سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :77
بازدید دیروز :95
کل بازدید :300477
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 1:49 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

پاول اعتراف کرد که جاسوس های انگلیس در آن زمان از تکه سنگ هایی که داخل آنها دستگاه های قوی استراق سمع کار گذاشته شده بود ، برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و سری خود از روسیه استفاده می کردند.
به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، منابع خبری روسیه اعلام کردند: "جوناتان پاول" مشاور "تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس پنج سال پس از جنجال جاسوسی این کشور در روسیه، راز یک دستگاه ویژه جاسوسی را فاش کرد.
این منابع از جمله رادیوی دولتی "صدای روسیه" روز پنجشنبه اعلام کردند سازمان های اطلاعاتی انگلیس از این دستگاه که ظاهر آن شبیه یک سنگ کوچک است برای جاسوسی در روسیه استفاده می کردند.
بر پایه این گزارش، مشاور بلر اعتراف کرد که شبکه های جاسوسی انگلیسی در روسیه از این دستگاه استفاده گسترده ای می کردند.
پاول اعتراف کرد که جاسوس های انگلیس در آن زمان از تکه سنگ هایی که داخل آنها دستگاه های قوی استراق سمع کار گذاشته شده بود ، برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و سری خود از روسیه استفاده می کردند.
به گفته وی، شکل ظاهری شبیه سنگ تجهیزات جاسوسی انگلیسی ها موجب می شد که هیچ کس متوجه محتوای آنها نشود.
یک شبکه جاسوسی انگلیسی ژانویه سال 2006 در روسیه شناسایی و متلاشی شد.
شناسایی این شبکه جاسوسی باعث بروز جنجال جاسوسی بزرگی میان روسیه و انگلیس شد که تاثیرات آن تاکنون هم در روابط دوجانبه مشاهده می شود.
وزارت امور خارجه انگلیس پس از شناسایی شبکه جاسوسان این کشور در روسیه در ژانویه سال 2006 اتهام مسکو در این زمینه را رد و از بروز این مساله ابراز نگرانی و حیرت کرد.
"تونی بلر" نخست وزیر انگلیس هم در آن زمان گفت که از اخبار تلویزیون از وجود مساله جاسوسی در روسیه مطلع شده است.
روسیه در جریان این رویداد چهار جاسوس انگلیس را با شواهد و مدارک کافی و در حین انجام اقدامات جاسوسی با نمایش تصاویر آنها دستگیر کرد.
"ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری وقت روسیه در آن زمان به طعنه درباره جاسوسان انگلیسی و امکان اخراج آنها از روسیه گفت: اگر آنها را اخراج کنیم جاسوسان دیگری را بجای شان می فرستند که شناسایی شان برای ما زحمت زیادی خواهد داشت و بهتر است همین ها که اکنون شناسایی شده اند به فعالیت شان در مسکو ادامه دهند.


      

معاون وزیر اطلاعات درباره‌ی سرنوشت امام موسی صدر گفت: اطلاعات درباره‌ی امام موسی صدر ضد و نقیض است و به دلیل این‌که کسانی که در موضوع امام موسی صدر در لیبی مطلع بودند سر به نیست شدند، اطلاعات میدانی وجود ندارد اما قرائن حاکی از شهادت ایشان است.
‌به گزارش مشرق به نقل از ایسنا ، گرامی ـ معاون وزیر اطلاعات ـ عصر چهارشنبه در نشست مقدماتی اجلاس جوانان و بیداری اسلامی گفت: بعد از شروع تحولات بیداری اسلامی تمام ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در این عرصه با توجه به ظرفیت‌ها فعالیت کرده و به پیشرفت این حرکت کمک کرده‌اند. در همین راستا دستگاه اطلاعاتی کشورمان نیز بر اساس ماهیتش به مقابله با فعالیت کشورهایی که در جهت جلوگیری از ادامه‌ی روند بیداری اسلامی فعالیت می‌کنند پرداخته و در زمینه‌های امنیتی و سایبری تلاش کرده است تا عرصه برای بیداری اسلامی باز شود.

