یک مقام نظامی امریکا می‌گوید، نیروهای ویژه امریکا و کره جنوبی برای جاسوسی از تاسیسات نظامی کره شمالی با چتر به این کشور وارد شده‌اند.


خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه (8 خرداد) به نقل از ژنرال نیل تولی، فرمانده نیروهای عملیات ویژه امریکا در کره جنوبی گزارش داد، نیروهای امریکا و کره جنوبی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره محل تاسیسات مشخص زیرزمینی به خاک کره شمالی فرستاده شده‌‌اند.

این فرمانده امریکایی گفت: "ما سربازان (کره جنوبی) و سربازان امریکایی را برای شناسایی ویژه به کره شمالی می‌فرستیم."

تولی این اظهارات را روز سه‌شنبه در "کنفرانس صنایع نیروهای عملیات ویژه" در تامپا، شهری در ایالت فلوریدا بیان کرد.

وی ادعا کرد که پیونگ یانگ هزاران تونل زیرزمینی از زمان جنگ کره حفر کرده و این تونل‌ها از دید ماهواره‌های جاسوسی امریکا محفوظ هستند.

وی افزود: "بعد از 50 سال ما هنوز چندان درباره توانایی و ظرفیت کامل تاسیسات زیرزمینی (کره شمالی) چیزی نمی‌دانیم. "

تنش‌ها میان دو کره در پی تلاش‌های اخیر کره شمالی برای پرتاب ماهواره‌ای در ماه آوریل و گزارشاتی از احتمال آزمایش جدید هسته‌ای توسط این کشور افزایش یافته است.

یک کمیته کنگره امریکا تلاش می‌کند دولت باراک اوباما، رییس جمهور امریکا را برای استقرار مجدد سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در کره جنوبی متقاعد کند.

اما مقامات دولتی در سئول با استقرار با پیشنهاد استقرار دوباره سلاح‌های هسته‌ای در کره جنوبی مخالفت و تاکید کرده‌اند که این اقدام مانع تلاش‌ها برای متقاعد کرده کره شمالی به متوقف کردن برنامه هسته‌ای نظامی خود می‌شود.