به گزارش پرس تی‌وی، نامزد ریاست‌جمهوری اخوان المسلمین مصر درباره توطئه شورای حاکم مبنی بر دخل و تصرف در "خواسته مردم" با تاخیر در اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده است.



محمد مرسی روز جمعه (2 تیر، 22 ژوئن) خطاب به ده‌ها هزار معترض که در میدان تحریر قاهره تجمع کرده بودند، خواستار اعلام فوری نتایج انتخابات شد.

مرسی گفت: "همه ما خواستار اعلام نتایج هستیم و انتظار داریم کمیته عالی انتخابات نتایج را هر چه زودتر و بدون تاخیر اعلام کند."

قرار بود نتایج دور دوم انتخابات که در 16 و 17 ژوئن برگزار شد، در 21 ژوئن اعلام شود اما شورای نظامی حاکم آن را به تاخیر انداخته است؛ این امر موجب تظاهرات‌هایی شده که در جریان آن معترضان خشمگین شورای حاکم را به تقلب و دستکاری در نتایج متهم می‌کنند.

مرسی گفت: "نتایج انتخابات برای همه آشکار است. ما هیچ دستکاری را نخواهیم پذیرفت."

این در حالی است که حاکمان نظامی مصر از نامزدهای ریاست جمهوری به دلیل اعلام زودهنگام نتایج انتخابات انتقاد کرده و این موضوع را ناموجه و یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم خوانده‌اند. هر دو نامزد خود را پیروز این انتخابات معرفی کرده‌اند.

شورای عالی نیروهای مسلح حاکم بر مصر روز جمعه (2 تیر، 22 ژوئن) معترضان را به اعمال خشونت و سرکوب تهدید کرده است. هزاران نفر در میدان تحریر قاهره در اعتراض به آن چه که آن را چسبیدن ارتش به قدرت می‌خوانند، تحصن کرده‌اند.

تاخیر در اعلام نتایج انتخابات دور دوم که قرار بود روز پنج شنبه اعلام شود، به سوءظن‌ها در مورد صحت انتخابات و شمارش آرا دامن زده است.

بسیاری از مردم نگران این هستند که این تاخیر اقدامی از سوی ارتش است تا شفیق را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کند.

منبع:پرس تی وی