او با بیان این‌که غرب و آمریکا نسبت به تحولات بیداری اسلامی یک راهبرد سه ‌لایه اتخاذ کرده بودند، اضافه کرد: بر اساس این راهبرد سه لایه، در اولین لایه، آمریکا به حمایت از اصلاحات و مقابله با هرگونه انقلاب و تحرکات پرداخته و در لایه‌ی دوم تلاش برای تفسیر سکولار انجام می‌شود و در لایه‌ی سوم جلوگیری از مدل شدن انقلاب اسلامی ایران انجام گرفته است که در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای انجام گرفته که اولین گام آن حرکت 25 بهمن سال 1389 بود که تلاش می‌کردند ایران را در داخل مشغول کنند تا به میزان مشغول‌سازی نظام در داخل، از ایفاسازی نقش فعال از سوی ایران در کشورهای دیگر جلوگیری شود.

گرامی ادامه داد: پس از این اتفاق، غربی‌ها تلاش کردند که دستان مقاومت را در منطقه از کار بیندازند. به همین دلیل تحولات در سوریه از اوایل سال 90 آغاز شد و با ایجاد یک بحران‌سازی در این کشور، از مرزهای شرقی و غربی سلاح وارد شده و گروه‌هایی از القاعده برای انجام شورش‌های مختلف وارد این کشور شدند. آمریکایی‌ها یک اقدام گسترده‌ی پیچیده‌ی عملیاتی را در سوریه انجام دادند تا بتوانند دست اول مقاومت را از کار بیندازند و از سوی دیگر در بحرین مدلی ایجاد کردند که مشابه مدل امنیتی کرانه باختری بود که بر اساس این مدل تمام ارتباطات بخش‌های مختلف با پایتخت مانند اینترنت و تلفن قطع می‌شود که این اقدام در مصر اتفاق افتاد. در این هنگام وظیفه‌ی دستگاه اطلاعاتی این بود که با همه‌ی هجمه‌های وارده از سوی غرب مقابله کند و ارتباطات از کار افتاده را درست کند.

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه درباره‌ی بیداری اسلامی گفت: در اوج انقلاب مصر فرمایشات مقام معظم رهبری به طور همزمان به صورت پیامک صوتی به اشکال گوناگون برای مردم مصر پخش شد که این اقدام بسیار سخت بود. بر همین اساس دستگاه امنیتی وظیفه‌ی سنگینی داشت. از سوی دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، صهیونیسم و برخی از اعراب تلاش می‌کردند با جریان‌سازی، شخصیت‌پروری، نخبه‌سازی و انحراف‌سازی از بیداری اسلامی جلوگیری کرده و با آن مقابله کنند. این در حالی است که بیداری اسلامی یک واقعیت بوده و در صحنه حضور دارد.

گرامی با بیان این‌که در حال حاضر با مقابله‌های انجام گرفته آرامش نسبی به وجود آمده است، ادامه داد: امروز در صحنه‌ی بیرونی دو گفتمان درباره‌ی اسلام وجود دارد؛ یکی اسلام انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران و دیگری اسلام مدل ترکیه است. آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها تلاش می‌کنند که مدل اسلام ترکیه در کشورهای در حال تحول برقرار شود. بر همین اساس در دو ماه اخیر هشت سناریو از سوی غربی‌ها درباره‌ی ایران عملیاتی شده که به لطف خداوند هیچ‌یک تحقق نیافته است.

وی افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد ایران‌هراسی در افکار عمومی، مدل اسلام انقلاب ایران را ضایع کنند. بیداری اسلامی ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد که می‌تواند برای انقلاب اسلامی ایران مفید واقع شود.

معاون وزیر اطلاعات هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی فیلترینگ‌های انجام شده در فضای سایبری ایران گفت: آسیب‌های امنیتی بسیاری در فضای سایبری وجود دارد. ما مجبور هستیم برای محفوظ ماندن از این آسیب‌های امنیتی، محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم؛ زیرا دشمنان با وارد کردن ویروس‌هایی می‌توانند باعث تخلیه اطلاعاتی شده و یا ضربات جدی وارد کنند. به طور مثال به تازگی دو ویروس از سوی مسوولان دستگاه امنیتی شناسایی شده که با تلاش‌های شبانه‌روزی از ضربه زدن آن‌ها به فضای سایبری ایران جلوگیری شد.

