رهبران حزب‌الله و جنبش امل لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن بزرگداشت موفقیت مقاومت در ناکام گذاشتن فعالیت‌های جاسوسی آمریکا در این کشور، تاکید کردند که این فعالیت‌ها مکمل جاسوسی اسرائیل در لبنان است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه لبنانی "السفیر" نوشت: رهبران حزب الله و جنبش امل لبنان در پی اعتراف سیا به شکست در لبنان به اقدام دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تجاوز به حاکمیت لبنان و امنیت ملی آن اشاره و تاکید کردند: این جاسوسی‌های آمریکا خطر جاسوسی اسرائیل را کم نمی‌کند بلکه این جاسوسی‌ها مکمل اقدامات موساد در لبنان است.

رهبران مقاومت لبنان با تبریک این پیروزی بزرگ ملی برای ملت کشورشان در ادامه از دولت لبنان خواستند که از تمام تدابیر قانونی و امنیتی لازم برای جلوگیری از جاسوسی‌های آمریکا و اسرائیل استفاده کند.

رهبران حزب الله و جنبش امل لبنان بر حمایت و پشتیبانی از سوریه در مقابله با توطئه بین‌المللی جاری علیه این کشور تاکید و اعلام کردند که از ارتش و ملت سوریه برای مقابله با این توطئه حمایت می‌کنند زیرا هدف از این توطئه شکستن اعتماد و اراده سوریه در حمایت از جنبش های مقاومت در منطقه بویژه لبنان و فلسطین است.

در بیانیه این رهبران آمده است: دولت لبنان باید از فرصت سرنگونی معمر القذافی استفاده کند و تحرکی جدی برای مشخص شدن سرنوشت "امام موسی صدر" رهبر مجلس اعلای شیعیان لبنان و همراهانش انجام دهد.

شبکه آمریکایی "ای بی سی نیوز" چند روز پیش اعلام کرد که 12 جاسوس سیا در لبنان و ایران توسط دستگاههای اطلاعاتی این کشورها دستگیر شدند و نگرانی از اعدام این جاسوسان در آمریکا برانگیخته شده است و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان به راه انداخته است.

روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" نیز گزارش کرد که عملیات سیا در لبنان به‌واسطه اقدامات حزب‌الله فلج شده است.

مقامات آمریکا از میزان و جدیت شکست‌های سیا مقابل ایران و حزب الله بسیار شرمگینند و می‌گویند که خسارات وارده به اطلاعات آمریکا به‌اندازه‌ای جدی بوده است که بحث‌ها و گزارشات و جلساتی در این خصوص تشکیل داده‌اند اما محتوای این جلسات کاملا محرمانه است.