رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به عکس‌العمل وزارت امور خارجه در قبال تسخیر سفارت انگلیس گفت: مسئولان واقع‌گرا بوده و دانشجویان آرمان‌گرا، و در هر حال دانشجویان آرمان‌گرا باید جوانب و حاشیه‌های این موارد را تحمل کنند.

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، عباسی در همایش موج پنجم بیداری و جنگ ایران با آمریکا در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه حمله تهدید آمریکا به ایران اظهار داشت: که ایران عراق نیست.
وی با بیان اینکه نوع دیگر طیف‌شناسی منازعات، دسته‌بندی آن‌ها بر اساس «صلابت» منازعه است که به سه طیف منازعه‌ی سخت hard conflict منازعه‌ی نیمه‌سخت semi hard conflict منازعه‌ی نرم soft conflict تقسیم می‌شود عنوان کرد: تفکیک اولیه‌ی منازعات از حیث صلابت، توسط جوزف نای صورت گرفت، و اکنون توسط اندیشمندان مختلف تکامل یافته است. به طور مشخص در طیف‌شناسی جنگ‌ها مبتنی بر صلابت، جنگ سخت، نزاعی است که به شیوه‌ی نظامی، و با هدف پیروزی سنتی از طریق اشغال و تصرف سرزمین دشمن صورت می‌گیرد. این نوع جنگ در عصر استعمار کلاسیک، عمده‌ترین نوع نزاع بود.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال در ادامه افزود: در دسته‌ی دوم، جنگ نیمه‌سخت قرار دارد، که نزاعی است مربوط به عصر استعمار نو که در طی آن، به جای تصرف سرزمین دشمن با قدرت نظامی، به تصرف حکومت آن و ایجاد حکومت دست‌نشانده در کشور دشمن مبادرت می‌نمودند در واقع در جنگ نیمه‌سخت، با ترفندهای سیاسی حکومت را به کسانی می‌سپردند که هر چند از شهروندان همان کشور بودند، اما برای دشمنان و قدرت‌های بیگانه کشور خود را اداره می‌کردند مانند حکومت ایران در عصر پهلوی؛ امروز البته جنگ نیمه‌سخت تصرف بازارها در رقابت اقتصادی، و تصرف حکومت‌ها در رقابت سیاسی را نیز در بر ‌می‌گیرد.
عباسی در ادامه سخنان خود گفت: در دسته‌ی سوم، جنگ نرم قرار دارد که دکترین آن حاکی از این است که به جای تصرف نظامی سرزمین دشمن و حکومت مستقیم بر آن، یا تصرف سیاسی و حکومت غیر مستقیم از طریق گماردن یک دولت دست نشانده در آن، می‌توان خود مردم آن کشور را تسخیر کرد و از طریق مردم دشمن بر آنان حکومت کرد.
وی با این پرسش که راه تسخیر مردم به گونه‌ای که خود آنان خواسته‌های دشمن‌شان را محقق سازند چیست؟ گفت: این راه بسیار ساده و در عین حال دشوار است: تصرف قلب‌ها و سیادت بر ذهن‌ها. در دکترین جنگ نرم، قاعده این است که قلب و مغز افراد تصرف شود، آن‌گاه آن کسانی که قلب و ذهن‌اشان تسخیر شد، در راستای اهداف دشمن خود عمل می‌کنند.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال افزود: بیش از 6000 میلیون نفر را در آمریکا به دلیل نپرداختن وام ها یشان از خانه هایشان بیرون کردند.
عباسی گفت: در زندگی خود تا زمانی که مرحله حیاتی نرسیده اید به سراغ وام نروید.
وی با اشاره به نحوه برخورد دانشجویان با انگلیس و ارزیابی‌اش از این حرکت انقلابی افزود: اعتراض به حقی بود و بالا رفتن از دیوار سفارت بر اساس رای مجلس ممکن است به نوعی احساسی تلقی شود، اما به شدت ضروری بود.
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز افزود: تسخیر سفارت آمریکا را دیر شروع کردیم.
عباسی با اشاره به ارزیابی‌اش از آینده رابطه با انگلیس عنوان کرد: انگلیس گفته که رابطه‌اش را قطع نمی‌کند و فقط کاهش می‌دهد، اما اگر ایران رابطه‌اش را قطع کند و یا حتی در دراز مدت رابطه را کاهش دهد، ضریب امنیتی ایران بالا می‌رود.
وی با اشاره به عکس‌العمل وزارت امور خارجه در قبال این حرکت دانشجویان بیان داشت: مسئولان واقع‌گرا بوده و دانشجویان آرمان‌گرا و در هر حال دانشجویان آرمان‌گرا باید جوانب و حاشیه‌های این موارد را تحمل کنند.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال در ادامه افزود: در اقتصاد قرآنی بیع به معامله باید به انفاق و مبایعه به برکت منجر شودکه مبنی بر اندیشه جاهلی را اساس بورس و بانک است.
عباسی گفت: آمریکا به سگ های خود ش منافقین دستور داد به سفارتخانه های ایران حمله کند که این کار شباهت زیادی به 13 آبان سال 58 دارد.