساله بالاترین نشان افتخار غیرنظامی در امریکا را اعطا کرد.

اوباما طی این مراسم که همچنین میزبان بیل کلینتون، رییس جمهور پیشین امریکا بود گفت: "هیچ فردی تاکنون به اندازه شیمون پرز، دوستمان، رهبری که امشب قابل افتخار ماست، طی سالیال سال برای ایجاد ائتلاف بینمان تلاش نکرده است."

اوباما همچنین بیان کرد که "پیوندها" میان امریکا و رژیم اسراییل "ناگسستنی" و "غیرقابل مذاکره" است.

رییس رژیم اسراییل چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نوامبر 2012 توسط اوباما مدال افتخار را دریافت کرد.

وی به رییس جمهور امریکا گفت: "تو یک دوستی پایدار را برای اسراییل موجب شده‌ای."

این مراسم اعطای نشان افتخار به این چهره اسراییلی دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که هواپیماهای اسراییلی به نوار غزه حمله و سه فلسطینی را زخمی کردند.

رژیم اسراییل به طور مداوم به سرزمین‌های اشغالی از زمین و هوا حمله می‌کند.

رژیم تل‌آویو همچنین حقوق اساسی حدود 1.7 میلیون تن از جمله آزادی تحرک و حق زندگی، کار، بهداشت و تحصیل مناسب را سلب کرده است.


      

به گزارش پرس تی‌وی، یک تاریخدان برجسته امریکایی می‌گوید، روسیه به جنگی احتمالی در سوریه که مقامات اسراییلی، ناتو و امریکا آن را مطرح می‌کنند پاسخ خواهد داد. 



وبستر گریفین تارپلی، به اظهارات ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا و آندرس فوگه راسموسن، دبیرکل ناتو اشاره کرد که سوریه و بوسنی را با یکدیگر مقایسه کرده و گفت، "این مفهوم آشکار است که ناتو ممکن است خارج از شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی یک‌چانبه اقدام به حملات بمباران کند."

تارپلی گفت: "پاسخ به آن کاملا بلافاصله صورت گرفت،" و به گزارش‌های رسانه‌های روسی اشاره کرد مبنی بر این که ولادیمیر پوتین در واکنش به این اظهارات با صدور دستور به دو بخش روسی ـ بخش سربازان چترباز و پیاده نظام به علاوه گردان‌های "اسپتسناز" مستقر در "طارطوس" سوریه دستور داده است تا برای یک مقابله محتمل آماده شوند.

وی گفت: "در هر زمانی، دولت مشروع سوریه می‌تواند این نیروهای روسی را تقاضا کند و این نقض هیچ یک از قوانین بین‌المللی نیست."

در همین حال این تاریخدان امریکایی گفت، تل‌آویو از چنین موضوعاتی برای استفاده ممکن از "سلاح‌های شیمیایی علیه زنان، مردان و کودکان" توسط دولت سوریه بهره می‌برد و از آن به عنوان بهانه‌ای برای توجیه تجاوز نظامی احتمالی به سوریه استفاده می‌کند؛ حتی اگر معنای آن کشیدن ماشه یک کشمکش بزرگ‌تر در سراسر این منطقه باشد.

تارپلی بیان کرد که تندروهای وهابی عربستان سعودی جنگ "با به نوعی کودتای داخلی" را هدایت خواهند کرد و در کشتار علوی‌های شیعه مسلمان و مسیحیان دست خواهند داشت.

انتظار می‌رود این امر موجب اعتراض واتیکان شود اما کاخ سفید این به اصطلاح "بهار واتیکان" را پیش‌بینی کرده است؛ حمله به واتیکان برای سکوب واکنش "دریای مقدس".

منبع :پرس تی وی


      

حماس می‌گوید گزارش اخیر درباره حمله مرگبار نیروهای رژیم اسرائیل به کشتی ماوی مرمره در سال 2010 ثابت می‌کند این حمله "جنایتی علیه بشریت" بوده است.



اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت مردمی حماس روز چهارشنبه (24 خرداد، 13 ژوئن) در سخنانی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد:"این گزارش اثبات کرد آن‌چه جهانیان در رابطه با حادثه کشتی (ماوی) مرمره می‎گویند این است که این اقدام جنایتی بر ضد بشریت و دزدی دریایی اشغال‌گران اسرائیلی است."

نتیجه یک تحقیق درباره این حادثه که 13 ژوئن در قالب یک گزارش منتشر شد، از "کاستی‌های اساسی و قابل توجه" سران رژیم اسرائیل در هدایت تهاجم سال 2010 حکایت می‌کند.

کماندوهای نیروی دریایی رژیم اسرائیل 31 می 2010 از قایق و بالگرد به کاروان دریایی آزادی غزه حمله کردند. این کاروان دریایی که از 6 کشتی تشکیل شده بود با هدف شکست محاصره چندین ساله نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل، به این منطقه سفر کرد و در حالی از سوی نیروهای رژیم اسرائیل مورد حمله قرار گرفت که در آب‌های بین‌المللی قرار داشت.

