کارکنان رسانه‌ای در کشور بحران‌زده یونان در اعتراض به اقدامات ریاضتی دولت این کشور، اعتصابی 24 ساعته‌ای را آغاز کرده‌اند.


کارکنان رسانه‌ای روز یک‌شنبه (7 خرداد، 27 می) در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی آتن و اصلاحات اعلام شده برای مقابله با بحران اقتصادی یونان، یک اعتصاب کاری را به مدت 24 ساعت شروع کردند.

پایگاه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش برنامه‌های خود را متوقف کرده و هیچ روزنامه‌ای نیز روز سه شنبه منتشر نخواهد شد.

خبرنگاران یونانی خواستار قراردادهای جمعی که برای کارکنان بسیار سودمندتر است، به جای قراردادهای معمولی هستند.

بر پایه این گزارش، مردم یونان از اوایل سال 2011 میلادی، همزمان با اعمال اولین اقدامات ریاضتی، اعتراضات خود را علیه این اقدامات آغاز کردند.

کشور یونان کانون بحران بدهی حوزه یورو بوده است و اکنون در پنجمین سال رکود اقتصادی به سر می‌برد. یک پنجم مردم یونان بیکار بوده، بانک‌های این کشور متزلزل هستند و همچنین حقوق بازنشتستگی و دستمزدها تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

کشور یونان در سال 2011 با صندوق جهانی پول و اتحادیه اروپا قراردادی را امضا کرد که به موجب آن برای اجتناب از سقوط اقتصادی، میلیاردها یورو در ازای اقدامات سخت ریاضتی دریافت کند. 

مردم یونان 17 ژوئن (28 خرداد) برای دومین بار طی 6 هفته در انتخاباتی سراسری شرکت‌ خواهند کرد. نتیجه این انتخابات می‌تواند تعیین کند که یونان به دریافت وام از صندوق جهانی پول ادامه داده و در حوزه یورو باقی می‌ماند یا خیر.