تظاهرکنندگان ضد‌ناتو در امریکا با وجود سرکوب گسترده از سوی پلیس، در اعتراض به جنگ‌های امریکا و نابرابری اقتصادی در این کشور به خیابان‌های شیکاگو آمده‌اند. 


در آخرین روز از اجلاس دو روزه متحدان نظامی غربی (ناتو)، 200 تا 300 تظاهرکننده از یونین پارک تا دفتر مرکزی شرکت بوئینگ راه‎پیمایی مسالمت‌آمیزی را برگزار کردند تا این شرکت را به علت ساخت هواپیما و موشک برای ارتش امریکا محکوم کنند.

معترضان در حالی که هواپیماهای کاغذی پرتاب می‌کردند، در مقابل این شرکت هواپیماسازی چند میلیارد دلاری و پیمان‌کار پدافندی در امریکا، تجمع کردند.

تظاهرکنندگان شرکت مذکور را"ماشین جنگی" نامیدند که به تولید جنگ افزارها می‎پردازد. 

متیو مک لوگلین، سازمان‌دهنده این تظاهرات خطاب به تظاهرکنندگان گفت: "ما امروز از دفتر مرکزی شرکت بوئینگ شروع کردیم. آن‌ها میلیون‌ها دلار از مالیات دهندگان به دست می‌آورند." 

وی افزود: "آن‌ها پول خود را با آسیب رساندن به انسان‌ها در سراسر جهان به دست می‌آورند."

هزاران افسر پلیس، معترضان را محاصره کردند اما گزارشی مبنی بر درگیری یا دستگیری معترضان وجود نداشت.

از سوی دیگر، معترضان جنبش وال استریت نیز به معترضان ضدجنگ پیوسته و در اعتراض به اوضاع اقتصادی نامساعد و نفوذ گسترده شرکت‌ها بر امریکا، به ستاد مبارزات انتخاباتی باراک اوباما رفتند.

بر اساس این گزارش، هزاران تظاهرکننده روز یک شنبه (31 اردیبهشت، 20 می) در حالی که به جنگ‌های غربی در افغانستان و دیگر مناطق جهان اعتراض می‌کردند، در مرکز شهر شیکاگو در یکی از بزرگترین تظاهرات‌هایی که این شهر طی سال‌ها به خود دیده، راهپیمایی کردند.

بسیاری از اعضای جنبش تصرف وال استریت همچنین کهنه سربازان جنگ در این تظاهرات شرکت کردند و اعتراض خود را به سیاست‌های جنگ طلبانه‌‌ دولت‌های غربی ابراز کردند.

بسیاری از کهنه سربازان جنگ عراق و افغانستان که می‌گفتند برای برقراری صلح و آرامش راهپیمایی می‌کنند، در اعتراض به جنگ‌های تحت رهبری امریکا، مدال‌های خود را در خیابانی در نزدیکی محل اجلاس به روی زمین انداختند. 

همچنین بعضی از معترضان خواستار منحل شدن اتحاد نظامی 63 ساله ناتو شدند و عده‌ای دیگر پوسترها و پارچه نوشته‌هایی را با مضمون "جنگ مساوی با بدهی است" و "ناتو، به خانه برگرد" حمل می‌کردند. 

پلیس شیکاگو در جریان سرکوب معترضان، ده‌ها فعال ضد جنگ را بازداشت کرد. 

بیست و پنجمین اجلاس ناتو روز یک شنبه (31 اردیبهشت، 20 می) آغاز شد و روز دوشنبه (1 خرداد، 21 می) به کار خود خاتمه داد.