بر اساس یک گزارش، آلمان به رغم آگاهی از برنامه نظامی هسته ای رژیم اسرائیل به ارائه زیردریایی‌های دارای توانمندی هسته‎ای به تل آویو ادامه می‌دهد.


آلمان تا کنون 3 زیردریایی دارای قابلیت هسته‎ای برای اسرائیل ساخته است و 3 زیردریایی دیگر را نیز قرار است تا سال 2017 به تل آویو تحویل دهد این در حالی است که اسرائیل، سفارش ساخت تعداد بیش‌تری از این زیردریایی‌ها را بررسی می‌کند. 

بر اساس گزارشی که روز یک‌شنبه (14 خرداد، 3 ژوئن) در هفته نامه آلمانی Der Spiegel منتشر شد، رژیم اسرائیل این زیردریایی‌ها را به موشک‌های کروز دارای کلاهک هسته‎ای مجهز می‌کند. 

اسرائیل با داشتن زرادخانه‎ای که بر اساس برآوردها حدود 200 تا 300 کلاهک هسته‎ای در آن مستقر است، به عنوان تنها دارنده سلاح‌های هسته‎ای در خاورمیانه شناخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، آلمان با وجودی که چند دهه است از فعالیت‌های نظامی هسته‎ای تل آویو اطلاع دارد به ارائه این زیردریایی‌ها به اسرائیل ادامه داده است.

در ادامه این گزارش آمده است آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امتیازات زیادی به رژیم اسرائیل داده است. این در حالی است که بخش عمده‎ای از کمک نظامی برلین به تل آویو از طریق پول مالیات دهندگان آلمانی تامین می‌شود.

بر اساس تحقیقی که موسسه نظرسنجی Infratest dimap هفدهم و هجدهم آوریل انجام داد مشخص شد حدود 48 درصد از هزار شرکت کننده در این نظرسنجی به اسرائیل به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی می‌نگرند. این موسسه تحقیقاتی در برلین مستقر است.

با این وجود، ایهود باراک وزیر امور نظامی رژیم اسرائیل در مصاحبه با این هفته نامه آلمانی گفته بود، آلمانی‌ها از این‌که "برای سال‌های متمادی" موجودیت رژیم اسرائیل را تضمین کرده‎اند باید به خود افتخار کنند