گرامی درباره‌ی شهادت یکی از دانشمندان هسته‌یی در هفته‌ی گذشته اظهار کرد: تدابیر زیادی برای جلوگیری از عملیات تروریستی انجام شده است. در دستگاه اطلاعاتی موارد متعددی از ترور در طول سال و حتی در ماه‌های اخیر شناسایی و با آن‌ها مقابله شده است. در میان این حجم عظیم عملیات تروریستی ممکن است حوادثی رخ دهد اما به امید خدا به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود که خون شهدای کشورمان پایمال شود.

او با اشاره به دستگیری قاتل دکتر علی‌محمدی یکی از دانشمندان هسته‌یی، اضافه کرد: قاتل دکتر علی‌محمدی صاحب تجهیزاتی بود که در نوع خود جدیدترین نوع بودند و با اقدامات پیچیده‌ای توانسته بود این حادثه‌ی تروریستی را انجام دهد. 
منبع:مشرق نیوز


      

سرانجام بازیگری که کشورش را ترک کرد و به سینمای هالیوود پیوست،چیزی جز بی اخلاقی نبود.
 
خبرگزاری فارس: از نجابت «میم مثل مادر» تا بی‌اخلاقی در فیلمی غربی

به گزارش مشرق به نقل از  فارس، انتشار عکس نیمه برهنه «گلشیفته فراهانی» در فیس‌بوک و پس از آن دیگر سایت‌های اینترنتی واکنش بسیاری از سینما دوستان را برانگیخت که چرا بازیگری که یک روز با بازی در نقش مادری فداکار در فیلم «میم‌ مثل مادر» خوش درخشیده بود، با پناه بردن به سینمای غرب امروز افتخارش این است تا به حراج گذاشتن نجابتش، عکسش بر جلد یک مجله فرانسوی منتشر شده است.
آنچه که در ابتدا به نظر می‌رسید که توطئه‌ای است برای هرچه بدنام‌تر شدن این بازیگر فراری، در کمال تاسف اولین بار توسط خود او با افتخار در صفحه فیس‌بوکش منتشر شده است.
گلشیفته که روزی در عرصه سینمای ایران اسلامی فعال بود، پیش از این نیز برای بازی کردن در یک فیلم درجه 3 یا 4 غربی، تن به بازی در صحنه‌های غیراخلاقی داده بود، امروز با اینکارش بر آن ذره محبوبیت جا مانده در دل طرفدارانش به حرمت نقش‌هایی که در ایران آفریده بود، پشت پا زد.
گویا این عکس از فیلم کوتاهی به نام مکاشفه‌ها برداشته شده که بازتابی از تنش و ناراحتی غرب از انقلاب‌های عربی و بیداری اسلامی است

منبع :مشرق نیوز


      
بسیجیان در دفاع مقدس یک ویژگی اساسی داشتند. برای هر مشکلی بهترین و قابل دسترس ترین راه حل را پیدا می کردند و در مقابل حتی توقع تشکری هم نداشتند.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، بسیجیان در سالهای دفاع مقدس ، یک ویژگی اساسی داشتند. برای هر مشکلی بهترین و قابل دسترس ترین راه حل را پیدا می کردند و در مقابل حتی توقع تشکری هم نداشتند و برای رفع مشکل ها منتظر حکم و دستور هم نمی ماندند. این عکس هم یکی از همان موارد است. به جای این که منتظر نردبان مخصوص شوی ، خودت یا علی بگو و بالای کانال را دید بزن. در مورد این عکس حرف دیگری نیست. ببینید و برای این همت بسیجی یا علی بگویید.


