دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید، تهدیدهای مطرح‌شده از سوی اسرائیل مبنی بر حمله به ایران، تنها جنگ روانی است.


سید حسن نصرالله در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه خبری العالم گفت: "امروز رژیم صهیونیستی از هر زمان دیگری ضعیف‌تر است و تهدیدهای آن مبنی بر حمله به ایران چیزی جز جنگ روانی نیست."

امریکا، اسرائیل، و شماری دیگر از متحدان آن‌ها، ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای‌اش متهم کرده‌اند. 

امریکا و اتحادیه اروپا نیز از این ادعا به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و بین‌المللی علیه تهران برای متوقف کردن برنامه انرژی هسته‌ای‌اش استفاده کرده‌اند.

واشنگتن و تل‌آویو همچنین بارها تهران را به حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای‌اش تهدید کرده‌اند.

این در حالی است که، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های مکرر از ایران، هرگز مدرکی که نشان دهنده انحراف برنامه انرژی اتمی تهران به سوی تولید سلاح اتمی باشد، پیدا نکرده است.

ایران می‌گوید که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز برخوردار است.

در همین حال، باور گسترده بر این است که رژیم اسرائیل، خود، بین 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. تل آویو سیاست ابهام هسته‌ای را در دستور کار خود قرار داده است و اجازه نمی‌دهد مراکز هسته‌ای‌اش مورد بازرسی آژانس‌های نظارتی بین‌المللی قرار گیرد.