پاسخ سید حسن نصرالله به دعوت دبیرکل سازمان ملل به خلع سلاح حزب‌الله که بر مقاومت در برابر اشغالگران تأکید کرده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشته و بسیاری از آنان سعی کرده‌اند این سخنان را دلیلی برای تهدید ثبات منطقه جلوه دهند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در پاسخ به سخنان دو روز پیش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که از قدرت حزب الله ابراز نگرانی کرده و خواستار خلع سلاح آن شده بود،‌ گفت: نگرانی شما ما را خوشحال و مطمئن می کند.

وی افزود: آنچه حائز اهمیت می باشد این است که نگرانی شما در پشت پرده خود، نگرانی آمریکا و اسرائیل را به دنبال دارد.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: تلاش ما بر این است که مردم خود را مطمئن کنیم که در لبنان مقاومتی وجود دارد که اجازه اسارت و اشغال و نقض حقوق ما را نمی دهد.

رسانه های عربی با پوشش گسترده پاسخ حزب الله سعی کردند سخنان نصرالله را به عنوان تهدیدی برای ثبات جنوب لبنان تلقی کنند.

الجزیره پس از نقل بخشی از سخنان وی با نسبت دادن بمب گذاری های چند ماه گذشته در جنوب لبنان خطاب به حزب الله نوشته است: نیروهای بین المللی حافظ صلح در جنوب لبنان (یونیفل) در سال گذشته سه بار مورد حمله قرار گرفتند و همچنین در ماه های گذشته نیز موشک هایی به اسرائیل شلیک شد که هنوز کسی مسئولیت پرتاب این شلیک ها را به عهده نگرفته است.

بی بی سی عربی نیز با نوعی برداشت مقابله جویانه از سخنان سید حسن نصرالله مواضع وی را برای منطقه خطرناک خوانده است.