صدها دانشجوی ایرانی با برگزاری تظاهرات، به تلاش برای ادغام بحرین و عربستان اعتراض کرده‌اند.



تظاهرکنندگان ایرانی در جریان این تظاهرات که روز یک‌شنبه (31 اردیبهشت، 20 می) در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، شعارهایی در محکومیت این پیشنهاد سرداده و با مردم بحرین اعلام همبستگی کردند.

یکی از زنان معترض، به پرس تی‌وی گفت: "ما اینجا هستیم تا حمایت خود را از مردم بیگناه بحرین نشان داده و به طرح ادغام بحرین و عربستان سعودی اعتراض کنیم."

تظاهرکنندگان همچنین گفتند که رژیم سعودی نخواهد توانست از طریق این طرح اعتراضات ضد دولتی در بحرین را سرکوب کند.

یک معترض جوان گفت: "آن‌ها نمی‌توانند با طرح ادغام بحرین و عربستان، مردم بحرین را خاموش کرده و انقلاب این کشور را متوقف کنند."

یک زن معترض دیگر گفت: "نیروهای پشت پرده‌ای وجود دارند که از سوی انگلیس و عربستان حمایت شده و در مقابل بیداری اسلامی در بحرین و دیگر کشورها هستند."

بر پایه گزارش‌های اخیر، ریاض همسو با برنامه‌ها برای یکی کردن شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس، به دنبال الحاق بحرین به عربستان سعودی است.

از زمان آغاز انقلاب بحرین در فوریه 2011، تعداد بسیار زیادی از معترضان ضد دولتی با آمدن به خیابان‌های این کشور نفت خیز، از خاندان سلطنتی بحرین خواستند که قدرت را رها کند.

در پی سرکوب مستمر و قاعده‌مند معترضان در بحرین و همچنین استقرار نیروهای خارجی برای خاموش کردن مردم این کشور، ده‌ها تن کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین هزاران تنفر نیز دستگیر شده یا از کار بیکار شده‌اند.

منبع:پرس تی وی