مقام‌های اندونزیایی از کشف لاشه هواپیمای ناپدید شده سوخوی روسی، دراین کشور خبر داده‌اند. 



هواپیمای سوخوی روسی با 50 سرنشین، روز چهارشنبه از فرودگاه جا کارتا به پرواز درآمد اما 50 دقیقه بعد، از صفحه رادار محو شد.

مقام‌های اندونزیایی روز پنجشنبه اعلام کردند که لاشه این هواپیما در کوه‌های "گانانگ سالاک " واقع در استان جاوه پیدا شده است.

کیتوت پاروا، رئیس سازمان امداد و نجات جاکارتا با اعلام این خبر افزود::" بالگردها تکه‌های این هواپیما را پیدا کردند و ما تایید می‌کنیم که این تکه‌ها متعلق به سوخو هستند."

بر اساس این گزارش، درباره سرنوشت سرنشینان این هواپیما هیچ اطلاعی دردست نیست اما تیم‌های امداد و نجات برای پیدا کردن سرنشینان ناپدید شده در تلاش هستند.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو رئیس جمهوری اندونزی گفت:" باید تحقیقات فوری و کاملی انجام شود. عملیات امداد و نجات برای یافتن بازماندگان باید دراولویت قرار گیرد."

هشت خلبان روسی وهمچنین گروهی از مهندسان و مقامات سفارت روسیه و نمایندگان شرکت هواپیمایی اندونزی و خبرنگاران از جمله سرنشینان این هواپیمای دوموتوره سوپر جت 100 بودند.

این هواپیمای مسافربری که محصول سرمایه گذاری مشترک سوخوی روسیه و آلنیا آئروناتیکای ایتالیاست است، اولین پرواز تجاری خود را سال گذشته میلادی انجام داد.

پرواز این هواپیما در اندونزی بخشی از تور آسیایی به منظور تبلیغ و فروش آن به کشورهای منطقه بود.

این هواپیما که به میانمار، پاکستان و قزاقستان رفته بود قصد داشت پس از اندونزی عازم لائوس و ویتنام شود.

منبع:presstv