یک تحلیل‌گر سیاسی به پرس تی‌وی گفت، ماموران کمپانی امریکایی بلک‌واتر در سوریه فعال بوده و در آشوب‌های این کشور نقش دارند.



طالب ابراهیم، یک تحلیل‌گر سیاسی در دمشق روز دوشنبه (8 خرداد، 29 می) در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت: "ما مدارکی واقعی در دست داریم که نشان می‌دهد کمپانی بلک‌واتر در قلمرو سوریه فعال است."

ابراهیم در ادامه گفت، یک "طرف ثالث" در سوریه است که قصد دارد طرح صلح 6 ماده‌ای کوفی عنان، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب را تضعیف کند.

وی تصریح کرد: "من به طور مستقیم آژانس‌های اطلاعاتی ترکیه، عربستان و قطر را محکوم می‌کنم."

بر پایه این گزارش، عربستان سعودی، قطر و ترکیه طی چند ماه گذشته از پشتیبانی تسلیحاتی از شورشیان در سوریه حمایت کرده‌اند.

این تحلیل‌گر سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد که طرف سوم در سوریه به دنبال "جلوگیری از پیدا شدن هرگونه راه حل سیاسی برای بحران سوریه است."

کشور سوریه از اواسط ماه مارس سال 2011 صحنه‌ناآرامی‌هایی است که در جریان آن افراد زیادی از جمله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی که غرب و مخالفان، دولت سوریه را به انجام کشتارها متهم می‍‌‌کنند، دمشق "قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌های تروریستی مسلح" را عامل ناآرامی‌ها دانسته و تاکید دارد که این ناآرامی‌ها از خارج طراحی می‌شود.

با وجود آتش بسی که 12 آوریل به عنوان بخشی از طرح عنان، در سوریه اعلام شد، درگیری‌های پراکنده بین نیروهای سوری و گروه‌های مسلح در این کشور ادامه دارد.

درگیری‌هایی بین نیروهای سوری و گروه‌های مسلح 25 می در شهر حوله، در استان حمص، واقع در حدود 32 کیلومتری شمال غربی مرکز این استان به وقوع پیوست.

ژنرال رابرت مود، رئیس گروه ناظران سازمان ملل در سوریه طی یک گزارش ویدیویی برای حاضران در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در روز یک شنبه گفت که ناظران این سازمان در حوله شمار کشته شدگان را 108 نفر شامل 49 کودک و 34 زن برآورد می‌کنند

منبع:پرس تی وی