      
با توجه به اینکه ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد، آمریکا همچنان تحریم می کند. این امر به اقتصاد آمریکا ضربه می زند و موجب می شود مبارزه انتخاباتی برای اوباما سخت تر شود.
به گزارش مشرق، جام به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشت:«در زمانی که اوباما خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کند، افزایش تنش میان آمریکا و ایران، تهدیدات جدیدی در حوزه سیاست برای رئیس جمهور آمریکا ایجاد کرده است. در همین حال اوباما به خاطر مسائل اقتصادی زیر با انتقادات فراوانی مواجه شده است.»
این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «تصویب تحریم نفتی ایران از سوی اوباما در روز عید سال نو، این تنش ها را افزایش هم داده است. در همین حال اوباما دست متحدان آمریکا را در اعمال این تحریم ها بازگذاشته است که این امر موجب شده مخالفان وی، رئیس جمهور را به ضعیف عمل کردن در مقابله با ایران متهم کنند.»
نیویورک تایمز افزود: «میت رامنی، نامزد جمهوری خواهان، تهدید کرده است با گزینه نظامی مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهد شد و اوباما را به خاطر عدم ایستادگی کافی در برابر ایران مورد انتقاد قرار داده است. دولت اوباما عمیقاً نسبت به استفاده از گزینه نظامی در برابر ایران بی میل است.»
این روزنامه در ادامه نوشت: «با توجه به اینکه ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد، آمریکا همچنان تحریم می کند. این امر به اقتصاد آمریکا ضربه می زند و موجب می شود مبارزه انتخاباتی برای اوباما سخت تر شود. البته با توجه به پایان جنگ عراق و کشته شدن اسامه بن لادن، اوباما توانسته در زمینه امنیت ملی خود عمل کرده و نسبت به دیگر روسای جمهور دموکرات کمتر ضربه پذیر باشد.»
نیویورک تایمز در پایان نوشت: «در حال حاضر ترس از افزایش قیمت نفت باعث شده که کاخ سفید با تحریم های بسیار جدی علیه بانک مرکزی ایران مخالفت کند.»

      
معاون نخست‌وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که هرگونه دشواری سیاسی یا نظامی برای ایران، به معنای تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه می‌باشد.

به گزارش مشرق، دیمیتری راگوزین نماینده سابق روسیه در ناتو می‌گوید: مناقشه روزافزون درباره ایران را باید با تلاش مشترک مهار کرد؛ در غیر این صورت، بهار امیدبخش عربی به تابستان سوزان عربی تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: «ایران همسایه نزدیک ماست و درست در جنوب قفقاز قرار دارد. اگر اتفاقی برای ایران بیفتد، اگر ایران اسیر هرگونه دشواری سیاسی یا نظامی شود، تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی ما خواهد بود».

راگوزین که از سال 2008 تا 2011 به عنوان نماینده ویژه روسیه در ناتو خدمت کرده، ماه دسامبر توسط ولادمیر پوتین به سمت معاون نخست‌وزیر گمارده شد. وی روز جمعه با همکاران خود در ناتو در مقر این سازمان در بروکسل خداحافظی کرد.

وی در گفتگو با روزنامه‌نگاران حاضر در ساختمان ویژه روسیه در این مقر گفت: در مورد سوریه هم، اگر ناتو بر مداخله در امور این کشور اصرار ورزد، نمی‌توان مانع از یک فاجعه شد.

وی با تاکید بر این که گفته‌هایش نظر شخصی خودش است، گفت: «لیبی به عنوان نمونه باید به همه درسی درباره مداخله در جنگ‌های داخلی کشورها داده باشد».

راگوزین افزود: «باید سوریه را به حال خود گذاشت و باید به طرفین مناقشه کمک کرد این وضعیت را پشت سر گذاشته و مذاکره را آغاز کنند. کسی نباید در کار سوریه دخالت کند. این کار خطرناک است».

وی می‌گوید که تلاش غرب برای بهبود دموکراسی در خاورمیانه و شمال آفریقا به قدرت رسیدن اسلام‌گرایان افراطی منجر شده است. اکنون به عهده غرب است که تصمیم بگیرد چطور با همسایگانی کنار بیاید که می‌خواهند سیاست‌های خود را بر طبق شریعت تعیین کنند.

وی افزود: «اگر تنش‌های کنونی درباره ایران را به موقعیت سوریه و پیامدهای جنگ لیبی اضافه کنیم، تابستان سوزان عرب، که به دنبال بهار عربی می‌آید، به ذائقه هیچ کس خوش نخواهد آمد».
منبع:مشرق نیوز

      
معاون نخست‌وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که هرگونه دشواری سیاسی یا نظامی برای ایران، به معنای تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه می‌باشد.

به گزارش مشرق، دیمیتری راگوزین نماینده سابق روسیه در ناتو می‌گوید: مناقشه روزافزون درباره ایران را باید با تلاش مشترک مهار کرد؛ در غیر این صورت، بهار امیدبخش عربی به تابستان سوزان عربی تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: «ایران همسایه نزدیک ماست و درست در جنوب قفقاز قرار دارد. اگر اتفاقی برای ایران بیفتد، اگر ایران اسیر هرگونه دشواری سیاسی یا نظامی شود، تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی ما خواهد بود».