در این حمله 9 شهروند ترکیه‎ای جان خود را از دست دادند. این حمله از سوی شورای امنیت سازمان ملل محکوم شد و این شورا رژیم اسرائیل را برای کاهش اندک محاصره این منطقه محروم تحت فشار قرار داد.

اما نتایج یک تحقیق که اخیرا از سوی یک گروه دیده بان اسرائیلی صورت گرفته، از تشخیص و ارزیابی ضعیف بنیامین نتانیاهو از این حمله حکایت می‌کند.

میچا لیندن اشتراوس، ناظر گروه دیده‎بان مذکور در این گزارش 153 صفحه‎ای آورده است:"در روند تصمیم گیری که تحت هدایت و نظارت بنیامین نتانیاهو نخست وزیراسرائیل صورت گرفت، نقائص اساسی و قابل توجهی مشهود است."

بر اساس این گزارش :"با وجود این‌که مقام‌های عالی‌رتبه سیاسی، نظامی و اطلاعاتی ( اسرائیل) از تفاوت کاروان دریایی ترکیه با سایر کاروان‌های دریایی آگاهی داشتند، روند تصمیم گیری نخست وزیر اسرائیل در این مورد بدون بهره‎ گیری از یک کار گروهی منظم، هماهنگ و مستند انجام شد."

در ادامه این گزارش با اشاره به کشتی ترکیه‎ای که 9 تبعه این کشور در آن به قتل رسیدند، آمده است نتانیاهو نتوانست "درک کند که توقف اجباری این کاروان دریایی به عنوان جرقه آغاز درگیری خشونت آمیز در عرشه ماوی مرمره محسوب می‌شود."

نتایج این تحقیق با موضع نخست وزیر رژیم اسرائیل در تناقض قرار دارد. نتانیاهو ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای اسرائیلی در این زمینه، از اقدام خود در خصوص نحوه اداره امور مربوط به این حمله دفاع کرد.

روابط رژیم اسرائیل و ترکیه از زمان تهاجم سال 2010 به کشتی ماوی مرمره با تنش جدی مواجه شده است. تل آویو از پذیرش درخواست آنکارا برای عذرخواهی رسمی از خانواده‎های قربانیان این حمله و پرداخت غرامت به آن‌ها خودداری کرده است.

منبع:پرس تی وی


      

وزارت دادگستری مصر با صدور حکمی، دست نیروهای پلیس و اطلاعات این کشور را برای بازداشت معترضان مصری باز گذاشته است.


بنا براین حکم، نیروهای پلیس برای بازداشت معترضان صلح‌جو وغیرنظامیان مظنون به طیف وسیعی از جرایم، اختیارات بیش‌تری خواهند داشت.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری مصر روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:" وزیر دادگستری به افسران کادر وغیر کادر پلیس و اطلاعات، مجوز قانونی می‌دهد تا شهروندان غیرنظامی را که در فعالیت‌های جنایی مشارکت داشته‌اند، بازداشت کند."

با صدور این حکم، قانون 31 ساله وضعیت فوق‎العاده حاکم بر مصر که دو هفته پیش لغو شده بود بار دیگر احیا شد. این حکم سرکوب هر آن‌چه را که مقاومت علیه مقام‌های دولتی، اخلال در روند ترافیک، تخریب ساختمان‌ها، ضربه زدن به امینت داخلی و خارجی کشور تلقی می‌شود و یا دیگر اقداماتی که موجب نارضایتی مقام‌های شورای‌عالی نیروهای مسلح مصر است، در بر می‌گیرد.

بنابر این گزارش، این حکم تازمان تدوین قانون اساسی جدید مصر پابرجا خواهد بود.

یک مقام امنیتی مصر که خواست نامش فاش نشود، در همین خصوص گفت، این حکم به نیروهای امنیتی اجازه می‌دهد تا معترضان را بازداشت کنند.

فعالان حقوق بشر مصری نیز می‌گویند،این تصمیم تایید می‌کند که حاکمان نظامی مصر برای قبضه قدرت پس از انتخاب رئیس جمهوری جدید مصمم هستند.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر که در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار می‌شود، محمد مرسی نامزد اخوان المسلیمن با احمد شفیق نخست وزیر دوره حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر، رقابت خواهد کرد.

این تصمیم احتمالا خشم فعالانی را که سال‌ها برای لغو وضعیت فوق‌العاده در مصر مبارزه کرده‌اند، موجب خواهد شد. 

وضعیت فوق‌العاده در دوره رژیم سابق مصر در زمان مبارک، به نیروهای این رژیم اختیارات گسترده‌ای می‌داد، از جمله آن که این نیروها اجازه داشتند مظنونان را حتی بدون محاکمه بازداشت کنند.


      
   1   2   3   4   5      >