به گزارش پرس تی‌وی، یک تاریخدان برجسته امریکایی می‌گوید، روسیه به جنگی احتمالی در سوریه که مقامات اسراییلی، ناتو و امریکا آن را مطرح می‌کنند پاسخ خواهد داد. 



وبستر گریفین تارپلی، به اظهارات ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا و آندرس فوگه راسموسن، دبیرکل ناتو اشاره کرد که سوریه و بوسنی را با یکدیگر مقایسه کرده و گفت، "این مفهوم آشکار است که ناتو ممکن است خارج از شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی یک‌چانبه اقدام به حملات بمباران کند."

تارپلی گفت: "پاسخ به آن کاملا بلافاصله صورت گرفت،" و به گزارش‌های رسانه‌های روسی اشاره کرد مبنی بر این که ولادیمیر پوتین در واکنش به این اظهارات با صدور دستور به دو بخش روسی ـ بخش سربازان چترباز و پیاده نظام به علاوه گردان‌های "اسپتسناز" مستقر در "طارطوس" سوریه دستور داده است تا برای یک مقابله محتمل آماده شوند.

وی گفت: "در هر زمانی، دولت مشروع سوریه می‌تواند این نیروهای روسی را تقاضا کند و این نقض هیچ یک از قوانین بین‌المللی نیست."

در همین حال این تاریخدان امریکایی گفت، تل‌آویو از چنین موضوعاتی برای استفاده ممکن از "سلاح‌های شیمیایی علیه زنان، مردان و کودکان" توسط دولت سوریه بهره می‌برد و از آن به عنوان بهانه‌ای برای توجیه تجاوز نظامی احتمالی به سوریه استفاده می‌کند؛ حتی اگر معنای آن کشیدن ماشه یک کشمکش بزرگ‌تر در سراسر این منطقه باشد.

تارپلی بیان کرد که تندروهای وهابی عربستان سعودی جنگ "با به نوعی کودتای داخلی" را هدایت خواهند کرد و در کشتار علوی‌های شیعه مسلمان و مسیحیان دست خواهند داشت.

انتظار می‌رود این امر موجب اعتراض واتیکان شود اما کاخ سفید این به اصطلاح "بهار واتیکان" را پیش‌بینی کرده است؛ حمله به واتیکان برای سکوب واکنش "دریای مقدس".

منبع :پرس تی وی