راگوزین که از سال 2008 تا 2011 به عنوان نماینده ویژه روسیه در ناتو خدمت کرده، ماه دسامبر توسط ولادمیر پوتین به سمت معاون نخست‌وزیر گمارده شد. وی روز جمعه با همکاران خود در ناتو در مقر این سازمان در بروکسل خداحافظی کرد.

وی در گفتگو با روزنامه‌نگاران حاضر در ساختمان ویژه روسیه در این مقر گفت: در مورد سوریه هم، اگر ناتو بر مداخله در امور این کشور اصرار ورزد، نمی‌توان مانع از یک فاجعه شد.

وی با تاکید بر این که گفته‌هایش نظر شخصی خودش است، گفت: «لیبی به عنوان نمونه باید به همه درسی درباره مداخله در جنگ‌های داخلی کشورها داده باشد».

راگوزین افزود: «باید سوریه را به حال خود گذاشت و باید به طرفین مناقشه کمک کرد این وضعیت را پشت سر گذاشته و مذاکره را آغاز کنند. کسی نباید در کار سوریه دخالت کند. این کار خطرناک است».

وی می‌گوید که تلاش غرب برای بهبود دموکراسی در خاورمیانه و شمال آفریقا به قدرت رسیدن اسلام‌گرایان افراطی منجر شده است. اکنون به عهده غرب است که تصمیم بگیرد چطور با همسایگانی کنار بیاید که می‌خواهند سیاست‌های خود را بر طبق شریعت تعیین کنند.

وی افزود: «اگر تنش‌های کنونی درباره ایران را به موقعیت سوریه و پیامدهای جنگ لیبی اضافه کنیم، تابستان سوزان عرب، که به دنبال بهار عربی می‌آید، به ذائقه هیچ کس خوش نخواهد آمد».
منبع:مشرق نیوز

      
وزنامه ایران با انتشار گزینشی و تقطیع شده مصاحبه سال گذشته رجانیوز با سعید قاسمی نشان داد که در راستای هدف ویژه خود در حمایت از حلقه انحرافی شکل گرفته در دولت، نه تنها رفتار حرفه‌ای روزنامه نگاری که ‌اخلاق رسانه‌ای را نیز زیر پا می‌گذارد.
به گزارش رجانیوز، روزنامه ایران که این روزها از حد رسانه مکتوب دولت به بولتن جریان انحرافی تنزل کرده است، پس از انتشار بخش‌هایی از سخنرانی سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس و از فعالان سرشناس فرهنگی در همایش نهم دی ماه اهواز، قسمت‌هایی از مصاحبه سال گذشته و قبل از ماجرای خانه نشینی رییس جمهور با رجانیوز را که در آن نسبت به عبور حزب الله از احمدی نژاد هشدار داده و تصریح شده بود که رییس جمهور به دنبال جذب قشرهای خاکستری است، منتشر کرد.

سعید قاسمی با گلایه از این رفتار غیر اخلاقی روزنامه ایران، به رجانیوز گفت: یکی از خبرنگاران روزنامه ایران تماس گرفت و گفت که می‌خواهم مصاحبه سال گذشته شما را با رجا منتشر کنم که من پاسخ دادم برادر عزیز این گفت‌وگو برای یک‌سال پیش است و به اقتضای آن دوره بیان شده است، اما بنده در طول یک هفته‌ی گذشته پنج سخنرانی داشته‌ام که می‌توانی از محتوای آن‌ها استفاده کنی.

وی با بیان اینکه این روزنامه با بی اخلاقی بخش‌هایی از آن مصاحبه را به صورت گزینشی منتشر کرد، ادامه داد: در مصاحبه با رجانیوز من تاکید داشتم که احمدی‌نژاد قطعاً تا زمانی که علمدار پرچم ولایت هست، احمدی‌نژاد است و اگر به هر قیمتی بخواهد قشر خاکستری را جمع کند، درست نیست.

