معاون وزیر اطلاعات درباره‌ی سرنوشت امام موسی صدر گفت: اطلاعات درباره‌ی امام موسی صدر ضد و نقیض است و به دلیل این‌که کسانی که در موضوع امام موسی صدر در لیبی مطلع بودند سر به نیست شدند، اطلاعات میدانی وجود ندارد اما قرائن حاکی از شهادت ایشان است.
‌به گزارش مشرق به نقل از ایسنا ، گرامی ـ معاون وزیر اطلاعات ـ عصر چهارشنبه در نشست مقدماتی اجلاس جوانان و بیداری اسلامی گفت: بعد از شروع تحولات بیداری اسلامی تمام ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در این عرصه با توجه به ظرفیت‌ها فعالیت کرده و به پیشرفت این حرکت کمک کرده‌اند. در همین راستا دستگاه اطلاعاتی کشورمان نیز بر اساس ماهیتش به مقابله با فعالیت کشورهایی که در جهت جلوگیری از ادامه‌ی روند بیداری اسلامی فعالیت می‌کنند پرداخته و در زمینه‌های امنیتی و سایبری تلاش کرده است تا عرصه برای بیداری اسلامی باز شود.

او با بیان این‌که غرب و آمریکا نسبت به تحولات بیداری اسلامی یک راهبرد سه ‌لایه اتخاذ کرده بودند، اضافه کرد: بر اساس این راهبرد سه لایه، در اولین لایه، آمریکا به حمایت از اصلاحات و مقابله با هرگونه انقلاب و تحرکات پرداخته و در لایه‌ی دوم تلاش برای تفسیر سکولار انجام می‌شود و در لایه‌ی سوم جلوگیری از مدل شدن انقلاب اسلامی ایران انجام گرفته است که در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای انجام گرفته که اولین گام آن حرکت 25 بهمن سال 1389 بود که تلاش می‌کردند ایران را در داخل مشغول کنند تا به میزان مشغول‌سازی نظام در داخل، از ایفاسازی نقش فعال از سوی ایران در کشورهای دیگر جلوگیری شود.

گرامی ادامه داد: پس از این اتفاق، غربی‌ها تلاش کردند که دستان مقاومت را در منطقه از کار بیندازند. به همین دلیل تحولات در سوریه از اوایل سال 90 آغاز شد و با ایجاد یک بحران‌سازی در این کشور، از مرزهای شرقی و غربی سلاح وارد شده و گروه‌هایی از القاعده برای انجام شورش‌های مختلف وارد این کشور شدند. آمریکایی‌ها یک اقدام گسترده‌ی پیچیده‌ی عملیاتی را در سوریه انجام دادند تا بتوانند دست اول مقاومت را از کار بیندازند و از سوی دیگر در بحرین مدلی ایجاد کردند که مشابه مدل امنیتی کرانه باختری بود که بر اساس این مدل تمام ارتباطات بخش‌های مختلف با پایتخت مانند اینترنت و تلفن قطع می‌شود که این اقدام در مصر اتفاق افتاد. در این هنگام وظیفه‌ی دستگاه اطلاعاتی این بود که با همه‌ی هجمه‌های وارده از سوی غرب مقابله کند و ارتباطات از کار افتاده را درست کند.

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه درباره‌ی بیداری اسلامی گفت: در اوج انقلاب مصر فرمایشات مقام معظم رهبری به طور همزمان به صورت پیامک صوتی به اشکال گوناگون برای مردم مصر پخش شد که این اقدام بسیار سخت بود. بر همین اساس دستگاه امنیتی وظیفه‌ی سنگینی داشت. از سوی دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، صهیونیسم و برخی از اعراب تلاش می‌کردند با جریان‌سازی، شخصیت‌پروری، نخبه‌سازی و انحراف‌سازی از بیداری اسلامی جلوگیری کرده و با آن مقابله کنند. این در حالی است که بیداری اسلامی یک واقعیت بوده و در صحنه حضور دارد.

گرامی با بیان این‌که در حال حاضر با مقابله‌های انجام گرفته آرامش نسبی به وجود آمده است، ادامه داد: امروز در صحنه‌ی بیرونی دو گفتمان درباره‌ی اسلام وجود دارد؛ یکی اسلام انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران و دیگری اسلام مدل ترکیه است. آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها تلاش می‌کنند که مدل اسلام ترکیه در کشورهای در حال تحول برقرار شود. بر همین اساس در دو ماه اخیر هشت سناریو از سوی غربی‌ها درباره‌ی ایران عملیاتی شده که به لطف خداوند هیچ‌یک تحقق نیافته است.

وی افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد ایران‌هراسی در افکار عمومی، مدل اسلام انقلاب ایران را ضایع کنند. بیداری اسلامی ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد که می‌تواند برای انقلاب اسلامی ایران مفید واقع شود.

معاون وزیر اطلاعات هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی فیلترینگ‌های انجام شده در فضای سایبری ایران گفت: آسیب‌های امنیتی بسیاری در فضای سایبری وجود دارد. ما مجبور هستیم برای محفوظ ماندن از این آسیب‌های امنیتی، محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم؛ زیرا دشمنان با وارد کردن ویروس‌هایی می‌توانند باعث تخلیه اطلاعاتی شده و یا ضربات جدی وارد کنند. به طور مثال به تازگی دو ویروس از سوی مسوولان دستگاه امنیتی شناسایی شده که با تلاش‌های شبانه‌روزی از ضربه زدن آن‌ها به فضای سایبری ایران جلوگیری شد.

گرامی درباره‌ی شهادت یکی از دانشمندان هسته‌یی در هفته‌ی گذشته اظهار کرد: تدابیر زیادی برای جلوگیری از عملیات تروریستی انجام شده است. در دستگاه اطلاعاتی موارد متعددی از ترور در طول سال و حتی در ماه‌های اخیر شناسایی و با آن‌ها مقابله شده است. در میان این حجم عظیم عملیات تروریستی ممکن است حوادثی رخ دهد اما به امید خدا به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود که خون شهدای کشورمان پایمال شود.

او با اشاره به دستگیری قاتل دکتر علی‌محمدی یکی از دانشمندان هسته‌یی، اضافه کرد: قاتل دکتر علی‌محمدی صاحب تجهیزاتی بود که در نوع خود جدیدترین نوع بودند و با اقدامات پیچیده‌ای توانسته بود این حادثه‌ی تروریستی را انجام دهد. 
منبع:مشرق نیوز