قاسمی اظهار داشت: جالب است که من ظرف یک هفته گذشته پنج سخنرانی داشتم اما آنها تنها بخش‌هایی از سخنرانی اهواز را منتشر کردند، مثلا در مشهد گفتم که آدم‌های بزرگ خطاهای بزرگ دارند، احمدی‌نژاد اگر مرتکب خطاهای اخیر نمی‌شد، به لحاظ خدمت‌گذاری و پیگری و حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب، اسطوره می‌شد اما حتی در همین حد نیز تاب نقد را ندارند و مطالب را تحریف و تقطیع می‎کنند.

افزایش رفتار غیر حرفه‌ای و اخلاقی روزنامه ایران در سوء استفاده از نخبگان و خواص برای حمایت از جریان نفوذی دولت که در قالب انتشار مصاحبه‌های ساختی و چاپ گزینشی سخنان آنها بروز می‎یابد، حاکی از آن است که دست‌اندرکاران این روزنامه که سابقه ایستادن در مقابل قانون را نیز به کارنامه خود اضافه کرده‌اند، با بحران کمبود مطلب در حمایت از این جریان خاص مواجه شده و از همین رو در انجام ماموریت ویژه خود برای تمجید از حاشیه‌سازان دولت ناکام مانده‌اند.
رجانیوز 22 دی 1390 09:24

      
چهار مقام اطلاعاتی پاکستان اعلام کردند، گفته می‌شود رهبر طالبان پاکستان در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شده است.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، این مقامات اعلام کردند که ارتباطات رادیویی بی‌سیم شبه نظامیان طالبان را رهگیری کرده‌اند که در آن عنوان شده چگونه "حکیم‌الله محسود" زمانی که در یک خودرو برای شرکت در نشستی در منطقه وزیرستان شمالی در حال حرکت بود، کشته شد. یک مقام ارشد پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت که هیچ تایید رسمی در مورد اینکه رهبر طالبان پاکستان کشته شده است، وجود ندارد.

از سوی دیگر طالبان پاکستان مرگ حیکم‌الله محسود را رد کرده است. مقامات آمریکایی نیز که خواستند نامشان فاش نشود مرگ وی را تایید نکردند اما اگر حکیم‌الله محسود کشته شده باشد می‌توان آن را ضربه‌ای به طالبان پاکستان دانست.

بیت‌الله محسود که پیش از حکیم‌الله محسود رهبر طالبان بود در سال 2009 طی یک حمله هواپیمای بدون سرنشین کشته شده بود.

طالبان پاکستان مدعی است که حکیم‌الله محسود همچنان زنده است.

احسان‌الله احسان، یک سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان تصریح کرد: هیچ حقیقتی در گزارش‌های مربوط به مرگ حکیم‌الله محسود وجود ندارد. چه حکیم‌الله محسود زنده باشد چه مرده باشد، ما به فعالیت‌هایمان ادامه می‌دهیم.
منبع :مشرق نیوز

      
دولت عربستان، برای کمک به تحریم نفتی ایران، تولید نفت خود را افزایش می‌دهد.
‌به گزارش مشرق ، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

خبرگزاری امارات نوشت: وزیر نفت عربستان سعودی با تاکید بر توانایی کشورش برای تولید روزانه 12 و نیم میلیون بشکه نفت خام گفت: ریاض آماده است به درخواست مصرف کنندگان برای نفت بیشتر، پاسخ دهد.

علی النعیمی، هرگونه تردیدها درباره قدرت عربستان برای تولید روزانه 12 و نیم میلیون بشکه نفت خام را رد کرد و گفت: "ریاض آماده است همه تقاضاهای مصرف کنندگان نفت خام را برآورده سازد. هر تقاضای افزایش واردات نفت از عربستان که مطرح شود قطعاً با پاسخ مثبت رو به رو می‌شود."

مقامات ارشد ژاپن و چین به عنوان دو مصرف کننده بزرگ نفت خام نیز اخیراً با سفر به عربستان و دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس خواستار افزایش واردات نفت از این کشورها شده‌اند.

کره جنوبی و هند نیز مذاکراتی را با شرکت‌های سعودی و کویتی برای افزایش سهم واردات نفت از این کشورها آغاز کرده‌اند. این چند کشور مهمترین مشتریان نفت خام ایران هستند.

      
   1   2   3   4      >